Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2007

Av Helga - 29 april 2007 20:42

Nu är alla helgens matcher färdigspelade och vi styr kosan ut på "landet" imorgon. Det är dags att öppna upp där. Vi ska koppla in varmvattenberedaren  och fixa iordning så att det fungerar att sova över. Lite sill och nubbe ska vi nog också hinna med för att fira vårens ankomst. Ha en trevlig valborgshelg...

Av Helga - 28 april 2007 21:19

När min farfar dog fick jag ärva en liten grädkanna och en liten sockerskål från Rörstrand. Det var från serien "Blå Eld". Jag blev genast så förtjust i den här serien så jag började leta febrilt efter fler delar. Jag har nu hittat kaffekannan, en större vit kanna, kaffekoppar med fat, dessertskålar  och diverse uppläggningsfat. Visst är det en underbar design?

 Många av delarna har köpts på antikaffärer runt om i Sverige under mina resor. Kaffekannan, som var det första jag köpte, hittade jag på en antikaffär invid Ronneby Brunn (den är nedlagd nu dessvärre). Det senaste jag blev tvungen att införskaffa var en ny kaffekopp ,då en av mina gått i kras. Jag hade tur och fann en udda kopp i Uppsala.

Av Helga - 28 april 2007 17:57

Jag har en liten serie som pågår. Det är Air France-personal som samlat dessa tokigt formulerade skyltar runt om i världen:

  • Paris dress shop: Dresses for street walking.

  • Rhodes (Greece) tailor shop: Order your summit suit. Because is big rush we will execute customers in strict rotation.

  • Hong Kong Ad: Teeth extracted by the latest methodists.

 Fortsättning följer.....

Av Helga - 28 april 2007 14:53

Idag när det blivit lite kallare igen sitter jag här och längtar lite till sommaren, men plötsligt sitter det en liten filur på min axel och viskar minnesbilder i mitt öra:

  • plåster
  • salubrin
  • svett
  • mygg
  • knott
  • gräspollen
  • paraply
  • solsveda
  • fästingar
  • blåbärsfläckar
  • getingar
  • bromsar
  • byxan i cykelkedjan
  • utedass
  • flugor
  • objudna gäster

Men sommaren är bäst i allafall!!

Matcherna som barnen spelade gick bra - alla överlevde! Mer slutspelsmatcher imorgon.

Av Helga - 28 april 2007 08:50

Jag fullkomligt älskar ruccola, men eftersom vi far fram och tillbaka mellan stan och sommarstugan på sommarhalvåret blir det liksom ingen ordning någonstans med vattning och rensning av ogräs.

Jag brukar  så ruccola i kruka så här års. Den blir jättefin och den kan man ju packa in i bilen. Fram emot mitten av sommaren sår jag en ny kruka. Det är helt underbart att kunna gå ut och knipsa av lite ruccola till salladen direkt från krukan. Jag tror jag ska så en kruka ruccola i eftermiddag efter matcherna...

Av Helga - 27 april 2007 19:56

Efter en låång arbetsdag kom jag gående nedför gatan hemmavid och kunde känna en förförisk doft. Åh, vad härligt! Maken hade grillat. God mat, ett gott glas rött och en blå castello som avslutning är aldrig fel.Ett mysigt sätt att koppla av efter en arbetsvecka.

 Imorgon är jag ledig och får sova ut lite om jag nu inte ska upp och strula runt som inatt. Båda barnen ska spela matcher imorgon så det ska bli roligt att hänga med och titta/heja på.

Av Helga - 27 april 2007 13:54

Precis som i filmen "Flightplan" med Jodie Foster, som sågs på bio för några år sedan,  är det tydligen lätt att förirra sig i våra större flygplan. När våra kabinchefer "håller sig undan" (fast de håller nog på med pappersarbete) brukar vi på skoj säga till dem att de är precis som Jesus.

Många tror att du finns , men ingen har sett dig.

Av Helga - 27 april 2007 12:11

Jag läste den här notisen i METRO på tåget ut till Arlanda:


Storbrittanien. Brandkåren klarar många problem. Häromdagen fick man besök av en kille som hade fastnat med huvudet i en toalettsits. Pojken, 2 och ett halvt år, hade gjort en alltför grundlig undersökning av sin pottsits. Brandmännen hällde diskmedel över huvudet och öronen, och sedan gled sitsen av. TT Reuters

 En ny Emil i Lönneberga ???

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards