Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2008

Av Helga - 29 januari 2008 14:28


Jag stack iväg tidigt imorse för att flyga en tur - och returflygning inom Europa innan familjen vaknat och blev snopen nu när jag kom hem och mötte en sjuk och febrig son. Nu ska jag ägna mig åt honom...

Rösta på mig

Av Helga - 28 januari 2008 19:11



Så här går det till när våra resenärer passerar passkontrollen...


Rösta på mig

Av Helga - 28 januari 2008 12:57


Jag är så sugen på att resa nu när vintern och mörkret inte riktigt släppt sitt grepp om oss stackars nordbor...


Jag skulle någon gång gärna vilja resa till Italien och världsarvet Cinque Terre, ett kulturlandskap som gjort för vandringar.

  


Nu tror jag inte våra ungdomar är så sugna på att vandra på semestern ännu, så en charterresa får det nog bli till sommaren istället. Det är ju inte heller "fy skam"...  Cinque Terre får stå kvar på önskelistan ett tag till.


Har du varit i Cinque Terre eller har du något annat spännande resmål att berätta om?

Rösta på mig

Av Helga - 28 januari 2008 08:31


Jag åt en lättare måltid med en kollega på hotellets restaurang igår. Det blev en kräfttoast med löjrom, citron och dill. Rejäl lunch hade jag ätit tidigare på Arlanda, så den här lätta middagen räckte bra eftersom jag ville försöka somna tidigt.


En kort skönhetssömn blev det... fördelen med det är att jag redan är på hemväg. En lååång arbetsdag igår och en superkort idag - inte mig emot. Nu bär det av hem mot morgontidning, kaffe och kanske en liten vilostund i sköna sängen.


Vi pratade om olika TV-program och TV-apparater igår. Då sa en kollega till mig;

- Inte nog med att jag har tjock-TV, jag har skogs-TV också.


- Tjock-TV vet jag vad det är sa jag, men vad är skogs-TV?


- Det är när man bara har basutbudet av kanaler ;)


Dessutom hade kollegans dotter döpt om fjärrkontrollen till en kanalvändare...

Rösta på mig



Av Helga - 27 januari 2008 08:21


Vi drömmer om att göra om hemma...


En ny soffa vill vi ha, den vi har är från 90-talet...


Ett nytt matbord med stolar vill vi också ha...


och nya gardiner, men det är ju iallafall lätt att fixa...


Gästtoaletten skulle behöva ett lyft och vi skulle vilja flytta en vägg mellan vardagsrum och TV-rum så vardagsrummet blir lite större. Vi skulle vilja bygga en ny friggebod på landet (15 kvm)... när ska detta hända??


Nu sticker jag ut på en ny flygdag och sover i södra Sverige inatt.


Wish me luck!

Rösta på mig

Av Helga - 26 januari 2008 20:12


Det blev ingen ordning alls med maten när jag kom hem - ingen mysmiddag i sikte...


Maken och sonen hade ätit hamburgare på hemvägen, dottern blev avsläppt vid matchlokalen i stan för att se några kompisar spela match och där slutade det med att hon fick hjälpa till som assisterande coach eftersom den ordinarie coachen var bortrest. Så vad maten anbelangar så jag tog lite rester till middag och sedan gjorde vi nudlar och kycklingkebab till sonen senare på kvällen så han har lite att "gå på" under morgondagens två matcher.


Nu är det lördagskväll och jag fick plötsligt sådan danslust - Det här är en riktig discodänga som gör mig såååå glad!!!

Rösta på mig


Av Helga - 26 januari 2008 15:01


Jag hade en riktigt trevlig kväll med mina tjejkompisar igår kväll. Två tillresande dök upp som jag inte visste skulle komma och det var ju extra kul eftersom vi inte träffar dem så ofta. Jag tog bilen till festen och det gjorde att jag var helfräsch imorse när jag skulle iväg och flyga - skönt!


Dagen har varit rätt så lugn med rimligt många passagerare. Vi har flugit över soldränkta alper och det var fantastiskt vackert!!


Nu ska jag hem med tåget och familjen är nog också på hemväg från storstan. En god middag ska vi fixa till och lite lördagsmys... Imorgon ska jag iväg och flyga igen, men bara inom riket då.


Vi i besättningen på dagens flygning pratade om vilka språk vi talar och då sa kabinchefen;

- Jag talar bara "småfranska"... ;) Den var väl bra!?


Rösta på mig

Av Helga - 25 januari 2008 13:55


Det blev en två timmars lång pratstund med min kompis och en god salladslunch. Jag valde förutom sallad, pasta, tomat och gurka som ingår... dolmar, kalamataoliver, fetaost och kyckling. Smaskens!


Nu ska jag ställa mig i duschen och göra mig fin till tjejmiddagen och snart väntas resten av familjen hem och vi kan ta en fredagsfika tillsammans. Det är supermysigt - alla njuter av att ta helg (utom jag då som ska jobba).


Den här helgen spelar sonen en turnering i storstan och det blir avfärd redan imorgon förmiddag. Både maken och dottern ska åka med och titta på matcherna.


Cyklamen i en Europeisk storstad ...

Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards