Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2008

Av Helga - 16 mars 2008 11:52


Lite strykning, en tur till affären och en stund med en kopp kaffe och Expressen - så har förmiddagen sett ut. Hannele tycker att någon annan ska stryka så hon är bjuden hem till mig - hon är säkerligen en hejare på att stryka ;)


Maken är ute i solen och tvättar bilen och sonen har gått upp till en skola i närheten för att träna skott på korgen där. Själv ska jag ta mig ut nu och gå en skön promenad innan jag ska hiva i mig tårta på kalaset.


En intressant nyhet på nöjessidorna idag är att Amanda och Daniel nu är ett par...


... och Charlotte och Sanna pussas och läpparna flödar nästan över av läppglans - det ser "fett" äckligt ut som mina barn skulle säga...

Rösta?

Av Helga - 16 mars 2008 09:29


Dagen började relativt tidigt här hemma med tanke på att vi kom i säng sent igår kväll... Dottern skulle följa med och heja på sitt lag i en storstadsmatch trots att hon fortfarande inte ska spela pga den stukade foten.


Sonen vaknade också han förvånansvärt tidigt för att vara tonåring och han sitter nu framför TV:n och tittar på en NBA-match som han fått inspelat av en av våra vänner som vi träffade igår. Jag ska gå ner och hålla honom sällskap och samtidigt ska jag ta mig an en hög med kläder som behöver strykas.


I eftermiddag ska vi hem till min svåger för att fira hans son som nyligen fyllt 19 år. Det vankas nog kaffe och tårta där... Mmmmmmmm......


Rösta?


Av Helga - 16 mars 2008 00:16


Det blev en trevlig kväll hos våra vänner med en god köttgryta, vin och läsk. Vi var tre familjer som åt och glammade tillsammans denna melodifestivalfinalkväll...


Vinnaren blev som väntat Charlotte Perelli... Vi lovade varandra dyrt och heligt att om Christer Sjögren vann årets final skulle vi inte titta mer på melodifestivalen kommande år. Tur att han inte vann - låten var helt enkelt för pinsam!


Grattis Charlotte!! Det går nog bra för dig i Belgrad trots att jag hejade på tvillingarna i rött!!

Rösta?

Av Helga - 15 mars 2008 13:36


Det blev en mysig familjekväll igår med tacos och TV-tittande. Sonen fick dock äta efter oss andra pga en träningsmatch. Dotterns fot är fortfarande svullen men det verkar inte vara någon större fara utan behöver bara väntas ut...


Vi såg på "Så ska det låta" igår kväll och jag tänkte just på att det programmet kan innebära ett stort genombrott för en duktig artist som t ex Rongedals program förra året. Igår var det dock en artist med som jag kände att jag aldrig mer behöver se eller höra - de av er som såg programmet förstår nog vem jag menar utan att jag behöver skriva ut namnet här.


Idag har dottern och jag varit och sett hennes lagkamrater spela match och nu ska vi snart iväg igen och se makens breddlag (med sonen med i laget) spela match. Till kvällen blir det middag hos våra goda vänner och melodifestivalskrål... Det blir en rolig kväll!!

Rösta?


Och i mina ögon är de här grabbarna vinnarna ikväll!!!

TV
Av Helga - 14 mars 2008 14:12


Hemåt, hemåt, hemåt - Gapa och svälj - nu är det helg!!


Idag verkar det som dottern har haltat iväg till skolan... hon fick stanna hemma igår för att inte belasta foten för mycket. Hon har ganska lång väg till skolan med ett bussbyte och en del att gå. Jag får höra mer om hur hon mår när jag kommer hem igen. Jag köpte fotledsskydd igår som hon kan ha nu i början för att inte snubbla till igen.


Sonen ska spela en träningsmatch mot några äldre killar idag och sedan blir det nog tacos till middag hemma hos oss ikväll.


Ha en skön fredagskväll!!


Rösta?

Av Helga - 14 mars 2008 09:01


Det blev en god middag tillsammans med kabinchefen och piloterna igår kväll. Jag åt spenatlasagne med svamp som var kanongod!!! Piloterna var verkligen värda en rejäl måltid efter sin skidtur...


På planet tillbaka till Arlanda imorse var det så mycket internationella passagerare att jag nästan trodde jag kommit på en utrikesflight men det var ju bara en "vanlig" inrikesflygning. Bl a hade vi en Japansk familj med där pappan filmade i stort sett hela tiden... undrar vad som var så intressant? Vi hade även Fransmän, Italienare, Holländare, Tyskar, en Australiensare, Engelsmän och Amerikaner. Säkerligen flera andra också som jag aldrig hörde vilket språk de talade. Det var en härlig mix!


Nu blir det bara en flight till strax och sedan HELG!!


Rösta?

Ännu en bild från Göteborg... men det är inte där jag varit inatt...

Av Helga - 13 mars 2008 15:49


Jag har kommit fram till hotellet där jag ska övernatta och har gått en promenad, fixat lite ärenden och tagit en fika på en mysigt café. Här är det vinter och det snöar lite lätt och är ca -2 grader... helt perfekt vinterväder alltså...


Hemma i min stad när jag gick förbi stationen imorse på väg till mitt tåg höll kommunens personal på att städa bort allt grus som samlats under vintern. Det är ett avlångt land vi bor i - det är rejäla skillnader på hur långt våren kommit!

Rösta?

Den här bilden är tagen i Göteborg ...

Av Helga - 13 mars 2008 07:56


Det blev inte en särskilt rolig match för dotterns del eftersom hon stukade foten rejält innan halvtid och sedan blev det till att ligga på golvet med lindad fot i högläge resten av matchen. Dottern har nu stukat sina fötter tre gånger den här säsongen - det är ganska vanligt att om man börjar stuka en fot så går det lätt upp igen. Jag tror det får bli vila ett tag nu och sedan styrketräning av vristen på balansplatta och tåhävningar så kanske det blir bättre i fortsättningen.


Jag ska snart iväg och jobba igen och ska sova borta ännu en natt. Jag är dock glad att jag är ledig i helgen och att jag slutar relativt tidigt imorgon fredag. Skönt!!


På lördag ska vi hem till vänner och äta middag och skråla till Melodifestivalen... Det brukar bli ett "Herrans liv" så det är tur att vi hört låtarna förut ;)


Rösta?


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards