Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2009

Av Helga - 18 februari 2009 12:23


Idag har jag jour igen och vet inte om/när jag ska jobba. Förmiddagen har iallafall varit fri så jag och sonen har varit på stan och köpt ett par nya skor till honom och så har vi varit hos en optiker. Dels skulle han göra ett syntest inför övningskörningen och dels så skulle han prova ut linser.


Maken är och hämtar dottern från ett träningspass och sedan sätter de igång och målar igen...


En liten romantisk notis hämtad ur resexpressen;


Flörtigast i luften är varken italienare eller fransmän utan - tyskar. British Airways har frågat sina passagerare om de flörtat, blivit flörtade med eller fixat en dejt under flygresan. Mest på bettet är tyskarna. Hela 34% har upplevt romantik i luften. Svenskarna hamnar trea med 24%. Minst romantiska i luften är Belgarna med 13%.



Rösta gärna - klicka här


Vill du tävla hos mig? Se här; http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/

Av Helga - 17 februari 2009 21:17


Jag kan lugna mina egna nerver och eventuella läsare som undrar med att berätta att dottern kom hem välbehållen. Jag har ännu inte pratat med henne eftersom jag är ute på jobbet, men har fått bekräftat att hon lever via SMS ;)


Soffan jag kikat på kommer det nog att bli...


Sonen och maken målade andra gången i dotterns rum idag. Imorgon blir det förmodligen den sista strykningen och sedan ska bara alla prylar tillbaka in igen. Det är ett bra sätt att få gå igenom allt och kanske rensa lite också. Snart ska jag hem och sussa!!


Rösta gärna här - klicka


Tävla hos mig? http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/


Han är snäll också maken :)

Av Helga - 17 februari 2009 09:10


Idag fick dottern paus från målandet eftersom hon har åkt med kompisar och en snäll pappa till Romme. Där ska hon debutera på ett par slalomskidor - spännande!!! Jag oroar mig som den hönsmamma jag är. Tänker; Inga skador nu till slutspelet...


Jag ska så småningom ut och flyga, maken målar och sonen ska till gymmet med sina vänner. Sonen är sugen på att hjälpa till att måla och det tackar vi inte nej till.


Innan jag ska ut till Arlanda ska jag åka en sväng till en möbelaffär och titta på en soffa som vi tyckte var fin sist vi var där. Jag ska ta med en tapetbit hemifrån och kika lite på de tyger som man kan välja på.


Rösta gärna - klicka här


Nu vill jag ha gult i mitt rum...


Här kan du tävla om fina handdukar:

http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/

Av Helga - 16 februari 2009 16:33


Nu djä.... händer det grejer här.


Dottern har länge bearbetat oss för att få måla om sitt rum. Jag har tvekat och tycker att det inte var så många år sedan hon fick omgjort i rummet. Maken är desto snällare och lovade att hjälpa henne. Nu är de igång och har rensat ut det mesta i rummet. De har varit och köpt målarfärg, rollers och tråg.


Biträdet i affären sa att väggarna antagligen skulle behöva målas tre gånger eftersom det är ganska mörka färger på väggarna nu. Det rollas för fullt därinne nu - titta in imorgon så får du se hur det hela fortlöper...


Rösta gärna - klicka här


Här kan du tävla... http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/


Här är det mesta i rummet tömt innan målningen börjar... de här två väggarna är grå och de andra två är blå innan renoveringen.

Av Helga - 16 februari 2009 09:55


Nu kom vi till skott vad gäller ny matgrupp och det känns riktigt bra. Ett nytt matbord i ek med två iläggsskivor och åtta stolar till det. Allt kommer att kunna hämtas inom två veckor. Vi hatar båda att pruta, men lyckades haspla ur oss;

- om vi köper så här mycket kanske vi kan få ett bra pris??


... och det fick vi...


Värdet av en stol drogs av från slutsumman. Vad vi var modiga!


 Brukar du pruta? Hur gör du då?


Sedan blev det basket för hela slanten på eftermiddagen. Vi såg både en division 1 match och sedan såg vi damlaget spela.


Till kvällen kom sonen och hans kompis hit efter några dygn hos kompisen. De sover nu som stockar i vårt TV-rum. Där har vi en bäddsoffa och där kan de sova och hålla till med sina TV-spel och allt de vill (nja, inte riktigt allt då kanske)...


Glöm inte vara med i min tävling!

http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/


Rösta kan du göra genom att klicka här



Idag har jag jour och vet inte vad som väntar de närmaste dagarna - livet är spännande!

Av Helga - 15 februari 2009 09:59


Igår blev en fin hjärtedag hos oss...


Först var vi i storstan och såg dottern och hennes lag spela sin sista match i grundserien - nu väntar slutspel snart. På kvällen blev det en god pastarätt med rött vin och mys i soffan efter middagen. En fin blombukett fick jag av maken och då blev jag mer än glad.


Vi såg damernas jaktstart från VM i skidskytte imorse och gladdes åt Helena Jonssons GULDmedalj!!! Härligt!!!


Idag ska vi åka och titta på möbler igen. Vi har ju bestämt oss för ett matbord som vi vill ha, men måste titta mer på de olika stolarna som finns att välja på. Vi ska även kika lite mer efter en soffa och fåtöljer till den.


Vill du vara med och ha chansen att vinna fina handdukar från HIMLA ska du läsa mitt förra inlägg om hur du ska göra... http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/


Rösta gärna - klicka här


Av Helga - 13 februari 2009 18:42


Nu har du chansen att vinna de här två fina handdukarna från HIMLA. De mäter 50 x 70 och är gjorda av 55 % linne och 45 % bomull.


Det du behöver göra för att vinna är att länka till tävlingen (låna bilden om du vill). Skriv en kommentar till mitt inlägg - så jag vet att du är med. Den 26 februari mitt på dagen kommer jag att dra lott bland er som deltagit och så hoppas jag förstås att det är du som vinner.


Lycka till!!


Rösta kan du också göra - klicka här

Av Helga - 13 februari 2009 17:18


Du vet väl att du kan lyssna på en minut av bidragen till morgondagens deltävling av melodifestivalen på www.svt.se?? Det har jag gjort, men mina favoriter från genomlyssningen förra veckan gick ju inget vidare. Nu vet jag knappt om jag ska våga skriva vilka jag gillar bäst. Det är ju ändå så att man bara hör en minut av varje låt och man ser inte framträdandet heller.



Jag listar nu helt enkelt artisterna och min spontana reaktion;


Jennifer Brown; Skön röst, bra låt - kanske lite för seg i detta sammanhang.


Lili & Susie; Discolåt med nostalgi - går säkert bra för dem.


Markoolio; Vad sysslar karln med. Sjunger inte bra och låten är seg och tråkig.


Amy Diamond; Bra låt och duktig ung tjej.


Heat; Hårdrock... nja.


Lasse Lindh och bandet; Gillar låten men kanske lite fel sorts publik i dessa sammanhang.


Måns Zelmerlöv; Låten är OK och gör han ett bra framträdande är han säkerligen vidare. Han har charm den killen och det räcker långt!


Cookies and Beans; Sköna röster och en countrylåt... kanske dags att skicka en sådan låt den här gången.


Rösta - klicka här



TV

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards