Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2007

Av Helga - 29 augusti 2007 18:16

Nu är jag hemma igen efter en lååång arbetsdag där jag farit både norröver och söderöver i vårt avlånga land. Jag steg upp vid 05.00 och fick gå hem vid 15.45 Dagen var desto kortare igår och i förrgår så jag ska absolut inte klaga...


Dottern har stuckit iväg på träning och sonen håller på att träna in räkneord på polska.


- Varför det, undrar du säkert.


Jo, sonen har en ny tränare i år och han vill att killarna i laget ska turas om att hålla i en viss del av träningen själva och då ska de alla lära sig räkna från 1 till 10 på olika språk så att de kan räkna högt under armhävningar t ex. Ganska fyndigt tycker jag!


Nu ska det bli skönt med en hemmakväll med lite studio "sumo" (dvs sport) och sedan en sovmorgon till kl. 06.45 imorgon. Jiihaa!!


En bild från en av mina kvällspromenader:

 Puss, mamma!



Av Helga - 29 augusti 2007 10:50

Jag såg en rolig "blänkare i Expressen igår;


"Alla svampar går att äta - men vissa bara en gång!"


Av Helga - 28 augusti 2007 16:18

Har nu fixat en del ærenden på stan. Jag har hittat tre bra klædesplagg till ungdomarna på rea bl a. Nu har jag køpt med mig lite thai-mat som jag ska æta på mitt hotellrum.


Sov gott så småningom!


Over and out!

Av Helga - 28 augusti 2007 11:37

GnällO (Gnällombudsmannen) har något att fräsa åt igen...


Varför ska man betala för all blasten på purjolöken?


I en affär där jag handlade förr fick man klippa bort så mycket blast man ville - det var BRA!

Av Helga - 28 augusti 2007 11:02

Nu har jag kommit fram till den nordliga staden där jag ska tillbringa resten av dagen och natten. Här blåser det kallt, men det gör det nog lite varstans idag. Jag har lånat en dator vid ett bibliotek och här luktar "nytt" - ett fantastiskt fint och nybyggt kulturens hus har man här (nu vet en del av er var jag är?).


Idag blir en lyxig dag för en mamma. Jag ska sitta här nu först och kolla i era bloggar, titta på Susanna Kallur på hotellrummet och sedan gå runt lite i affärer och se om jag kan hitta lite höstplagg till dottern och sonen. Sedan ska lampan släckas tidigt eftersom det återigen är tidig start imorgon.


Ha en bra dag!

 Fotot är taget hemmavid.


Av Helga - 27 augusti 2007 19:30

Från i höst erbjuder flygbolaget Finnair sina kunder pausgymnastik på sina långresor enligt ICA-kuriren. Rörelserna visas på tv-skärmarna och ska kunna göras sittande, ljudlöst (!) och utan att man blir svettig



Detta skulle jag gärna åka på en prao-flight och se...Fniss...


Skämt åsido! Det finns en risk för att det bildas blodproppar om man sitter för mycket stilla på långflygningar. Detta kanske blir den nya melodin på alla flygningar, så nu lägger jag snart till gympaledare på mitt visitkort...(kolla gärna inlägget från den 25/4 om att vara en allkonstnär - kategori FLYG)



Av Helga - 27 augusti 2007 14:18

Nu har jag vilat och känner mig lite "fryssen". Jag tror jag tar ett bubbelbad.

 Ganska snart kommer ungdomarna hem och då ska vi fika, göra läxor, äta middag och sedan ska båda på träning ikväll...


Jag ska också komma ihåg att beställa en taxi till kl. 04.15 imorgon bitti. Det blir tidiga flygningar imorgon också...

Av Helga - 27 augusti 2007 10:18

I mitt jobb bor man ofta på hotell och ibland kan det vara alldeles underbart och ibland är det alldeles förfärligt och trist.


Tänk så olika det kan vara beroende på om man är i behov av stillhet och vila eller om man är sällskapssjuk och pigg.


Här bodde jag inatt;


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards