Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Det var en lustig synpunkt han hade...

Av Helga - 12 november 2008 08:45


Det var skönt att få sova längre än till 04.15 idag och starta dagen med en mysig frukoststund tillsammans med familjen... Jag ska fara iväg igen idag men jobbet kallar inte förrän fram på eftermiddagen. Tills dess ska det bli en promenad, strykning och matlagning bl a.


Häromdagen var det en medelålders herre som frågade mig vad min man tyckte om mitt jobb där jag går omkring och är trevlig mot män (!!) hela tiden (jag är trevlig mot kvinnor också faktiskt).


Jag svarade att jag hade det här jobbet redan när jag träffade min man och att han är trygg med mig sedan 22 år. Mannen i fråga berättade att han varit tillsammans med sin fru i 35 år. Det var en lustig synpunkt mannen hade men samtidigt kul när någon säger något personligt överhuvudtaget. Många av våra affärsmän/kvinnor sitter bara och jobbar eller sover...


Jag hittade ett citat också som jag bjuder på här;


Må Gud vara med dig, för jag har inte tid. ( Hämtat ur Tara nr. 15, -08)


Rösta på mig jag blir så glad!


Detta blev min lunch igår... Mmmm... det var gott!!

 
 
Kimmie

Kimmie

12 november 2008 10:58

Skulle vara rätt trist om man inte kunde vara vänlig mot folk utan att någon blev svartsjuk. Din lunch såg jättegod ut.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

12 november 2008 12:05

haha, skulle du vara otrevlig mot männen annars? Men visst säger en sån kommentar mycket om personen i fråga. Undra hur hans fru har det. Hon kanske knappt får prata med en annan man.

http://wessand.blogg.se

 
Singo

Singo

12 november 2008 14:17

Tror säkert inte han menade så illa...
Men flygvärdinnor ser så vänliga ut, med ett trevligt leende hela tiden. Hur får man leendet att sitta kvar utan att stelna?!

http://singo.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

12 november 2008 15:13

Roligt citat från Tara - jag visste inte att det fanns humor i den tidningen

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 november 2008 16:10

Kimmie; Ja, verkligen - jag har ju ett serviceyrke. Det var gott!

Åsa; De kanske har vissa problem med sånt?

Singo; Man får väl hoppas att leendet är äkta och ja, jag trivs på mitt jobb...

Vita; Jag hittade tidnngen på jobbet och det där var det bästa i det numret ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

12 november 2008 20:19

Fast maten du åt för ett år se'n faller nog mej mer på läppen. Vad är det där som ligger till vänster? Ser inte ut som nå't jag gillar iaf :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 november 2008 20:21

Till vänster ligger lammfärsbiffar med basilika och soltorkad mat i smeten. Supergoda!! Kul att du kommenterade pizzorna som jag gjorde förra året...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards