Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Är du normalviktig??...

Av Helga - 19 december 2008 13:28


Jag fick veta att det var dåligt drag i det trådlösa nätverket just i den delen av hotellet där jag har mitt rum och det var därför det gick så trögt med inlägget igår. Nu sitter jag istället på konferensavdelningen en stund så jag kan skriva ett inlägg.


Idag har vi återigen fraktat en hel flygmaskin full med folk hit och dit. Vi hade massvis med barnfamiljer igen. Många ska fira jul långt borta från Sverige. Idag skulle folk bl a till Australien och Florida. En mamma hade tre småbarn och reste ensam. Hon var så resvan och rutinerad så jag berömde henne för att allt gått så bra med alla barnen. Hon blev glad!!


Jag hittade en söt historia;

En helt vanlig mamma satt och fyllde i ett kvällstidningstest där bland annat frågan: "-Anser du att du är normalviktig?" dök upp.


Hon läste frågan högt för sig själv och den 9-årige sonen lyssnade och funderade. Sen sa han: "-Nää, mamma, du är inte normalviktig. Du är jätteviktig!"


Ha en skön eftermiddag och kväll!!


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Den här tomten påminner om Beppe...

 
 
Micke

Micke

19 december 2008 13:49

Hellre överviktig än skitviktig ;) Kram Helga

http://tomten.bloggagratis.se

 
britten

britten

19 december 2008 16:20

men vilken söt historia..trevlig helg

http://pyrobritt.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

19 december 2008 16:51

Det var en söt historia :)
Ha en skön helg.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

19 december 2008 20:05

Micke; Sant, sant!! Kram tebaks.

Britten; Visst är den - trevlig helg!

Nena; Ja, söt var den. Trevlig helg!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

20 december 2008 17:26

Den är så söt och så himla sann den där historien *nickar*
Barn är bara så logiska...

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 december 2008 19:28

UnderCover; Barn är söta och kloka :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

20 december 2008 22:47

Hahha :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

21 december 2008 13:04

Hannele; :)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards