Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2008

Av Helga - 23 november 2008 17:22


Vädret här på östkusten är väldigt dramatiskt nu. Det blåser mycket, det snöar mycket och vår dotter är på hemväg i bil från sin turnering. Jag skickade SMS nyss och fick veta att de var ca 1,5 timme hemifrån nu...


I sånt här väder vill man inte gärna ha någon man känner ute på vägarna. Jag längtar efter min "lillstumpa" (ja, ja jag vet att hon är tonåring nu - hon är ändå min lillstumpa!!).


Jag har fortfarande jour, men har ännu inte hört jota från jobbet. Kanske har alla telefonledningar blåst ner och blivit översnöade???


Trafikkontoret om ni läser detta kan ni skicka röksignaler då??


It´s for you...


Rösta gärna på mig här

Av Helga - 23 november 2008 09:40


Jag klarade mig undan på jouren igår och kunde lugnt ligga kvar framför TV:n med sonen. Till slut blev jag ändå rätt så rastlös och började gympa framför TV:n för att kvällen blev så "begränsad". Maken hade ju herrmiddag och sonen och jag höll oss undan på övervåningen. Jag var ändå glad att få vara tillsammans med sonen - det är inte så vanligt att han är hemma en lördagskväll.


Nu är männen i familjen redan iväg på nya äventyr - det ska spelas match och de har en timmes bilresa framför sig. Jag har varit ute och skottat och det är inte ofta vi tar fram den stora snöskyffeln redan i november!! Det är bedövande vackert och jag skulle gärna vilja ha kvar snön nu resten av vintern...


Jouren fortsätter några dagar till och vi får se vad som händer under den här dagen. Spänningen är oliiiidlig!! Idag ska jag titta lite på skidstafetterna. Tänk om svenskarna har lika stor framgång idag som igår!


Rösta på mig här - jag blir så glad


Den här fick vi av svärmor för några veckor sedan...

Av Helga - 22 november 2008 18:34


Livet är bra orättvist ibland...


På nedervåningen sitter gubben och hans gubbkompisar och äter god lax fylld med pepparrotsost och inlindad i parmaskinka med potatisgratäng och här uppe smyger sonen och jag omkring och har ätit kebab i dotterns rum.


Dottern är på sin turnering och verkade nöjd sist jag pratade med henne. Jag är hemma, men inte ledig egentligen. Det kan ringa när som helst eftersom jag har jourtid hela kvällen. Ute yr snön omkring och det är riktig vinter här nu.


Hoppas ni har en mysig kväll!! Det har vi :)


Rösta gärna på mig här


Av Helga - 22 november 2008 10:48



Vintervitt


En morgon när vi vaknar är hela världen vit

och vi förstår att vintern har kommit hit


Då går vi ut och rullar oss runt i mjuka snön.

Då far vi på vår kälke rätt ut mot sjön.


En snögubbe vi murar. Han liknar mest ett troll.

Vi sätter dit som näsa - en bandyboll.


Så bygger vi en lykta på gården till vårt hus

och tänder sen om kvällen ett litet ljus.


Lennart Hellsing


Rösta på mig här

Av Helga - 21 november 2008 15:54


 Jag och mina kollegor fick en mysig fikastund och trots att vi träffades redan vid nio hittade vi ett café som var öppet. På hemvägen gick jag in i en butik som har specialicerat sig på olivolja och balsamvinäger på lösvikt. De har även massor av andra spännande specerier. Jag köpte en hallon- och en granatäppelbalsamvinäger. De var otroligt fräscha och goda!!




...också ett sätt att föda...

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1376879/fodde-flicka-pa-10-000-meters-hojd


Nu ska jag ge mig av mot Arlanda och jag behöver inte vara med om en förlossning ombord just idag...



Rösta gärna på mig här



Av Helga - 21 november 2008 07:52


Idag ska jag inte vara fullt så huslig som igår. Jag ska gå på "date" med två arbetskamrater redan på morgonen. Vi var grannar i början av våra flygkarriärer och brukar försöka träffas lite då och då. Idag ska två av oss jobba och för att alla ska kunna vara med blir det ett morgonmöte på café.


På eftermiddagen ska jag hjälpa dottern med packningen inför en veckoslutsturnering. Det mesta ligger redan framme på matsalsbordet - det ska bara läggas ner och prickas av. Åksjuketabletten måste hon också ta - det blir en sex timmar lång bilresa för laget.


Jag har blivit utmanad av Singo att visa den 6:e bilden i min bildsamling och berätta lite om den.


Det här är den sjätte bilden ur sommarens semesteralbum. Vi var på Kreta och njöt av sol och bad. Vi bodde på ett hotell med mycket svenskar, norrmän och danskar. Det var många ungdomar där också så våra barn trivdes jättebra! Här är det dotterns tår som syns...

Eftersom vi bor i mellanmjölkens land kan du som har lust ta dig an utmaningen...


Rösta gärna på mig här

Av Helga - 20 november 2008 14:07


Jag har bakat lite lussekatter idag... Jag smakade en till kaffet och ja - den var god!!

 Rösta så är du rar


En som är riktigt "julig" är Hannele . Hon bloggar om julen och hon har även en tävling på gång där man kan vinna en vuxenmobil...



Av Helga - 20 november 2008 08:19


Jag var en sväng på stan igår och jag hittade en jacka till sonen, men dessvärre ingen till mig själv. Jag trodde att jag hade hittat en som jag gillade från HellyHansen och tog med den till kassan. När det visade sig att märkesnamnet stod på ryggen bestämde jag mig för att inte köpa jackan. Jag tycker det är okej med ett diskret märke på kläder, men jag vill absolut inte ha ett blaffigt märke och särskilt inte på ryggen... Jag får leta vidare.


Jag har haft en idé i huvudet om hur jag vill göra ett adventsarrangemang i år och jag hittade grejer till det på stan. Jag har gjort i ordning det hela för att ni ska få se innan advent och för att jag tyckte det var så kul så jag inte kunde låta bli att prova. Nu får jag gömma undan brickan en dryg vecka...


Jag har tagit ett större fat, kaffebönor, blockljus, rödvitt band och dekorationsbär...


Rösta på mig här

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards