Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2009

Av Helga - 4 januari 2009 22:58


Det har blivit långa arbetsdagar...


Dessa dagarna hade vi;


  • en pojke på ungefär fyra år som kräktes ner sig själv och sina föräldrar.
  • fyra ensamåkande barn.
  • många familjer med fantastiska barn som klarar att sitta stilla länge.
  • en familj som råkade spilla ut en hel kopp kaffe över sig själva.
  • ett par som drack rätt många glas champagne.
  • en kille som fotade sig själv titt som tätt.
  • en man som hade med sig omåttligt mycket handbagage.

Och massor av andra också förstås - men de utmärkte sig inte lika mycket...


Imorgon ska vi skjutsa till dotterns cup igen.


Rösta gärna på mig här


Den här orkidéen fick vi förra året och nu blommar den om...



Av Helga - 3 januari 2009 22:38


Mycket folk har vi transporterat idag och säkert var de flesta hemvändare efter jul- och nyårsfirande. Återigen hade vi hela sju bebisar på en flight. Hur söta som helst.


Första flygningen blev rejält försenad pga bagagehanteringen. Det var hur mycket väskor som helst i bagageavdelningarna i flygplanskroppen. Vi tog dock in det mesta av förseningen och landade bara 20 minuter sena på Arlanda.


När jag kom hem hade maken fixat middag och jag tänkte att jag skulle ta mig ett glas vin från "dunken". Det verkade skumt redan när jag förde glaset mot munnen... inte så konstigt - jag råkade fylla vinglaset från glöggdunken ;)

Rösta snälla du


Av Helga - 3 januari 2009 10:06


Trots allt känns det riktigt kul att snart vara i luften igen... det var dock inte fullt så kul när väckarklockan ljöd...


Rösta rösta snälla du

Av Helga - 2 januari 2009 18:30


Det blev en sportig dag för vissa (dotterns lag) men maken och jag fick bara träsmak i bakarna ;)


Vi träffade många vi känner på cupen och mat blev det med de andra föräldrarna på en större köpcentrum i närheten.


Nu ska jag börja plocka fram uniformen, stryka på blusen, putsa skorna och leta efter väskorna. Imorgon är det dags igen. Jag blir kanske lite baktung efter all julmaten. Men flyga ska jag :)


snälla, snälla rösta på mig här






Av Helga - 1 januari 2009 17:20


Att ha semester i juletid har väckt min läslust igen. Många morgnar kommer ingen morgontidningen och jag har plockat upp en bok istället.


Jag fick en pocketbok av dottern i julklapp som jag snabbt läste ut. Det var Linda Olssons - " Nu ska jag sjunga dig milda sånger". Jag tycker boken var lugn och vacker - nästan poetisk. Att den är skriven av en svensk kvinna som bor på Nya Zeeland på engelska och att boken sedan översatts till svenska var ett intressant faktum.



Av sonen fick jag också en ny bok och den har jag just börjat läsa. Jag är periodare när det kommer till att läsa böcker men det är oftast lättare att komma sig för att läsa när tiden finns och när man är nere i varv...


Imorgon sticker maken och jag iväg över dagen. Vi ska skjutsa dottern och hennes lagkamrater till en cup och vi ska så klart se den första matchen också.


Rösta gärna på mig här - det är månadsskifte och din röst behövs

Av Helga - 1 januari 2009 13:05


Här i huset är det fortfarande en person som sover och det är sonen. Vi började inte vår promenad hemåt förrän vid 02-tiden inatt så det är skönt att alla fått sova ut ordentligt!


Det blev en kanonkväll där alla familjer var med. Vissa år har det varit sjukdom som hindrat gäster eller värdfolk så vi fått lägga om programmet. Men i år var alla friska och kunde vara med enligt planen.


Vår knytmiddag är uppdelad på fyra olika uppgifter och trots att vi inte samordnar så blev menyn superb. Vi fick;


  • mousserande vin med småplock före maten
  • en god svampsoppa med vitt vin till förrätt
  • marinerad fläskfilé med fransk potatisgratäng, sås, gelé och rött vin till varmrätt
  • tiramisuglasstårta och portvin till efterätt
  • champagne med ost och kex vid 12-slaget

En härlig kväll med vuxna, ungdomar och barn i en salig blandning. Snack och skratt och flams - de här nyårskvällarna blir något att minnas...


Hoppas du också haft det bra!

Rösta gärna på mig här - det är månadsskifte


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards