Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2008

Av Helga - 7 januari 2008 18:09

Jag hinner kika in här lite snabbt mellan mina flighter...


Jag läste en rubrik idag; "Snarkning en hälsofara"


Tror jag det - får man en brödkavel i skallen är det en stor hälsofara


Rösta på mig

Av Helga - 7 januari 2008 09:03

Jodå, det var undanplockat när jag kom hem och jag kunde bara ta det lugnt! Jag åt lite rester från festkvällen, en ruccolapaj med tsatziki och cous-cous sallad.


Efter det ville ungdomarna så gärna spela Mah-Jong igen - så det gjorde vi... När man spelar Mah-Jong går det inte till som på Internet när man ska plocka bort brickor i en hög utan det liknar mer ett kortspel där man sparar på olika sorter (ringar, karaktärer, bambu, vindar eller drakar). Man bygger upp fyra "murar" av brickorna när man ska börja spela. När min mamma spelade med de kinesiska damerna på 60-talet, när vi bodde utomlands, sa man att det inte fick finnas någon luft mellan murarna för då skulle andarna släppas ut.


Nu har maken åkt till jobbet och ungdomarna sover. Idag vill både sonen och dottern bli väckta vid 10-tiden för att de ska börja vänja om sig inför skolstarten. Jag ska ta det lugnt och vila inför eftermiddagens/ kvällens flygning...

Rösta på mig

Av Helga - 6 januari 2008 17:57

Det blev en lång dag med många resenärer idag. Nu är folk verkligen på väg hem till skola, dagis och arbete. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att vi hade 30 barn på hemvägen idag. En person med benbrott, en med armbrott och några ensamåkande barn också...


Nu är jag på hemväg och det blir intressant att se om maken och ungdomarna stuvat undan alla extrabord och stolar. Annars vet jag vad vi ska göra resten av kvällen...

Rösta på mig





Av Helga - 5 januari 2008 22:26

Det blev en lyckad MahJong-kväll och vi blev hela 21 personer från 13 år upp till 84 år... Ett av syskonbarnen hade med sin nya kille och han har tjuvtränat lite under lovet för att kunna vara med och han var verkligt duktig visade det sig.


Vi har ätit massor av god buffémat, druckit läsk, lättöl och vitt vin. Till efterrätt tog de tillresande med sig en stor morotskaka, fruktsallad och glass.


Det viktigaste var dock "Mah-jongandet" och det var jättekul att spela vid de fem olika spelborden (jo, just det spelbordet dök upp längst in i garaget bakom alla trädgårdsmöblerna).


Nu får jag nog knyta mig för imorgon är en annan dag med flygning på programmet...


Rösta på mig

Av Helga - 5 januari 2008 10:42

Idag är det den stora släktträffen här hemma hos oss och jag är i full gång med förderedelser av maten. Mamma och syrran ska också ta med mat och de tillresande har med sig efterrätt, så allt kommer nog att gå bra. Just nu tror jag vi blir 20-23 personer till eftermiddagens tillställning.


Vi ska "knyta ihop" följande: 6 pajer, 2 matiga sallader, 1 grönsallad, tsatsiki, hummus, bröd och ostar. Vad de tillresande har hittat på för efterrätt är för mig okänt, men det blir säkerligen någonting gott!!


Nej, nu måste jag sluta för idag och ta itu med att ställa i ordning här hemma. Ha en fin dag!



Rösta på mig




Av Helga - 4 januari 2008 18:33



Jag hittade ett roligt citat;


Före giftermålet är kvinnorna olyckliga för att det inte finns någon man i deras liv och efter giftermålet för att det inte finns något liv i deras man.


Olle Carle/Cello


Rösta på mig

Av Helga - 4 januari 2008 13:15

Detta blir ett inlägg om inredning och jag gör som Persilja gör ibland och visar en bild på mitt inte så perfekta hem.

Varje dag viker jag ihop filtarna i Tv-rumssoffan och hänger dem snyggt över kanten och varje dag, en till flera gånger, ser det sedan ut så här... Men vad gör det om hundra år!!


Just nu börjar mitt hem bli på gränsen till perfekt  eftersom jag roddat runt hela dagen. Nu ska jag bara ta itu med toaletterna och sedan ska det bäras in extrabord och stolar till "spelhålan". Jag letar som en galning efter vårt spelbord som vi behöver imorgon - ett spelbord kan väl inte bara försvinna??


Det dyker väl upp på vinden, i kallförrådet eller i garaget eller i ...


Rösta på mig



Av Helga - 4 januari 2008 08:56

Maken och dottern har åkt till storstan till dotterns cup och vi andra blir hemma. Det ska städas och flyttas bord till släktträffen. Handlade gjorde jag igår, så det är klart. Sonen som sovit hos en kompis två nätter är trött och kommer nog att sova några timmar till...


Igår kväll såg vi klart filmen "Hair" och det var riktigt kul att se den igen - en klassiker. Allra mest känd är väl scenen där det dansas på bordet, men den här scenen är också jättebra!!


Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards