Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 27 september 2007 21:16

Jag kom hem lite försenad och har suttit med dottern och tittat på Idol. Nu är det verkligen inte lätt att välja bort någon av artisterna, de är oerhört duktiga allihopa. 


Maken höll i sonens lagträning ikväll och "grabbarna" kom just hem.


Dottern var ju på orientering med skolan igår och det stod i tidningen idag  att en 13-årig flicka blivit antastad, precis där i skogen där dottern var och vid samma tidpunkt. Alltså måste det ha varit någon flicka från dotterns skola... Vad jag förstod av notisen så hade hon lyckats fly från förövaren.


Usch och fy, att det ska vara så här. Ska flickor och kvinnor inte kunna vara ute på ljusan dag ens utan att riskera att bli antastade? Inte är det så lätt att vara ung kille heller i dagens läge - misshandel, bråk, rån etc


Nej, nu får jag vrida tankarna åt ett annat håll... och ladda för sängen så småningom.


Natti natti!

TV
Av Helga - 27 september 2007 14:49

Nu märks det att det är höst:


Skolan; föräldrarmöten för 2 barn

och utvecklingssamtal för 2 barn


Sporten: föräldrarmöten för 2 barn


Tandläkaren; alla 4 har tider


Sportinriktat gymnasium; Informationsmöte för 1 barn


Läkartid; för 1 vuxen och 1 barn


Ska man hinna med att jobba också ??

Av Helga - 27 september 2007 13:02

Nu har jag ett längre uppehåll mellan mina flygningar och ska ta mig en titt på lite bloggar. Jag har just ätit en god yakiniku-sallad till lunch.


Igår fick sonens lag hem papper för att börja sälja strumpor, kalsonger och sport BH:ar. Om en vecka ska dotterns lag sälja samma grejer. Är det inte typiskt! Vi får väl göra vårt bästa...det brukar inbringa viktiga pengar till lagkassan, så det är bara att plocka fram försäljartalangen och sätta igång!


GnällO (gnällombudsmannen) måste berätta att igår när hon var ute och körde på kvällen fick hon syn på en man i vägrenen. Han var klädd i svart och var mörkhårig - hade GnällO kört i vägrenen vet man inte hur det gått! Dags för reflexer nu !!!


Ännu blommar det...



Av Helga - 26 september 2007 19:01

Idag blev det köttfärsbiffar med ris och brunsås till middag och därefter har båda barnen stuckit iväg på sina träningar. Jag hann gå en härlig promenad på eftermiddagen och solen sken så skönt på mig...


Imorgon ska jag börja ett nytt arbetspass med en morgonavgång, ett långt uppehåll och en eftermiddagsflygning. På fredag ska jag utomlands på  en övernattning, det blir som vanligt inte så mycket tid att se sig om, men lite ska jag väl hinna se... Kanske kan jag ta några bilder också.


Dottern blev uppringd i eftermiddag av sin tränare och han undrade om hon ville vara med i det två år äldre laget i en träningsmatch eftersom de saknar tillräckligt med spelare. Det var ju klart hon ville... en ära! Ibland tror jag inte vissa i klubben vet att hon är så ung som hon är eftersom hon hoppat upp en klass i skolan. Duktig i sin sport är hon iallafall och det är väl det som räknas.


Foto från en promenad;


Av Helga - 26 september 2007 14:10

Dottern har lyckligt kommit hem och hon gick bara lite vilse på orienteringen ...


Nu ska vi ta en fika... Mysigt!


Har du fått mycket skräppost på sista tiden?

 Släng det här...

Av Helga - 26 september 2007 11:38

Nu har frun varit duktig och dammsugit, dammat och städat toaletterna. Nu ska bara räkningarna fixas, det ska strykas lite och sen ska jag UT på promenad. Jag ska ta med kameran, man vet aldrig vad man kan stöta på!


Imorgon och på fredag har ungdomarna studiedagar, men jag jobbar tyvärr. Nu är det ju ändå så skönt att de klarar sig alldeles utmärkt ändå. Tänk när de var mindre och man måste försöka få tag i farmor/mormor eller bytlåna med deras kompisar så fort det krockade med deras studiedagar och mitt jobb.


En kompis från min makes herrmiddagsgäng ska bjuda med damerna på middag här framöver. De har ringt runt till alla och vi har lyckats hitta ett datum där alla kan. Kors i taket! Det ska bli riktigt roligt - det är kul att ha saker att se fram emot senare i höst...



 Grosvenor park i London

Av Helga - 26 september 2007 08:38

 Idag blir en pysslardag igen. Jag ska slutföra städningen och bädda om i ungdomarnas sängar. En promenad hoppas jag hinna med också.


Igår åt vi abborre till middag, filéad och stekt med kokt potatis och gräddfil. Det är en riktig delikatess...


Dottern skulle på orienteringsdag idag ute på landsbygden och jag sa att om hon inte kommit hem före kl. 18 skulle vi åka och leta efter henne. Du kanske har kommit till Stockholm då, skojade jag.

- Eller Pite havsbad, skojade hon tillbaka...(vi bor i mellansverige).

Nu förstår ni vad hon gillar orientering.



En stilla bön så här på morgonkvisten:


Kära flygplan som kör på himlen

Airbus varde ditt namn

Tillkommer gör mitt rykte

Ske kaptens vilja

såsom i himmelen

så ock på jorden

Vår dagliga flight

giv oss idag

och förlåt att jag flirtade

med styrman såsom ock

vi förlåta de andra som skyldiga äro

och inled mig icke

i mer frestelse

Utan fräls mig ifrån ondo

Ty himlen är din

och makten och härligheten är kaptens

I evighet

Amen


Av Helga - 25 september 2007 19:57

Häromdagen när jag hade en relativt tidig start från en svensk flygplats träffade jag några piloter i hotellhissen kvällen innan.


När åker ni, frågade jag.


- Vi har start kl. 06.00 imorgon.


När åker du då, frågade de mig.


- Vi har start kl. 07.15 imorgon.


Varpå de svarade:


- Jaha, lunchflighten...


Vi fick oss ett gott skratt där i hissen...



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards