Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2007

Av Helga - 5 juli 2007 08:08

Efter en tidig start imorse är jag nu på Arlanda och väntar på min nästa flygning till en europeisk stad. Vi kommer att ha mycket resenärer särskilt på hemvägen. Det svenska folket reser verkligen mycket nu när det är semestertider.


Imorse hade vi en liten ensamåkande flicka med ombord. Hon var bara 6 år och reste ända från södra Sverige till ytterligare en annan stad i Sverige. Jag tycker det är rätt så tufft att hon klarar av att resa ensam fast hon var så liten. Visserligen ingår det att vi hjälper till och att passagerarservice hämtar/lämnar henne, men ändå!!

Av Helga - 4 juli 2007 19:26

Jag hann ut en sväng på stan här också och inhandlade en jättefin rödvit top på Esprit som jag kan ha till en vit kjol som jag tidigare köpt på Rabalder. Detta tänkte jag ha på mig på sonens konfirmation om ca 10 dagar.

Av Helga - 4 juli 2007 18:20

Nu är jag på mitt hotell i södra Sverige där jag ska sova inatt. Jag har varit och köpt "take away" och idag blev det indiskt nämligen Lime-curry kyckling.


Arbetsinsatsen idag var låg eftersom jag bara hade en flygning hit ner -det kan vara skönt ibland. Imorgon ska jag flyga betydligt mycket mer och vi har en tidig start också med väckning redan klockan 04.45


Ha nu en gosig kväll!!

Av Helga - 4 juli 2007 12:15

Nu ska jag få skjuts av maken till busshållplatsen, men innan jag åker iväg ska du få ett citat;


Takt, det är att veta hur långt man kan gå...


Den var ju inte så dum !? Eller hur? Något vi tränar på hela livet. Vi kan ibland och ibland går det lite sämre.

Av Helga - 4 juli 2007 10:19

Vi kom hem från landet nu på morgonen och började med frukost här hemma. Jag ska iväg och flyga vid lunchtid och inatt blir det en hotellsäng i södra Sverige för min del. Jag skulle egentligen ha börjat jobba redan vid 07-tiden, men p g a hög arbetsbelastning på min jourperiod sist ströks min första flygning idag. Vi har ju vissa tjänstgöringsbegränsningar precis som chaufförer t ex. Jag tycker det var perfekt, så kunde vi vara längre på landet.


Pannkakstårtan blev kanongod med grädde blandat med sylt mellan pannkakorna och grädde med färska blåbär ovanpå tårtan. Denna smarriga tårta som dottern stod för inmundigades till "Allsången". Jag tyckte årets Karamelodiktstipendiat, Henrik Dorsin, var överaskande bra. Nog för att jag tyckt att han var rolig förut, men nu såg jag Ramel-kvaliteten också!!


Av Helga - 3 juli 2007 19:00

En sms hälsning. Vi har haft två kanondagar ute på landet med sol och bad. Dottern kände sig pysslig och har gjort en pannkakstårta till ikväll.

Av Helga - 1 juli 2007 12:23

Jag tycker att det ska bli  intressant att finna ut resultatet av min omröstning. Så om du inte röstat ännu - gör det snart! Jag kommer att byta omröstning strax innan min semester börjar, om ca 10 dagar.

Av Helga - 1 juli 2007 10:46

Nej. nu måste jag nog väcka den slumrande dottern snart... som hon sover. Jag ska åka ut till Arlanda om en halvtimme, men idag tar jag bilen så att jag kommer hem så fort som möjligt ikväll efter sista landningen. Vi ska sticka ut till "stugan" redan ikväll så vi vaknar där. Det ska tydligen bli fint väder ute vid kusten och då vill man inte spilla tid på att sitta i bilen. Jag ska bara vara två dagar därute för sedan är det jobb igen. Maken och dottern stannar nog någon dag till.


Jag läste i en annan, ganska ny, blogg (behöver inte säga vilken) om filosofin som bloggaren hade. Nämligen att "lura" in läsare genom att sätta rubriker med hjälp av småsnuskiga ord och bloggaren hoppades då att läsarna skulle gilla bloggen och återkomma. Det tycker jag är rätt lågt och jag skulle inte vilja ha såna läsare som finner mig p g a snuskiga ord.


Undrar varför jag gick in och läste själv ?? 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards