Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2007

Av Helga - 23 augusti 2007 08:52

Tänk att jag knappt minns det själv, men så här såg jag ut som liten;

Av Helga - 23 augusti 2007 08:29

Idag ska jag åka iväg till ett köpcentrum och göra diverse ärenden och så ska jag återigen ge mig på strykhögen som har en förmåga att välla över i alla lägen.


Ikväll ska hela familjen åka till Uppsala och se damernas basketlandslag spela en träningslandskamp mot Belgien i Fyrishovs sporthall. Flera av tjejerna som var med och vann silver i VM för U19-landslaget ska vara med i kvällens match. Det ska bli jättekul!!      


    Dotterns lag ska hjälpa till som funktionärer.

Av Helga - 22 augusti 2007 22:00


 Här kanske det finns lite sockerdricka ??



Av Helga - 22 augusti 2007 18:08

Det var en härlig fikastund tillsammans med mamma och pappa här på eftermiddagen. Vi åt av de nybakta bullarna och äppelkaka med vaniljsås i skuggan av äppelträdet (se tidigare inlägg). Båda ungdomarna hann komma hem från sina skolor också.


Nu har barnens träningar dragit igång så nu är det skjutsar och  bussåkning som gäller igen. De tycker jättemycket om sin sport, men det är stressigt ibland att hinna med mat och läxor på eftermiddagarna. Ikväll är det min och makens tur att hämta varsin last med ungdomar på två olika skolor. Tur att vi kan samordna med andra familjer iaf.


Nu ska vi ta en kvällspromenad i solen innan det blir dags för skjutsarna...


Här är en bild från gårdagens promenad;

Av Helga - 22 augusti 2007 11:32

Bullarna är klara och ligger under en bakduk och svalnar. Självklart har jag nu tagit mig en kopp kaffe och en B-bulle.


Vad är en B-bulle? kanske du undrar.


Jo, i vår familj finns det A och B-kakor/bullar. När jag bakat får vi i familjen i första hand ta de som inte blev så lyckade och A-kakorna sparas till när vi får gäster. Idag glömde jag pärlsocker på två bullar, så det blev B-bullarna den här gången. Bullen var god ändå!!


Klantig som jag är hade jag heller inte koll på hur mycket pärlsocker det fanns hemma, så det fick jag promenera iväg och köpa mitt i alltihop. Bra för min stegräkning!


En bild från ett tidigare bullbak;

Av Helga - 22 augusti 2007 08:52

Idag ska här bakas...Jag ska baka kanelbullar eftersom fryshyllan för hembakt gapar helt tom.


Senare i eftermiddag ska min mamma och pappa komma förbi och fika så jag bakar nog en äppelkaka också. Om cirka två veckor ska min föräldrars lägenhet stamrenoveras och de måste fly fältet. De har bestämt sig för en två veckors charterresa och sedan ska de få låna en lägenhet genom pappas gamla jobb. Skulle det bli någon skarv kan de bo här eller hos min syster.


Det ska bli kul att träffas igen, vi har inte setts sedan konfirmationshelgen i mitten av juli.


En bild från min kvällspromenad igår;

Av Helga - 21 augusti 2007 19:51

Jag har gått en promenad igen för att få tillräckligt med steg idag. Jag tog några nya bilder också som jag ska skicka in till fototävlingen. Jag lägger nog ut några här på bloggen imorgon.


Nu vill jag däremot visa att min dotter verkar ha fått en konstnärlig ådra...


Så här fina teckningar och bilder har hon bl a gjort;

Av Helga - 21 augusti 2007 13:32

Nu har jag varit duktig som städat och handlat mat... Nu går jag ut i det fina vädret och äter lite lunch istället...Idag blir det youghurt naturell med flytande honung och müsli och en halv ciabatta med ost och ruccolasalladsblad. Lite kaffe blir det till och dagens post ska jag titta igenom.


Vi har väldigt skönt väder här idag och det blir nästan väl varmt på framsidan av huset;


Kanske går jag till baksidan istället;

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards