Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2008

Av Helga - 12 april 2008 20:54


Idag har det varit mycket... vi åkte till storstan redan på morgonen och såg sonen spela match och därefter direkt till en Div 1 kvalmatch med U20-laget hemma i stan. När vi kom hem kände jag mig trött på att sitta stilla så det blev en entimmespromenad - sköööönt!


Igår gjorde vi något för första gången för säsongen och det var att grilla. Gissa om det smakade gott!? Det blev fläskkotletter, klyftpotatis, sallad och tsatziki. Lite väl tidigt för att sitta ute ännu men det var ändå mysigt...


Ikväll åt vi plockmat... köttbullar, salami, kokt ägg, rödlök, oliver, räkor, gräddfil, rom, champinjoner bl a och färska baguetter. Det är mysigt att sitta och äta på det sättet. Alla äter av det de gillar bäst och det tar lite tid. Nu sitter vi bänkade framför TV:n och faktiskt är alla hemma. Jag ska också sticka ner till soffan och mysa. Jag får kika in till er imorgon...

Rösta?


Riktigt så här såg det inte ut...

Av Helga - 11 april 2008 15:49


Nu är det helg även för mig och det ska bli härligt!


Dagens bästa väder var när vi mötte sommaren i sydöstra Europa där det var ca 18 grader varmt!


Dagens bästa idé var att kalla sin käraste för iblandbo som min kollega gjorde :)


Jag måste ju kommentera Linda Rosing nya karriär också... hon har utbildat sig till flygvärdinna!! Det finns kurser som man bekostar själv och eventuell anställning är inte garanterad. Det kanske blir mäkta populärt bland vissa passagerare att boka flygbiljetter de dagar som Linda jobbar. Undrar om hon jobbar i främre delen av flygplanet eller bakre - kan man förboka Linda som sin egen flygvärdinna??


Rösta?

Av Helga - 11 april 2008 08:32


Igår när jag tog min promenad på Arlanda hade det regnat under morgonen så det var fortfarande väldigt fuktigt på marken och överallt på den asfalterade promenadvägen kröp det daggmaskar. Jag kom att tänka på en gång när min dotter var ungefär åtta år och vi skulle cykla hem till en av hennes kompisar. Det var precis likadant då med daggmaskar precis överallt. Dottern fick panik och ville inte gå eller cykla eftersom att det kunde bli så att vi dödade några av maskarna. Det tog lång tid att komma fram den gången kan jag lova...


Ja, hur gör man då?? Ska man bara braka på och låta maskarna dö eller ska man gå försiktigt och köra slalom med cykeln. Detta är en stor existentiell fråga - hjälp mig!!

Rösta?

Av Helga - 10 april 2008 17:16


En rejäl promenad blev det under mitt uppehåll och det går faktiskt att hitta ställen att promenera på även på Arlanda flygplats även om det är mycket flygplan, bilar, avgaser... det blev väl en 5000 steg ungefär.


När jag kom tillbaka hade jag stämt träff med de övriga i besättningen och vi åt kyckling/curry-wok. Den var väldigt god!


Nu är jag i Södra Sverige och här är det sol och vackert väder. Är jag verkligen i samma land som jag bor i?? Det är verkligen stora skillnader mellan norra, mellersta och södra den här årstiden. Jag ska gå ut och se om jag hittar ett par nya jeans och så ska jag köpa med mig middagsmat och njuta av det på hotellrummet. Ha en fin kväll!!


Rösta?


Så här ser det ut i staden där jag är - bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle...


Av Helga - 10 april 2008 10:47


I lördags när vi skulle på 50-årsfest hade vi varit med på en insamling för att ge jubilaren en rejäl present. För att inte komma tomhänta till festen åkte maken iväg strax före och köpte en fin bukett. Vi tog bussen till festen och när vi åkt två hållplatser vad tror ni vi kom att tänka på då??


Jo, att blommorna stod kvar på köksbordet...


Idag är jag ute och flyger igen och ska nu ha ett uppehåll innan jag ska flyga till staden där jag ska sova. Jag ska ta mig en promenad och gå och äta lunch under pausen. Ha en fin dag!

Rösta?


Den här draken fotograferade jag i Sundsvall i somras... 

Av Helga - 9 april 2008 22:03


När jag satt hos svärmor och mofsade i mig bulle och kaka som bäst ringde min mobil... det var dottern som fått håltimmar och slutat tidigare. Vi bestämde att hon skulle följa med mig till köpcentret och handla. Vi köpte först mat, sedan åt vi lunch på Burger King och därefter köpte vi lite vårkläder till dottern. Det var roligt att få en eftermiddag tillsammans så där helt oväntat mitt i veckan.


Här har det varit rätt så risigt väder idag så det blev ingen promenad. Istället har jag rört mig på stället här hemma - (hoppas ingen såg mig) det ser för knäppt ut :)


Ikväll har jag och ungdomarna varit och tittat på en kvalmatch till Div 1 som stans U20-lag spelade. Det är alltid roligt att se de här yngre spela - det är en annan frenesi och entusiasm i spelet mot när det är elitmatcher.

Rösta?


Nu börjar jag längta ut till den lilla stugan vid havet...

Av Helga - 9 april 2008 08:33


Idag har jag bilen och ska åka till ett köpcentrum för att ladda upp i matförråden och så ska jag en sista sväng hem till mina föräldrars lägenhet innan de kommer hem på fredag. Idag fick jag ett SMS från Singapore där de ska vila några dagar innan sista delen av hemresan.


Jag ska ringa till svärmor också och se om jag får komma över och hälsa på henne en stund. Svärmor är en härlig "tjej" på 82 bast... hon har jobbat som skolvärdinna i sitt yrkesverksamma liv och det gör att hon är full av liv och road av att prata med sina tonåriga barnbarn och höra vad som gäller nu. Roligt med en sådan livslust!


Jag ser att många bloggare har tänt ett ljus för Engla och hennes familj idag... Jag vill också göra det - jag tänker på dem väldigt mycket och vet att det måste vara svårt på gränsen till outhärdligt. Jag vill även att mitt tända ljus ska lysa för alla barn som är försvunna i hela vida världen - de är många!


Rösta?


Av Helga - 8 april 2008 15:36


Nu har jag gått mig ordentligt varm idag - det blev en promenad på över 7000 steg och sedan har det fikats hemma hos mig först med smörgås tillsammans med promenadkompisen och senare med min gamla väninna från skoltiden. Hon hade bakat en supergod rulltårta som hon hade med sig - det var inte helt fel ;)



Nu vill jag tipsa dig om en bloggare som har en visa-våren-utmaning på sin sida. Titta in till Fröken Evans så kan du se hur det går till... Fröken Evans har en trevlig blogg som jag gärna kikar in hos en stund varje dag!


Rösta?


Jag vill ju också visa hur långt våren har kommit här hemma såsom utmaningen lyder och visar här en vårbild som jag kör repris på från förra veckan...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards