Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2008

Av Helga - 15 oktober 2008 17:31


Idag har det blivit uppochner många gånger och det var skönt att komma hem. Nu ska jag bara hämta dottern från en träning och sedan gäller det att börja ladda om för en tidig start igen imorgon... Jag vill gärna komma i säng i god tid för att orka med dessa arla starter.


Tack vare den tidiga starten imorgon bitti slutar jag tidigt också och det är ju aldrig fel. Sonen är fortfarande hemma pga sin förkylning, men imorgon kan han nog sticka iväg igen.


Jag får skriva lite mer imorgon. Ha en skön kväll!!


Tillägg kl. 19.34;

Jag hade grön våg på väg till dotterns träning och passerade 7-8 trafikljus som lyste grönt. Det kändes som jag vunnit på lotto ;)


Rösta gärna


Av Helga - 14 oktober 2008 19:35


Efter en liten vilostund på hotellrummet blev det en massa steg runt staden... Solen sken i massor och folk satt ute och fikade på caféerna.


Jag träffade en kollega lite senare och vi åt middag tillsammans i hotellbaren. Vi tog båda en helt underbart god ceasarsallad. Den salladen är så perfekt att det hänt att jag beställt den flera gånger förut.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

För ett tag sedan köpte jag en kaffe på pressbyrån och jag tog även några servetter för att hålla över locket så jag inte skulle spilla innan jag kom ombord på tåget. När jag viker upp den ena servetten ser jag ett hemligt budskap från Pressbyrån till mig...


- Du ser stark ut idag



Jag har funderat oerhört mycket över det här. Vad menar Pressbyrån egentligen? Har de filmat mig i smyg eftersom de vet hur jag ser ut just idag??

rösta gärna


Av Helga - 14 oktober 2008 12:12


Jag är ute på "tur" igen och har kommit till en solig stad...


Snart ska jag ta mig ut och njuta av det fina vädret, men först lite vila eftersom det var en ruggigt tidig start från Arlanda i morse.


Nyligen hade jag med en tjej ombord som var ordentligt flygrädd. Hon berättade att hon arbetar som journalist med hela världen som arbetsfält och att hon bor långt bort från Sverige.


Jag undrar hur hon orkar med sitt jobb där hon måste flyga så mycket - det måste vara enormt påfrestande för henne. Vi ordnade iallafall en plats åt den här passageraren på en stol alldeles intill min. Vid starten och landningen höll vi handen. Jag fick en kram när hon gick av...


Vad har du för dig idag då??


Rösta gärna


Sist jag bodde på hotellet i Malmö var detta min utsikt...

Av Helga - 13 oktober 2008 08:00


Sonen ligger fortfarande kvar i sängen och blir kvar hemma idag pga en kraftig förkylning.


Min lillasyster och hennes döttrar var ju med på festligheterna igår (se förrra inlägget). Vi har inte setts sedan i våras och det märktes inte minst på hennes flickor som dragit iväg på längden. Jag, dottern, min syster och hennes äldsta ska åka till en förträff, inför sommarens konfirmationsläger, tillsammans i november. Det var roligt att planera och prata lite kring det...


Förra arbetsperioden flög jag med tre piloter som hette Klas eller Claes på en dag. Det har redan blivit en klassiker... Besättningen består av Klas, Klas och ..........


Rösta gärna


Lobelian blommar fortfarande...

Av Helga - 12 oktober 2008 21:43


Innan vi åkte hem till min storasyster för att fira tvillingarna, som fyller 19 år snart, träffades jag och dottern på stan. Vi köpte en ny vinterjacka till dottern och eftersom det var REA köpte jag mig en dunväst. Bådas plagg gick på en överkomlig summa...


Sedan var det supersmarrigt fika som gällde. Svågern hade bakat sina goda italienska mandelskorpor, en av tjejerna hade bakat kanelbullar och sedan hade syrran fixat tre !! olika tårtor. En chokladtårta, en kladdkaka och en prinsesstårta. Vi rullade hem :)


Det var väldigt roligt att träffa min lillasyster och hennes två döttrar - det var ett tag sedan. De hade varit på en musikal i storstan och kunde i samband med den resan även passera vår stad.


I natt drömmer jag om tårta...

Rösta gärna


Av Helga - 12 oktober 2008 10:30


Häcken blev klippt igår Filifjonkan...


Idag blir det familjefika hemma hos min storasyster. Hennes två tvillingflickor har blivit ett år äldre. Maken och sonen kan inte följa med eftersom det är match igen i storstan och det är vår tur att skjutsa. Däremot kommer säkert mamma och pappa, min yngsta syster och hennes två döttrar, jag och min dotter och även lite släkt från svågerns sida. Gott fika blir det alltid hos min syrra - ser fram emot det!


Sonen har en kompis här som sover över. Vi har en bäddsoffa i TV-rummet och där slaggar grabbarna fortfarande. Igår kväll var de hemma hos en ny kille från laget. Han har flyttat ner från Luleå och verkar vara en jättetrevlig kille - kul med nya vänner!!


Jag njuter annars av att vara helgledig. Det är extra mysigt eftersom jag inte alltid får vara ledig på helgen...


Rösta gärna


Det bor en spindel här (vågar inte skriva i häcken)...


Av Helga - 11 oktober 2008 10:09


Jag landade sent igår kväll, men familjen var i full gång ändå eftersom det var fredag. Maken var gullig och hämtade mig vid tåget och dottern som var hos en kompis.


Idag var det sovmorgon för alla och det var ljuvligt! Nu har dock dottern stuckit iväg eftersom hon ska spela match i storstan. Sonen ska också spela match idag, men det blir på hemmaplan. Han kan sova en stund till...


Jag ska trotsa regnet och gå ut och snygga till häcken lite. Det spretar både här och där. Det ska fixas presenter till min systers tvillingflickor också för imorgon ska vi till dem på födelsedagsfika. En annan av mina systrar (jag har tre systrar) ska komma och de bor inte i den här staden så det ska extra roligt att träffa den familjen.


Rösta gärna


Av Helga - 10 oktober 2008 09:42


En kollega berättade om ett par som varit inne på toaletten på en av hennes flygningar - de ville säkert komma med i 10.000 metersklubben. Paret hade lämnat vissa spår efter sig som avslöjade deras göromål.


Hon pratade med kaptenen eftersom de behövde beställa en extra städning inne på toaletten. De skojade och sa att kapten skulle annonsera att de bara flög på 9.000 meters höjd idag.


rösta gärna



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards