Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2008

Av Helga - 8 mars 2008 18:24


Hela dagen har gått i sportens tecken - dessvärre har jag inte rört på mig i stort sett någonting utan agerat publik. Första matchen som dottern spelade gick av stapeln här i stan redan vid nio imorse och nu har vi just kommit hem från en storstadsmatch. Vi var en av de som skjutsade idag...


Nu ska här mysas!!! Äntligen en helgkväll hemma bara jag och dottern. Sonen är ute med några kompisar från konfirmationslägret och maken är på herrmiddag. Vi ska köpa pizza och äta smågodis - det är ju lördag.


Självklart måste vi också spana in vilka som går vidare från andra chansen. Jag gissar på Sibel och Carola/Andreas. Vad tror du??


Ha en fin kväll!!


Rösta bloggregistret?



Av Helga - 7 mars 2008 22:52


Vad lustigt det var på min flight idag. En passagerare kom till mitt "galley" (flygkök) i de bakre regionerna och frågade om inte jag hette XXX i efternamn som ung.


Det var en kille som bodde inte så långt från oss när jag var liten och som var något år yngre än jag. Vi har inte setts på ca 30 år... Är det inte fantastiskt att han känner igen mig efter alla år :)


Nu bor han utomlands men var på väg hem för att hälsa på sin familj i Sverige. Jag tackade honom för att han kom och pratade mig så jag inte missade det här - det var jättekul att ses!

Rösta?


Bild från ett hotellrum igen...

Av Helga - 7 mars 2008 14:49


Så här fint blommade det i parken som jag promenerade i igår...

Rösta?


Av Helga - 7 mars 2008 08:35


Jag var i säng här hemma först 01-tiden och vaknade med familjen vid sju... lite trött i ögat får jag erkänna att jag är.


Igår när jag var på övernattning i en svensk stad gick jag en härlig promenad i stadens park och åt en god vegetarisk pasta till lunch. I Parken blommade både vintergäck, snödroppar och krokus och fåglarna kvittrade som tokiga.


Våren är lustig på det sättet att kvällen innan när vi skulle landa var det snökaos och så morgonen efter var det sol och vårkänslor... Det växlar och det växlar snabbt!


Idag blir det lite tvätt och matinköp och sedan iväg och flyga en sväng till innan helgen. Imorgon bitti spelar dottern match först i vår stad och sedan på eftermiddagen i storstan. Så då blir det fullt program hela dagen.


Bloggregistret rösta?



Av Helga - 6 mars 2008 23:29


Några ord så här på kvällskvisten...


Jag är glad och tacksam för att ha fått flyga några dagar med en underbar kabinchef. Han sprider glädje bland oss anställda och bland passagerarna. Många glada skratt har det blivit!!


Låt det gärna bli oftare med sådana härliga, varma och omtänksamma kollegor. Allt blir så mycket roligare...

Bloggregistret rösta?




Av Helga - 6 mars 2008 12:55


Igår var det en känd snubbe med ombord och han stötte på mig... Trots många år i luften är det väldigt sällan passagerare beter sig så här.


Kändisen var en aning sluskig och det kändes absolut inte som en komplimang när orden kom från den här mannen... (kan inte tala om vem det var)


Först undrade han om vi inte hade setts förut och jag svarade;


- Det tror jag inte men jag har förstås sett DIG på TV...


Sedan frågade han om jag var var snäll...


Jag tvekade...


- Det kanske finns ett eget rum här, sa han då.


- Så snäll är jag inte, svarade jag.


Då ville han ha ett glas vatten. 


Ni förstår vad man får stå ut med som flygvärdinna...

Rösta?

Av Helga - 6 mars 2008 12:25


Vi kom in sent till vår destination igår och ännu senare blev det eftersom vi fick cirkla runt flygplatsen i ca 30 minuter p g a dåligt väder och mycket inkommande trafik. När vi så äntligen kom ner var det inte det bästa vädret att köra i heller och taxichauffören hade problem med imma på framrutan som inte ville ge sig så vi fick köra långsamt in mot staden.


När vi kom fram till hotellet var det så skönt att ta av blåstället och koka en kopp te och sedan krypa ner och somna in... Det var en lååång dag igår så jag sov jättelänge - det är inte ofta jag sover ut på det sättet.


Idag är det strålande vackert väder och jag ska gå en promenad och även göra lite tråkärenden som bra att få "bortgjorda". Vi ska åka härifrån på eftermiddagen så det finns gott om tid att gå runt och njuta av finvädret.


Igår köpte jag en lott av en styrman och om jag vinner första pris ska vi på kryssning till London. Håll tummarna  för mig;) Om jag inte vinner första pris har jag iaf levt på hoppet tills dragningen den 12 mars...


Ha en härlig dag!

Bloggregistret rösta?

Av Helga - 5 mars 2008 16:32


En matpaus mellan flighter och det inhandlades falafel (kikärtsbiffar). Det var gott! Nu har jag köpt mig en kaffe också och njuter en liten stund innan det är dags att flyga vidare...


På en flygning nyligen var kabinchefen rolig när vi skulle sälja diverse alkoholhaltiga drycker och han sa i högtalaren att vi skulle sälja spriiit...


Flera av våra mycket resvana passagerare tittade upp med ett stort leende på läpparna :)


Det behövs inte så mycket för att bryta det invanda och lite tråkiga!

Bloggregistret rösta?


En bild från Kiruna igen... nu är det ju snart dags för ståhej däruppe.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards