Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2009

Av Helga - 9 februari 2009 08:46


Igår väcktes jag av ett SMS... Det kom från min syster som bor i närheten av alla bränderna i Australien. Hon ville bara tala om att alla i familjen är i säkerhet och mår bra!


Jag ringde genast till mina föräldrar som naturligtvis också blev lättade. Lite senare (när vanligt folk har vaknat) ringde jag även mina syskon med samma besked. Det känns riktigt bra, men samtidigt är det så förfärligt hemskt för alla de andra som drabbas av den här katastrofen där på andra sidan jordklotet. Vi får hoppas på ett tropiskt regn och det snart...


Rösta?


Undrar hur det går för de här kompisarna...

Av Helga - 8 februari 2009 22:29


Jag övernattade i Göteborg för inte så länge sedan och nu ska du få bevis på att våren är på väg. Se vad jag hittade intill en husvägg...


Rösta


Det blir nog vår i år också...

Av Helga - 8 februari 2009 15:35


Idag har vi varit i matchlokalen och sett en av sonens matcher och efter det gick dottern och jag på stan en stund. Vi åt lunch på ett favoritcafé där vi serverades toast med avocado och kyckling bl a. Dottern köpte sig ett par chinos och en ny vårblus i en härlig orange-röd färg.


Det var ju en spännande tillställning igår i den första deltävlingen av melodifestivalen och svårtippat. Den minut av låtarna som jag hört i förväg visade sig ganska missvisande eftersom man inte fick något som helst helhetsintryck.


Hur som helst erkänner jag att jag rös när Caroline af Ugglas sjöng. Mest för hennes närvaro, tror jag. Det är inte en låt jag skulle tro har någon som helst chans i finalen, men ingen kan ta ifrån henne att det var en speciell låt och ett annorlunda framträdande.


Min favorit var efter att ha sett det hela live - Nina Söderqvist. Den tjejen hade power!!


Rösta


I Göteborg gick den första deltävlingen...

TV
Av Helga - 7 februari 2009 17:00


Äntligen hemma igen!! Det har varit tre bra dagar, men det är bra mysigt att komma hem. Resten av familjen är på en match, men kommer hem snart igen och då blir det gemensam middag. Jag vet inte om det är något planerat så jag plockade fram köttfärs ur frysen så vi kan göra tacos.


Jag måste säga att vi har fantastiska piloter på mitt flygbolag.


Rösta


 Så här såg det ut på ena sidan idag...



Och så här såg det ut på andra sidan...


Av Helga - 7 februari 2009 07:47


Vi landade ganska sent igår och nu är jag redan på gång här på mitt hotellrum. Jag har duschat, klätt mig och äter en medhavd smörgås, en banan och dricker kaffe. Idag ska vi flyga sportlovslediga till snö och glühwein.


Fördelen med att vi fick en kortare vila här i natt är att jag kommer hem på eftermiddagen och det tackar man ju inte nej till en lördag. Lite god mat och så kommer iaf dottern och jag att titta på melodifestivalen.


Ha en fin dag nu!!


Rösta

Av Helga - 6 februari 2009 13:38


Nu har jag lyssnat på små snuttar av låtarna som ska vara med i första deltävlingen av melodifestivalen imorgon. Du kan gå in på svt.se/play och höra 1 minut per låt...


Jag gillar mest Nina Söderqvists och Jonathan Fagerlunds låtar!! Jag undrar om inte Caroline af Ugglas hamnat i lite fel forum här och Scotts kommer säkert att gå bra eftersom det finns många som gillar dansband.


Emilia, Alcazar och Marie Serneholts låtar är också bra, men sticker inte ut på den minut jag fick höra.


Det blir en tuff omgång med många bra låtar!!


Rösta



TV
Av Helga - 6 februari 2009 10:52


Det är disigt och fuktigt i luften här,men jag ska ändå ta mig en promenad innan det är dags att checka in för dagens flight. Jag ska nog gå en sväng i en av stadens parker och se vad som händer där. Snart börjar väl ändå några vårlökar titta upp ur marken?? HOPPAS...


Det ska bli lunch också för på flygningen blir det mest bara en ståfika. Det finns ett bra thaimatställe inte långt från hotellet så dit ska jag gå.


Jag såg att Singo skrev om melodifestivalen och tippade utgången av morgondagens deltävling. Jag har inte hunnit sätta mig in i detta tillräckligt ännu så jag kan inte tippa den här gången. Må bäste artist vinna!!


Rösta här


Lite gamla grejer i mitt gamla vitrinskåp...

Av Helga - 5 februari 2009 22:53


Det blev en lång dag inne i "tuben" idag, men nu är jag på mitt hotellrum och myser innan det är dags för sängen...


Det var väldigt mycket passagerare på flygplatsen ikväll. Det hade just landat några charterflighter och det stod massor med folk kring bagagebanden i ankomsthallen.  På ett av banden snurrade det några väskor runt, runt och på TV-monitorn ovanför bandet stod det "UDDA BAGAGE"...


Jag började fundera på vad det kunde vara för grejer??


Kunde det vara en knallrosa resväska, en trasig paraplyvagn eller kanske Peter Siepens resegarderob??


Jag ska klura på det i natt... sov gott!!


Rösta på mig-klicka här

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards