Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2009

Av Helga - 19 januari 2009 08:36


Mycket snack och fika blev det igår med släkten och så lite handboll på kvällen. Vi såg Sverige spela kanonbra mot Korea... men har inte handboll blivit mer och mer brottningsmatch med åren?


Idag ska jag först till frissan och klippa mig. Jag ska bara toppa lite den här gången. Direkt därifrån ska jag gå och träffa en arbetskamrat som jag tidigare bott granne med. Vi ska ta en fika tillsammans och det blir en hel del babbel - det vet jag.


Jag ska jaga priser också till 24 stycken "matchens lirare". De ska delas ut i en turnering som vår klubb ska arrangera framöver. Wish me luck!


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Av Helga - 18 januari 2009 12:17


Nu sprider sig en ljuvlig doft i huset. I ugnen står bottnen till en Glömmingetårta (Herrgårdstårta) och den borde snart vara klar. På eftermiddagen kommer släkten hit för att fira att dottern snart fyller år. Jag har även bakat tigerkaka, kanelbullar och två sorters småkakor tidigare som jag tagit fram ur frysen.


Bli nu inte orolig för att jag stökar för mycket med bak och sånt. Jag tycker faktiskt att det är roligt och avkopplande att baka...


Rösta gärna på mig - klicka här


Av Helga - 17 januari 2009 17:03


Dagen startade klockan 5.20 och konstigt nog vaknade jag några minuter innan mobilen började pipa. Är inte det ofta så? För mig är det så iallafall och det trots att jag går upp olika tider varje dag.


Jag har flugit en charterflight idag och det var nog den mest städade charter jag någonsin haft. På både dit- och hemresan sålde jag bara en flaska vin och en drink. Alla passagerare drack läsk och vatten. Det tror jag aldrig har hänt förut! Detta åsamkade oss dock problem eftersom denna destination inte har någon catering av mat eller dryck. Allt vårt vatten och våra läsk tog slut på hemresan. Det var pinsamt!


Som tur var hade vi supersnälla passagerare som tog juice eller något annat istället. Kabinchefen lovade att skriva en lång rapport om allt som behöver åtgärdas för att den här charterflygningen ska fungera bättre nästa gång.


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Kastanjer i Ronneby Brunnsparken...

Av Helga - 17 januari 2009 07:11


Sorry... inte hemma just nu!!


Jag är ute på tur...


Charterflight...


Återkom gärna senare!!


Rösta så länge

Av Helga - 16 januari 2009 17:56


Nu är kursen slut och det ska bli skönt att vara en "vanlig" flygvärdinna imorgon igen. På kursen har vi gjort den läskiga skrivningen, släckt bränder, väckt döda till liv, evakuerat "låtsasflygplan" m.m 


Maken står på ännu mer plus idag när han återigen står vid spisen när jag kommer hem. Ikväll vankas thaimat.


Hoppas du får en skön fredagskväll!


Rösta gärna genom att klicka här


Av Helga - 15 januari 2009 18:39


Jag jobbar dagtid två dagar och inser hur mycket bättre jag trivs med mina skifttider.


Imorse iväg i mörker, trängas på bussen, sitta mycket stilla och lyssna och sedan hem igen i mörker och trängas på bussen. Hem - och så alla sysslor kvar att göra hemma. Jag beundrar er som arbetar så varje vecka måndag till fredag. Jag behöver bara göra det en dag till, tack och lov!


När jag kom hem hade maken en ugnspannkaka på gång i ugnen... Nu ligger han på plus igen - men det gör han ju alltid förstås. Min lilla gubbe ;)


Rösta på mig snälla du - klicka här




Av Helga - 14 januari 2009 21:09


Igår gjorde jag lite örtflingsalt...


Jag tog helt enkelt flingsalt och lite torkade örter från sommarens skörd. Jag hade rosmarin och timjan. Jag lade salt och de smulade, torkade kryddorna i en mortel och rörde runt försiktigt med lite tryck.


Det blir ett kanongott flingsalt att ha på bordet...


Rösta gärna på mig - klicka här



 1.         2.


 3.

Jag hällde upp saltet i två kvarnar men det går lika bra att ha det i en liten skål på matbordet t ex.



Av Helga - 14 januari 2009 08:14


Vi fick ett vykort igår från våra vänner, som är i Thailand.


Vi fick oss flera härliga skratt här hemma när båda ungdomarna råkade läsa fel på denna mening.


Vi njuter av värme från både sol och Thaimänniskor sedan nyåret.


Det läste båda ungdomarna ut som; "Vi njuter av värme från både sol och Thaimän i skor sedan nyåret".


Så tokigt det kan bli...


Rösta gärna på mig här



Jag fick en utmaning av Hannele att hänga på 4th, 4th. Det är en budkavle bland bloggare som vandrar världen runt. Man tar den fjärde bilden i den fjärde bildmappen man har på sin dator och skriver några rader om den. Sedan utmanar man 4 andra bloggare att göra detsamma.



Det här blev min bild... Det var en gång när cateringföretaget klantade sig och gav oss för lite mat och jag hade turen att dubbelkolla innan de åkt iväg. Cateringpersonalen skämdes så klart och alla vi i kabinbesättningen fick varsin så här fin frukostbricka till oss själva att äta på vägen hem till Arlanda.


Jag utmanar Nena , Vita , Fröken Evans och Pisan . Skulle någon annan tycka att det verkar kul så är det bara att låna idén...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards