Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2007

Av Helga - 13 december 2007 17:16

Vad tror du att detta är???


           ????????? ?????????


Rösta på mig

Av Helga - 13 december 2007 13:25

Luciamorgon sändes ju från Dalarna i år och en nyfunnen bloggare vid namn Nettan har en gullig video på sin sida idag, ta dig en titt; http://me-and-myself.bloggagratis.se/2007/12/13/401930-lar-dig-prata-dalmal/ 

Där kan vi alla träna på Dalmål ...


Jag har varit på stan och armarna är långa som en giraffs hals känns det som. Det inhandlades mer julklappar, denna gång till syskon och syskonbarn. Nu börjar jag se ljuset i tunneln på klappfronten - det är inte så mycket kvar nu!

     


Nu dricker jag kaffe här i min ensamhet och snart ska jag göra klart julkorten och sedan måste nog strykhögen attackeras också...

Rösta på mig




Av Helga - 13 december 2007 08:13

Det var ett jättefint Luciaprogram från Zorngården på Svt imorse, så det var helt klart värt att stiga upp. Jag tände min Lucialjusstake och satte mig tillrätta med min frukost och njöt...


De andra i familjen var lite för trötta för att orka med detta tidiga arrangemang, men de får ju å andra sidan se Lucia under dagen ändå...

 Rösta på mig




TV
Av Helga - 12 december 2007 21:52

Matchen var spännande och tät precis som det ska vara...


Här är nu lugnt och stilla och det ska släckas ned tidigt. Jag ska gå upp imorgon bitti, trots att jag är ledig (är hon inte klok tänker du väl nu), för att titta på Luciamorgon på TV. Det är mysigt, mysigt och där kan vi inta frukosten, alla som vill.


Numera har jag ingen unge som ser till att jag får se Luciatåg "live", men för bara några år sedan fick min dotter vara Lucia för hela skolan och då må ni tro att jag var stolt!!

Rösta på mig

TV
Av Helga - 12 december 2007 17:43

Sonens biff stroganoff var jättegod och nu sticker snart hela familjen iväg för att se elitbasket, det ska bli kul (hoppas jag).


Eftermiddagen har ägnats åt att skriva julkort. Det blir tre olika högar:

1. Inom Sverige

2. Till utlandet

3. Måste kolla upp adressen


Till de vänner som vi bor längre ifrån och som vi inte träffar så ofta lägger vi ned ett brev om vårt gångna år. Jag hann inte riktigt klart idag - jag får fortsätta imorgon...

Rösta på mig

Av Helga - 12 december 2007 15:18

Hemma igen efter en på gränsen till långtråkig flygning, för lite folk och för låång flygtid...


Jag hade dock en fin liten kille med ombord idag, han var 3 år och jättehärlig att prata med. Han hade haft feber härom dagen och mådde lite sisådär, men det gick att prata bort hans sorger ganska lätt. Han fick en bil och spel av oss också, så han och hans mamma kunde leka bort en stund.


Jag hittade ett fint citat av Carl-Gustaf Lindstedt;

Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig.


 Nu är jag så kaffesugen - så kaffe får det bli...

Rösta på mig



Av Helga - 12 december 2007 06:40

Som sagt "uppe med tuppen" var jag imorse...


Hur ofta står du och vinkar till din granne kl. 05.10 på morgonen? Idag var min granne i a f  uppe lika tidigt som jag och vi hade en kort ordlös kommunikation, vinki vinki !


Nu far jag iväg på en tur och returflygning och landar fram på eftermiddagen. Ikväll ska vi se uppkast, passningar, dribblingar, skott och kanske en dunk eller två igen, denna gång på elitnivå... och middagen är ju redan klar som du kan läsa om i gårdagens inlägg. Det känns skönt att veta att vi inte behöver stå vid grytorna den här dagen...


Rösta på mig

Av Helga - 11 december 2007 21:19

Sonens träning var inställd idag och det var faktiskt perfekt eftersom han är lite förkyld och dottern som stukade foten i helgen och ska också vila från träningen några dagar.


Efter middagen idag ville sonen ha hjälp att träna inför en hemkunskapslektion där han ska planera och genomföra en tillagning av middag för två. Vi åkte och handlade ingredienser till Biff Stroganoff och han fick laga till maten med viss assistans. Han fick laga en större mängd idag och det ska vi äta till middag imorgon. Det blir ju lyxigt att vi har middagen klar när vi kommer hem från jobb och skola.


Imorgon ska jag iväg i ottan igen och nu efter några dagar börjar jag komma in i den lunken och sover bra på nätterna. På tal om att vara "uppe med tuppen" så serverades det ungtupp med tuppkorv på Nobelmiddagen ;)


 Den här ljusstaken har sonen gjort på träslöjden, jag tror det var i 7:an ...

Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards