Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2008

Av Helga - 8 maj 2008 11:37


Jag ska börja jobba på eftermiddagen och ska strax ge mig av mot Arlanda...


Sonen har haft sovmorgon och har just ätit en lunch som han lagat till sig själv. Det är bra att lära sig att laga enklare maträtter hemma men mycket har han också lärt sig på hemkunskapen i skolan.


Jag har gått en runda och fick ihop ca 7000 steg. Det är så skönt att ha kommit igång ordentligt med den dagliga motionen. I början kändes det lite trögt men nu "måste" jag ut varje dag. När jag kom hem från min promenad tog sonen och jag en fika under äppelträdet. Jag tog en knäckemacka med  min nykokta rabarbermarmelad på. Mmmm... Det var gott vill jag lova!


Rösta?


De här fina rosorna fick jag av mamma igår för att jag skötte deras post och tittade till lägenheten när de var i Australien...

Av Helga - 7 maj 2008 22:04


Idag när jag varit ute på min promenad ringde jag mamma och pappa och bjöd hit dem på fika. Pappa hade andra planer men mamma kom över och vi åt kakor och drack kaffe i trädgården. Idag blev det dock inte så fint väder som jag hoppats på så vi fick klä på oss varma tröjor därute.


När mamma åkt hem tog jag vara på lite av rabarbern som kommit upp och kokade raberbermarmelad enligt ett recept från Femina. Jag skrev om det förra året i juni och här kan du hitta receptet om du skulle vilja prova att göra den här marmeladen.

  http://helga1.bloggagratis.se/2007/06/11/170237- rabarbermarmelad/



Rösta?


Nu ska det bli mysigt att krypa till kojs - sov gott kära du!

Av Helga - 7 maj 2008 08:14


Igår kväll när jag skulle skjutsa till klubbavslutningen kändes bilen väldigt baktung - kan det bero på att jag hade tre killar på 1,89 cm, 1,95 cm och 2,04 cm i baksätet?? Dottern och jag satt fram och drog fram våra framsäten allt vi kunde för att grabbarna skulle få plats där bak. Det såg nog rätt så kul ut. En granne fick syn på oss vid ett rödljus och vinkade glatt och skrattade :)


Klubbavslutningen blev rolig... vi lyckades fylla en hel läktare i sporthallen med barn, ungdomar och vuxna. Stora och små fick priser för sina insatser, fick skjuta straffkast och fick kasta sig efter godis i "godisregnet" osv.


Jag hamnade lyckligt nog bredvid en väninna som var värdinna på 50-årsfesten som vi var på för några veckor sedan. Det var kul att prata om hur lyckad festen var.


Idag verkar det bli en kanondag och jag har inte så många måsten förutom att jag ska fylla på i kylskåpet. Det blir säkerligen en promenad och så kommer jag att vara ute en hel del. Imorgon ska det flygas igen...


Jag läste recensionen av Amanda Jenssens nya skiva i morgontidningen. Det är sällan artister får så bra omdömen. Roligt - jag gillar henne!!!


Rösta?


Jag skulle vilja se detta varje dag - helst genom mitt köksfönster...

Av Helga - 6 maj 2008 14:47


Det är fascinerande hur fort man kan bli av med 20.000:- på bankkontot. Ett knapptryck på en hemsida och vips är pengarna flyttade... Nu undrar du säkert vad jag gjort???


Ingen fara - inget pokerspelande eller annat slöseri. Jag har betalat sluträkningen på vår utlandsresa i sommar. Nu blir det vatten och bröd ända tills fetaosten, tsatsikin, oliverna och retsinan dukas upp under semestern ;)


Efter att jag varit en duktig flicka idag och gjort det som jag tycker är tråkigast i mitt liv (städat) har jag gått en långpromenad på en dryg timme med min grannfru. Vi pratar medans vi går och tiden går fort... bra, då var dagens motionspass gjort också!


Rösta?


Den här växten har jag på trädgårdsbordet... den kan grävas ned sedan och är en stenpartiväxt egentligen.

Av Helga - 6 maj 2008 08:15


Idag mådde dotra mycket bättre och knallade iväg till skolan som vanligt... Sonen har sovmorgon eftersom de ska skriva nationellt prov igen idag - den här gången i matten. Jag är ledig och ska försöka komma ikapp lite här hemma med sånt som man måste. Jag ska även unna mig ledig tid så klart och hinna njuta av försommaren.


Igår såg vi SM-finalen i basket på TV och Solna vann över Sundsvall med tre raka - Grattis Solna!!! Jag hade gärna sett att Sundsvall vann matchen igår, om inte annat för att vi skulle ha fått se mer basket på TV.


Ikväll ska ungdomarna på klubbavslutning och jag hänger med eftersom jag ska skjutsa. Det brukar vara kul med diverse tävlingar och andra upptåg.


Jag har läst någonstans om webbsidan www.argalappen.se . Den sidan tycker jag är kul - kika in där du också!


Rösta?


En bild från promenaden på landet...

Av Helga - 5 maj 2008 14:56


När jag satt på tåget hem från jobbet ringde dottern som fått lov att gå hem från skolan med huvudvärk och ont i axlarna... det var nog lite väl häftigt att komma direkt från cupen sent igår kväll och börja skolan som vanligt idag. Nu ligger hon och vilar och är nog sitt vanliga jag imorgon igen.


Efter att vi ätit lunch tillsammans har jag satt lite dill-, persilje- och ruccolafrön i krukor. Jag brukar göra så här hemma eftersom jag inte har möjlighet att vattna så mycket på sommaren - krukorna kan flytta med till landet. Jag satte även krasse i en ampel. Det blir nog fint så småningom...


Rösta?


När vi kommer till landet ligger allt några veckor efter jämfört med hemma. Då får man njuta av det fina en gång till - som den här underbara påskliljan t ex.


Av Helga - 5 maj 2008 05:24


Dottern kom hem som planerat och hämtades vid tåget. Hon hade somnat en stund under resan och var väldigt trött efter fyra hela dagar med matcher, umgänge med lagkompisarna och av att sova på golvet i en skolsal. Hon tog fil och smörgås och kröp till sängs...


Idag är det slut på friden för min del - inget fågelkvitter idag...


Rösta?


Undrar om det blir en så här fin dag igen... i så fall ska jag ta mig en promenad när jag kommer hem.

Av Helga - 4 maj 2008 16:04


Så skönt att vara i naturen en långhelg och ladda batterier... Äta lite gott, promenera, sola, spela kort, se på TV, städa ur stugan, fixa på tomten... underbart!!!!


Jag tog bort all sand ur den gamla sandlådan och gjorde om den till en mini-örtagård. Där sådde jag dill, persilja och ruccola samt satte ner två timjan och två gräslök som jag haft tidigare i ett annat land. Det blir mysigt att ha allt detta lite närmare huset.


Sonen har varit med oss i helgen och på fredagen hade vi sämre väder så då åkte vi in till storstan och gick på en ungdomslandskamp. Vi känner flera som är med och spelar i det svenska laget - det var roligt att se dem "in action". I övrigt har sonen hjälpt till mycket med det arbete som behövde göras vid stugan.


Dottern är på hemväg från cupen och hon ska hämtas vid stationen vid 22-tiden. Hennes lag gick till långt i turneringen och de var mycket glada för det!


Rösta i bloggregistret?


Min nya örtagård...



 Kan man annat än njuta när det är så här vackert...



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards