Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 23 september 2007 09:47

Idag blev det sovmorgon... så skönt!!


Nu ska jag dock iväg och flyga igen och idag blir det lite inrikesflygningar med övernattning i en svensk stad. Sedan tidig start imorgon med fördelen att jag slutar ganska tidigt imorgon.


Dotterns lag vann sin match igår och det är ju alltid kul när det är säsongspremiär.


Här kommer en ny förskolevers från min barndom utomlands ;


Humpty Dumpty sat on a wall

Humpty Dumpty hade a great fall

and all the kings horses

and all the kings men

couldn´t put Humpty

together again.




Av Helga - 22 september 2007 17:31

Det måste vara ett särskilt förhållande mellan vår familj och rödhakar i år. Vi hade en rödhake, som byggde bo under vårt trädäck på landet, och på slutet av sommaren var den ganska tam.


Idag, när jag skulle gå ner i köket och börja förbereda maten, hade det flugit in just en rödhake i vårt kök. Den flög runt som besatt stackar´n och det haglade spridda skurar av blåbärsbajs lite överallt. Vi fick ut rödhaken till slut och så var det bara att sätta igång att torka upp allt blåbärsbajs... Roligare har jag ju haft!


Nu väntas dottern hem från stan snart och grillen är igång. Kan väl inte bli så mycket bättre ;)


Ha en underbar kväll !!

Av Helga - 22 september 2007 14:40

Nu är det dags att åka hem från Arlanda. Det ska bli mysigt att få en lördagskväll hemma igen!


På planet idag hade vi en äldre dam, som inte talade någon svenska och heller inte något annat europeiskt språk. Hon hade vägrat ta på sig säkerhetsbältet på ett annat flygbolag och fick inte åka med till Stockholm. Hos oss skötte hon sig dock exemplariskt och hon kunde komma dit hon skulle...Bra det!

Av Helga - 22 september 2007 08:09

Jag är ute på Arlanda och ska flyga tur och retur till en nordeuropeisk stad idag.


Innan jag åkte hemifrån tog jag fram lite fläskkarré ur frysen - så det blir grillning ikväll. Kanske sista i år? Igår kväll hade vi en mysig kväll med lite snacks, vin och TV-tittande. En typisk septemberkväll alltså...


Igår såg jag att Idol-Ola var på TV-programmet Bobster, han syntes på Arlanda tidigare på dagen...



Av Helga - 21 september 2007 15:57

Det blev en utkallning till slut... en liten kort flygning bara och sedan ska jag vara tillbaka igen imorgon bitti. Helt OK!


Jag kom att tänka på en ny vers från när jag gick i engelsk förskola;

She sells seashells on the seashore...


Nej, nu tar jag tåget hem och får en skön myskväll med familjen. Inte sonen dock som ju stuckit på återträff med konfirmationsläger-gänget.

En trevlig fredagskväll önskar jag DIG!

Av Helga - 21 september 2007 09:53

Idag har jag "stand-by" och du som läste mitt lilla lexicon igår vet vad det innebär...


Ännu har jag inte hört nada och jag fortsätter vänta vid telefonen. Ring, ring bara du slog en signal...eller kanske inte...ganska skönt det här...


Sonen ska på återträff med sitt gäng kompisar från konfirmationslägret i helgen. Han, och flera av de andra, ska åka tåg dit upp med ett byte. De kommer nog att få jättekul tillsammans. Dottern har en match på lördagen och jag ska jobba, jobba, jobba....


Ha en underbar dag!!


Vackra rosor i Grosvenor park, London; 

Av Helga - 21 september 2007 07:50

Den här mannen var också på thai-restaurang härom dagen. Jag har sett honom spela teater och sjunga live och han är såå bra!! Senaste uppsättningen jag såg, där han var med, var en "musikteater" med Johnny Cash-musik invävt i handlingen - hela familjen njöt av föreställningen! Blodsband, eller hur jag lärde mig älska Johnny Cash hette föreställningen.


 Göran Engman


De flesta minns honom från Skärgårdsdoktorn....



Av Helga - 20 september 2007 17:19

Idag blir det bandspagetti med köttfärssås, pesto och riven ost till middag. Sonen ska iväg på träning och jag skjutsar dit. Maken hämtar och deltar i slutet av träningen på ett föräldrarmöte för laget.


Dottern och jag ska väl titta lite på TV och mysa...


Imorgon ska jag jobba igen och hela helgen är det arbete som gäller, men lite hinner jag väl vara hemma...


Här en bild från London;

 Så vackert det blommar...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards