Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2008

Av Helga - 7 november 2008 10:34


Vita Brevis  (se länk längst ner på sidan) ville att jag skulle göra en lista, men den har jag gjort förut. Nu kommer här en annan lista istället som min dotter gjort på www.bilddagboken.se . Kanske är det fler som tycker den verkar kul;


Varsågod och gör den du också i så fall...


10-favoriter

Dialekt; Dalmål

Mat; En bit oxfilé med klyftpotatis och en god sås

Låt; tears in heaven

Tecknad favorit; Kalle och Hobbe

Sport; Basket

Komiker; Babben

Veckodag; Vilken som helst pga skifttider

Glassmak; hallon

Soloartist; Peter le Marc


9 För tillfället

Humör; OK

Tanke; Måste städa och handla istället för att blogga

Kläder; Blå jeans och t-shirt

Känsla; OK

Tid; 10:33

Bästa sak; Min kropp som fungerar så bra

Irritationsmoment; trasig tvättmaskin


8 Första

Bästa vän; Liv

Husdjur; En hanhamster som visade sig vara en gravid hona

Piercing; Njet

Förälskelse; Stefan på lekis

CD-skiva; MInns inte... kan det ha varit ett samlingsalbum av Michael Jackson?

Bil; Morris

Ord; Huääää – förmodligen


7 senaste

Telefonsamtal; Anna-Lena ville ha promenadsällskap

Mat; Frukost

Dryck; Kaffe

Biltur; Skjutsade hem sonen från träningen igår kväll

TV-program; "Himlen kan vänta" igår kväll

Spelad låt; Diverse på radion

Köpta klädesplagg; Halsduk till maken


6 har du någonsin

Dejtat någon av dina bästa vänner; Nej

Brutit mot lagen; säkert

Blivit arresterad; Nej

Badat naken; japp

Varit med i TV; Nej

Varit med i tidningen; Japp


5 nej tack

Skolämne; Kemi

Mat; lever, tunga och sånt

Musik; Opera

Dryck; Varm öl

Djur; Kamphundar


4 saker

Du gjorde igår kväll; Försökte fixa tvättmaskinseländet

Du kan höra just nu; Knatter från tangentbord och i övrigt tystnad.

Du kan inte leva utan; Min familj

Du gör när du har riktigt tråkigt; Njuter och vickar på tårna om den dagen kommer


3 personer;

Du kan berätta allt för; Tveksamt om någon får veta precis allt

Du tycker om; Tre personer som bor under samma tak som jag

Du inte gillar; Inte så många


2 val;

Hund eller katt; Hund

Cocacola eller Fanta; Fanta


1 dag;

Återupplev en dag från 2008; En dag i Grekland i somras


Rösta gärna på mig här


Vita här har du min lista...

Av Helga - 7 november 2008 08:17


Det ligger högvis med lakan på golvet i vår tvättstuga och vad tror ni händer då?

- Jo, då passar vår tvättmaskin på att strejka...

Det kunde nästan inte komma olägligare (men så är det väl alltid).


Som tur är har vi ju våra goda grannar som hjälper mig nu att skölja och centrifugera den tvätt som fanns i maskinen. På tisdag ska vi få hit en tekniker som får se vad som är fel! Sonen är ju rätt så intresserad av det tekniska och låg på knä och letade efter prylar i silen igår, men det avhjälpte tyvärr inte felet.

Rösta gärna


Här är lite bilder från mitt senaste Londonbesök;


 Frukten kan stå ute eftersom det är relativt varmt...


 Pelargonerna har inte frusit ännu...


 Tårtorna och bakelserna ser såå goda ut...


 

Det blir mörkt även i London men här står de ute och säljer blommor...

Av Helga - 6 november 2008 18:31



Idag (på Gustav Adolfs-dagen) när jag väntade på bussen stod det ett ungt par bredvid mig. När bussen kom sa den ena;


- Undrar varför de flaggar på bussen idag?


Den andra svarade;


- Det är nog för att det var val i veckan (han menade i USA).



Senare när jag satt på bussen klev en man in iklädd shorts. Det var nära på nollgradigt ute idag så det var inte bara jag som höjde på ögonbrynen...


Rösta är du gullig

Av Helga - 6 november 2008 08:49


Det är intressant hur det kan växla i media;


Först var det SKANDAL = KÖTTFÄRSSKANDAL!!!


Nu skriver man i kvällstidningen om mat, som enligt datumet gått ut, men som ändå går utmärkt bra att äta och att vi slänger för mycket mat som är tjänlig. Experter uttalar sig om hur olika sorters mat reagerar på några extra dagars förvaring.


Var finns logiken i detta?


På tal om mat så besökte jag en stor livsmedelskedja i London nyligen. I USA finns det 200 affärer men i England (vad jag vet) bara en ännu så länge. De inriktar sig på Ekologisk mat och det var en fröjd att gå in där och tittade på dignande diskar av bröd, kakor, frukt, "to-go food", ostar och mycket mycket mer... Ta en titt på den här artikeln om du är intresserad av Whole food market på Kensington High Street...

 http://www.iht.com/articles/2007/05/11/news/wbfood.php


Rösta och jag blir så glad!





Av Helga - 5 november 2008 08:16


Det var roligt att se att det lyste i huset mitt emot när jag kom hem igår kväll. Våra grannar har varit i Vietnam i två veckor och det känns verkligen tomt när de är borta. Jag ringde till dem och kollade att allt gått bra med resan och hörde hur de mådde.


Här gapar kylskåpet tomt så idag ska jag handla innan jobbet kallar. Vi ska ha gäster igen på lördag. Det blir en enklare tillställning med lättlagad mat och MahJong-spelande. Familjen som kommer är bland våra allra bästa vänner. Vi har tradition att umgås med dem och två andra familjer varje nyår och midsommar. Mannen i familjen hjälpte oss ta upp båten förra helgen och vi hjälper dem när det kniper.


Vi har barn i ungefär samma åldrar och ungdomarna tycker också om varandra. Den här gången skulle den äldsta dottern i vännernas familj på en resa och jag hörde att hon ropade i bakgrunden när vi pratade i telefon;


- ni skulle bara våga umgås när inte jag kan vara med.


Det är bra betyg från en 17-åring...


Pisan undrade hur detta röstande går till egentligen. Det kanske är fler som undrar!?


Jo, det är så här att en gång per dag kan du klicka på röstningslänken och då registreras din röst för mig på sidan Bloggregistret.se. När man kommer in på den sidan kan man se hur olika bloggar ligger till i listan. Alla som vill kan registrera sin blogg där och börja få röster.

Rösta så blir jag glad




Av Helga - 4 november 2008 19:23


Jag fick ett SMS från Expert igår om sonens mobil, som har varit inne på en tredje reparationsrunda hos Ericsson. Äntligen har verkstaden givit upp hoppet om att kunna laga telefonen och vi ska få en ny mobil. Det tog drygt två månader med alla dessa reparationsförsök. Det är tur att sonen har haft en av dotterns gamla avlagda att låna annars hade vi nog givit upp.


Jag är hemma igen och njuter av lugnet. Familjen har stuckit iväg för att titta på en basketmatch. Jag ska följa matchen via webben och bara ta det lugnt! Jag ska jobba två dagar till, men har ett lugnare schema de dagarna...


Ett litet citat;

Man ska inte tänka för mycket på det som varit. Om det inte varit underbart förstås. Gunilla Dahlgren


Rösta - snälla!



Sonen behöver både en hel mobiltelefon och en rakapparat...


Av Helga - 4 november 2008 12:45


Jag är tillbaka i hemlandet igen och har en liten paus mellan flygningarna. Jag har besökt en utförsäljning av taxfree-produkter som är öppen för flygplatspersonalen och där har jag trängts med hundratalet fyndsugna människor. Det fanns massor av olika parfymer, smink, presenter och kläder till rabatterat pris men det var så rörigt så jag lämnade lokalen ganska snabbt.


Jag har ätit en god thaikyckling-wok till lunch och känner mig nu "fit for flight" igen.


Röstar du blir jag glad


Av Helga - 3 november 2008 16:11


Jag far borja med att ursakta att den har datorn som jag hittat i en utlandsk stad inte har alla bokstaver...


Tank att det kan vara frukt- och blomstand utomhus. Jag onskar att den tiden kunde vara lite langre aven i Sverige...


Jag strosar runt och njuter av en annan kultur tar nagot kort och tittar pa manniskor jag moter. En lyx i vardagen detta som dessvarre inte forekommer sa ofta langre.


Jag steg upp i ottan men somnade en stund i taxin pa vag till hotellet sa jag har fatt ny energi. Jag ska ga en runda till och sedan ata en bit mat innan hotellrummet  kallar.


please vote for me


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards