Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2008

Av Helga - 15 november 2008 09:41


Det blev två dunkar på gårdagens match och även svärmor jublade!!


Idag ska jag och dottern åka till storstan och jag kan tänka mig att det blir en del shopping. Vi ska även sätta oss och studera folklivet en stund med en fika eller lunch...


Det var länge sedan jag hade med en "lika som bär"  - vad tycker du om denna?

                   

                        Filippa Bark?                       Karolina Klüft?


Rösta gärna på mig


Av Helga - 14 november 2008 18:16


Vi ska gå på basketmatch ikväll och svärmor ska också följa med. Det är kul att det även finns en vithårig 82-årig tant i publiken - det kan inte vara alltför vanligt i sportsammanhang!!



Rösta gärna på mig

Av Helga - 14 november 2008 11:52


Det händer ofta annorlunda och roliga saker på Arlanda flygplats. Just nu (15 - 25/11)  har de en skridskobana i Sky City som ligger mellan terminal 4 och 5. Där kan den som vill snöra på sig ett par skridskor och ge sig ut som "Bambi på is". Läs mer här; http://www.arlanda.se/sv/Resenar/Pa-Arlanda/Skridskobana-2008/


Rösta gärna här

Av Helga - 14 november 2008 08:06


Det var så skönt att få vakna i den egna sängen och även om jag kom hem sent igår kväll så hann jag hem för att säga godnatt till familjen... Nu är det ledig helg för mig och vi ska inte ha några gäster heller. Det är jättekul att ha vänner här men nu måste jag vila lite också den här ledigheten. Eventuellt åker dottern och jag till storstan imorgon och trängs lite med folk.


Jag läste en av Cecilia Hagens krönikor i Expressen igår om hur hon önskade hon kunde ringa på sina glasögon, som hon gör med mobilen om den är borta. Jag föreslår att man gör en sådan där manick, som man letar nycklar med, som piper när man söker nyckelknippan. Ett chip på glasögonskalmen och en sökare - så hittar man alltid sina läsglasögon. Dagens tips till dig som är uppfinnare ;)


Igår köpte jag två chokladkalendrar till ungdomarna. Jag hittade en lite trendigare variant på Lagerhaus som passar tonåringar bättre än de söta med glitter på...


Rösta gärna på mig här


Jag måste ju ha med den rappande Greta 94 år också, som jag läste om igår i kvällstidningen. Efter det här kan ingen vara rädd för att bli gammal :)



Av Helga - 13 november 2008 13:42


Titta bara på detta klipp;

Rösta gärna på mig här

Av Helga - 13 november 2008 09:12


Jag är på hotell igen - den här veckan känns det som jag missar mycket av vad som händer där hemma... Igår hann jag iaf träffa familjen en stund och sonen kom hem tidigt från skolan så innan jag skulle iväg hann vi umgås lite. Sedan ska jag vara ledig hela helgen och det ser jag fram emot.


Igår hade vi en kortkort flight och vi hade massor av passagerare - då märkte jag vad alla saker är välinslagna och svåröppnade. Jag arbetade på den positionen ombord som ska sköta "köket" och först var det paketet med citroner som inte ville vara med mig, sedan var det mjölkpaketet som inte var med på noterna och till slut skulle jag öppna en stor förpackning med "give-aways" som också krånglade... Måste allt vara så himla välförpackat??


Idag blir det lite ärenden på stan här och sedan jobba ikväll igen. Jag kommer hem ikväll och då är det helg för mig :)


röstar du blir jag glad


Precis innan gästerna kom i lördags...

Av Helga - 12 november 2008 20:10


Nu kan jag meddela att julgranar och julgirlanger är framme och uppsatta på Arlanda flygplats... Merry X-mas!


Rösta gärna här




Av Helga - 12 november 2008 08:45


Det var skönt att få sova längre än till 04.15 idag och starta dagen med en mysig frukoststund tillsammans med familjen... Jag ska fara iväg igen idag men jobbet kallar inte förrän fram på eftermiddagen. Tills dess ska det bli en promenad, strykning och matlagning bl a.


Häromdagen var det en medelålders herre som frågade mig vad min man tyckte om mitt jobb där jag går omkring och är trevlig mot män (!!) hela tiden (jag är trevlig mot kvinnor också faktiskt).


Jag svarade att jag hade det här jobbet redan när jag träffade min man och att han är trygg med mig sedan 22 år. Mannen i fråga berättade att han varit tillsammans med sin fru i 35 år. Det var en lustig synpunkt mannen hade men samtidigt kul när någon säger något personligt överhuvudtaget. Många av våra affärsmän/kvinnor sitter bara och jobbar eller sover...


Jag hittade ett citat också som jag bjuder på här;


Må Gud vara med dig, för jag har inte tid. ( Hämtat ur Tara nr. 15, -08)


Rösta på mig jag blir så glad!


Detta blev min lunch igår... Mmmm... det var gott!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards