Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2008

Av Helga - 30 augusti 2008 12:06


Jag har fått en natt hemma och det var mysigt!! Nu ska jag strax iväg och göra ett Norrlandssvep igen... Familjen är utspridd i helgen ändå så var jag är spelar mindre roll. Dottern är på en träningsturnering, sonen hos sin kompis på andra sidan stan och maken åkte ut till stugan.


Jag kom att tänka på debatten kring detta med att prata i mobiltelefon när man kör bil. För inte så länge sedan presenterades det ju en undersökning som visade att det var lika illa att prata i handsfree som att hålla mobilen i handen. Det var själva samtalet som distraherade mest... men hur är det då med dessa företeelser i bilen?


  • Öppna och äta ur en godispåse.
  • Öppna och äta en glass.
  • Plocka upp en napp från golvet.
  • Byta radiokanal eller CD-skiva.
  • Leka "gul bil" med en medpassagerare - där man ska slå den andra samtidigt som man skriker GUL BIL.

Kanske har du några andra förslag på säkerhetsmässigt farliga sysselsättningar i bilen.


Ha nu en riktigt gosig helg hälsar en som fortfarande inte har fått hem sin dator från verkstaden...

Rösta?




Av Helga - 27 augusti 2008 10:39


Idag är en grå dag och nu känns det verkligen som att vardagen är här igen med skola och arbete för alla i familjen. Blir det någon mer sommarkänsla i år tro?


Jag läste en notis i morgontidningen idag om en äldre dam som på Arlanda flygplats missförstått instruktionen vid incheckningsdisken om att lämna sitt bagage vid bandet för specialbagage. Hon lade sig själv på bandet och hamnade inne vid bagagesorteringen. Som tur var skadades inte damen. Detta låter som en skröna tycker jag...


En skröna som gick länge för några år sen var den om passageraren som spolade på toaletten ombord på ett flygplan och då sögs fast i toalettstolen och inte kom loss.


Det är min sista lediga dag. Imorgon bär det av igen och jag ska se mer av norra Sverige den här arbetsperioden.


Rösta?


Av Helga - 25 augusti 2008 14:31


Idag är också en ljuvlig dag här och jag har just kommit hem från min arbetsperiod. Natten tillbringades i en hotellsäng (som så ofta)...


Nu ska jag snart träffa min dotter på stan och vi ska gå och hämta och prova ut hennes nya skoinlägg. Bra eftersom hon börjar känna av sina knän igen nu när träningarna dragit igång ordentligt. Inläggen ska bytas ungefär vartannat år för att göra någon nytta, säger experterna. Båda ungdomarna behöver inlägg och det blir en "nätt" liten utgift varje gång det ska betalas nya.


Jag håller på att bli knollrig av att inte ha någon dator hemma - särskilt som de sade i affären att garantireparationer kan ta upp till fyra veckor. Ungdomarna tror jag kommer att bli ännu knollrigare. De kan ju inte låna på jobbet eller så...


Rösta?


Blommorna på bordet har jag satt från frö och det piggar upp att ha lite hemodlade snittblommor i köket...

Av Helga - 24 augusti 2008 10:30


En kort natt hemma och nu är jag på väg iväg igen...


Vi ställde klockan imorse för att se basketfinalen i OS mellan USA och Spanien men jag missade slutet!!! Spännande var det i fjärde perioden så nu måste jag snart ringa hem och kolla hur slutresultatet blev.


Här är en kanonfin och solig dag och en skogspromenad skulle inte vara helt fel men det får bli en annan dag när jag är ledig. Då ska svampkorgen med ut och jag ska plocka massor med fina soppar!


Rösta?




Av Helga - 23 augusti 2008 11:00


Jag flög med en kollega med humor igen.


Vi hade och varit och ätit sallad på en restaurang på Arlanda som heter East&West och hans kommentar var;


- Ni fick väl eastbergssallad?

Rösta?


Av Helga - 22 augusti 2008 17:10


Jag har åkt ut till Arlanda ovanligt tidigt inför helgens arbete. Nu när vi tillfälligt är datorlösa har jag naturligtvis massor av ärenden att sköta elektroniskt. Tur att det finns möjlighet att låna dator ett tag på jobbet.


Ikväll åker jag och sover i en noreuropeisk storstad men "stoppet" är ack så kort... synd!


Jag får kika in lite mer imorgon när jag landat igen.


Ha en skön helg!!


Rösta?


De här fina marmeladburkarna fick vi i somras av gäster...

Av Helga - 21 augusti 2008 10:45


Igår såg jag en film som jag köpte för ett tag sedan. Jag har länge tänkt att jag skulle se den men tills igår har det inte blivit av. Filmen heter Nina Frisk och handlar om en flygvärdinna (!!) som längtar efter att finna ro och stabilitet i tillvaron och familjelivet. Jag tycker att det i filmen som rörde hennes yrkesutövning var väl schablonartat men det som handlade om relationerna var intressant...


Jag gick också ut på en promenad igår och helt oförberedd hittade jag svamp. Det var både aspsopp och karl-johan som stod så fint där i skogen. Dessvärre hade jag inte med någon korg eller påse så jag fick ta ett papper och slå in svampen i. Gott var det iallafall att göra en svampstuvning till köttfärsbiffarna som vi åt till middag.


Det tråkiga som hände igår var att datorn helt plötsligt inte fungerade. Det visade sig vara fel på nätaggregatet och datorn ville helt enkelt inte starta alls. Vi har garanti kvar så datorn har nu skickats iväg för reparation. Det skulle ta flera veckor sa de på PC-city. Suck!! Nu sitter jag vid en lånedator och om du märker jag verkar lite frånvarande de närmaste veckorna vet du varför.


Det absolut sorgligaste igår var ändå spanair-olyckan...


Rösta?




Av Helga - 20 augusti 2008 08:12


Jag blev så sugen på halloumi härom dagen när jag läste på Evas sida så igår blev det en vegetarisk lunch med bl a denna cypriotiska ost. Se Evas inlägg här; http://suntliv2.blogg.se/2008/august/dagens-ratt.html


Rösta?


Här är en före- och efterbild på min sunda lunch;


Har du provat att grilla/steka halloumi?? Om inte måste du prova...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards