Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

En Hagasessa i sikte...

Av Helga - 19 juli 2008 12:57


En av Hagasessorna var med på en flight härförleden och en kollega blev så glad. Hon blev så glad att champagnen korkades upp för att bjuda den fina sessan. Vi andra undrade varför???


* När min kollega var bara fem år låg hon på sjukhus för en blindtarmsoperation och Hagasessan och hennes systrar gick runt i salarna och läste sagor för de sjuka barnen och även för min kollega. Sånt glömmer man inte i första taget... även om man bara var fem år när sagan lästes där på salen.

Rösta?


 
 
Åsa

Åsa

19 juli 2008 14:29

Vad underbart! Hoppas sessan fick reda på det också?

http://wessand.blogg.se

 
evans

evans

19 juli 2008 20:55

Välkommen tillbaka efter semestern! Hoppas att ni har haft det bra! Vad mycket spännande folk du måste stöta på i ditt jobb :)

http://evans.blogg.se

 
helga

helga

20 juli 2008 10:54

Åsa; Jo, det berättade kollegan och sessan blev jätteglad! Hon och maken tog i hand när de steg av.

Evans; Tack. Allt har varit bra! Hoppas du också har en skön sommar. Det händer en hel del på mitt jobb - det är sant!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

20 juli 2008 11:17

Fint minne.
(I min barndom fanns bara en flintskallig president.)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

20 juli 2008 11:30

Hannele; Det märktes även att sessan tyckte att det var ett fint minne och det var ju extra kul!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan ler

Filifjonkan ler

20 juli 2008 11:51

Men så gulligt av kollegan att återgälda lite av sagoglädjen om än det var ett tag sedan. Fina blommor du fotat igen

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

20 juli 2008 11:53

Fjonkan; Kollegan sa att denna sagostund var magisk och att hon aldrig glömt...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards