Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

De där röksignalerna gick fram till slut...

Av Helga - 24 november 2008 14:02


Det där sista jag skrev igår skulle jag kanske inte ha skrivit. Jag hann inte mer än trycka på "spara inlägget" så ringde telefonen. Det var naturligtvis trafikkontoret som bad mig skynda mig ut - Det är kaos här.


Jag fick en flygning som avgick frampå nattkröken mycket försenad, 3,5 timmes sängvila och sedan tillbaka till Arlanda igen ca 3 timmar försenade. Efter sådana korta nätter får vi bara flyga hem pga myndighetsbestämmelserna så nu är jag glad att vara hemma igen. Utanför öser snön ner och det blåser. Jag tror inte jag sett så mycket snö på flera år. Jag tycker synd om alla passagerare som hamnat lite här och var igår och idag - vädret har verkligen ställt till det på Arlanda.


Rösta gärna på mig här


Så här såg det ut på ankomsttavlan innan jag åkte hem i förmiddags;

 

Det röda på tavlan indikerar försening eller inställt plan.


 

Snöbilder hemifrån oss;

 
 
Kimmie

Kimmie

24 november 2008 14:20

Låter jobbigt! Mycket snö har ni också, här har vi inte fått så mycket mer än det som kom i fredags, också har vi sluppit stormen också men glashalt har vi.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

24 november 2008 14:34

Jag har ingen aning om hur tavlorna ser ut i skellefteå/luleå flygplats men snön känner jag mkt väl igen. Fick stanna hemma från jobbet idag pga att vi är insnöade.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

24 november 2008 15:42

Oj, här nere är det mycket lugnare. Lite flingor (små små små) ramlar ner i maklig takt.

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

24 november 2008 15:44

Det var en del rött där ja.
Skönt att du är hemma igen.

http://nena.bloggagratis.se

 
Filifjonkan pulsar in

Filifjonkan pulsar in

24 november 2008 16:18

Hej helga: ja du det är verkligen väder igår och idag med, Såg på tv om Arlanda var aningens rörigt Inställt där med. Går inte ju att flyga med detta väder.Tänkte på dig när jag hörde om stormen som var på gång skönt veta du är på jorden igen ses framåt första advent igen..:)

http://filifjonkan-se

 
Singo

Singo

24 november 2008 19:25

Mycket väntan blir det i snökaoset...

http://singo.bloggagratis.se

 
britten

britten

24 november 2008 20:09

ja jag gissar det är kaos nu på arlanda..hoppas det hinner lugna ner sig innan vi ska iväg och flyga....men snön vill vi ha kvar...

http://pyrobritt.blogg.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

24 november 2008 21:31

Som tur är tog hag sista tåget från Stockholm och slapp snön, fast vackert är det.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

24 november 2008 21:33

Kimmie; Ni har väl fått en beskärda del av stormar - vår tur nu ;)

Ingela; Åh, nej... tänk vad rörigt det blir när det kommer så mycket snö på en gång.

Åsa; Jag såg ett nyhetsprogram med bilder söderifrån och det såg ju hur lugnt ut som helst...

Nena; Ja, det känns faktiskt bra att vara hemma istället för ute och fladdra omkring ;)

Fjonkan; Det ska bli kul att läsa hos dig igen snart!!

Singo; Jajamen...

Britten; Ja, det verkar ha strulat hela dagen - men nu kan jag koppla bort det där tills imorgon em.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

24 november 2008 21:33

Jag nog är det kaos alltid. En vännina till mig var också flera timmar försenad med sitt plan. Fast först och främst säkerheten! man vill ju gärna komma hem med livet i behåll/Ha det gott Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
helga

helga

25 november 2008 08:07

Hannele;Visst är det vackert! Bra att du kommit lyckligt hem :)

Tussegumman; Ja, usch vad folk råkat illa ut i ovädret på alla möjliga sätt... klart man inte kan göra mycket åt det om det är förenat med risker blir man hellre försenad.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
evans

evans

25 november 2008 15:07

Det är helt otroligt vad mycket snö ni fått! Det är nästan så att ni har mer där än vi har här. Min pappa åkte till Italien igår. 6 timmars väntan blev det på Arlanda, men det är sånt som händer!

http://evans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards