Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2009

Av Helga - 5 februari 2009 09:27


Nu packar jag rullväskan och ska bli borta några dagar... Ett par jeans, en t-shirt, en kofta, extra uniformsklänningar, nylonstrumpor och necessär packar jag bl a ner.


Jag är egentligen inte så förtjust i att sova borta flera nätter på hotell. Jag vill så gärna vara med min familj så jag lägger in önskemål till schemakontoret om att få så lite övernattningar som möjligt. Det fungerar riktigt bra, men ibland blir det så klart flera övernattningar även för mig.


Nu ska jag mysa med nya numret av Allt i Hemmet och ta en kopp kaffe. Jag gillar Allt i Hemmet eftersom de visar reportage även om enklare och billigare alternativ. Nu är detta det sista numret av en provprenumeration som jag beställt - tre nummer räcker ett bra tag för mig...


Rösta här




Av Helga - 4 februari 2009 13:48


Vi har druckit kaffe med varma baguetter och kexchoklad till hos mina föräldrar och pratat, pratat, pratat... Tänk att jag har så pigga och glada föräldrar. Jag är lyckligt lottad och gläds åt alla de år vi fått/ får tillsammans.


Vi satt och pratade en hel del om när vi firade deras guldbröllop för sex år sedan. Vi döttrar fixade en festdag för dem, oss själva, våra familjer och några andra släktingar. Vi höll till på Gotland eftersom mina föräldrar och en syster har bott där.


På förmiddagen hämtade vi mamma och pappa som varskotts om att vi skulle komma. Vi tog dem till ett flygfält och så hade vi ordnat med en pilot och ett privatflygplan som skulle flyga dem över ön.  Jag tog ett kort på dem där de satt  i flygplanet och fotot står på en bokhylla här hemma. De ser så glada och förväntansfulla ut.


Efter flygturen tog vi dem till en liten socken där vi haft sommarstuga förr. Där hade vi en liten högtid i kyrkan med sång och tal. Därifrån åkte vi vidare till en restaurang där vi systrar hade beställt mat och kaffe.


Sedan blev det ett dopp i havet innan vi åter sågs på kvällen och bjöd på vin, ost och kex i en park nära ringmuren i Visby. Medeltidsveckan pågick så det rörde sig mycket folk omkring oss och det var en magisk kväll...


Rösta? - klicka här


Ett Gotlandshus i keramik...

Av Helga - 4 februari 2009 08:40


Idag blir en mysig dag... jag ska åka hem till min mamma och pappa och hälsa på. Där får man alltid en go´fika och så sitter vi och pratar länge.


Efter det ska jag åka till ett stort köpcentrum och handla mat och diverse annat. Jag ska iväg och jobba snart igen och blir borta flera dagar och då gäller det att ladda upp förråden.


Fröken Evans hade med en rolig grej på sin blogg som jag också känner för att göra... Vad har jag egentligen i handväskan??

Rösta? klicka här


Om du tycker det här verkar kul kan ju du också göra samma sak.


Från vänster; En liten påse med reservknappar, 2 små lappar som man kan samla för att vinna en mobil, korthållare, almanacka med diverse papper och schema i, plånbok, binda, läsglasögon, läppglans, husnycklar, bilnycklar, 1 brev till Allt i Hemmets prenumerationsservice, 2 lappar med anteckningar om soffmått bl a... Mobilen har jag aldrig i väskan när jag är hemma - vid detta tillfälle låg den på byrån i hallen

Av Helga - 3 februari 2009 15:38


Jag vill göra en insats och tipsar dig därför om sidan www.uppdragbarn.se 


Vattenfall skänker 20:- för ditt inlägg i bloggen om du länkar till deras sida.


Idén fick jag från  Nena .


Du kan också se en ny länk i min länklista som tar dig till sidan...


Du kanske vill rösta också


Av Helga - 3 februari 2009 12:43


Jag har fladdrat runt med dammsugaren och dammtrasan och skyndat på...


... skyndat på för att hinna se utförsåkningen (Super-G) på TV...


...ska hinna fixa lunch också...


...men varför sitter jag här då?...


...Off we go...


... HEJA SVERIGE!!...


Rösta snälla du - klicka här



Av Helga - 3 februari 2009 09:10


Det är Prao-dags i två veckor för dottern. Hon har fått plats på den förskola där hon själv gick som liten. Hon har också turen att få vara på samma avdelning där två av hennes fröknar fortfarande jobbar. Ni kan gissa hur roligt det var att få träffa dem igen...


När dottern kom hem igår hade vi fikastund. Vi plockade fram det som fanns kvar från helgens tårtfest. De sundaste tårtorna med jordgubbar och kiwi hade gått åt och det var bara de med mest godisbitar kvar. Jag tog en tårtbit, men den var väldigt mastig så jag orkade inte äta upp den.


Igår tittade vi på film, Bridget Jones diary. Jag har sett den förut, men den filmen kunde man se om utan problem.


Det känns olustigt att sova med duntäcke och att gå ut i dunjackan nu...


Snälla rösta på mig här - klicka


Jag tror inte de här ingår i flygvärdinnedieten...

Av Helga - 2 februari 2009 11:23


Redan hemma och det känns ju inte helt fel i det vackra vintervädret vi har här. Solen skiner och snön glittrar.


Här var det festligheter igår när dottern skulle fira sin födelsedag med några klasskompisar. Jag var ute och flög men dottern tyckte att de kunde fixa detta själva. Det blev tema tårtkalas.


Vi köpte hem alla möjliga ingredienser till tårtor och så fick tjejerna tävla i vilka som kunde göra den läckraste tårtan. Sedan tävlades det också om vem som orkade äta mest. Undrar om det blev något kvar till Helga?? De fick  börja festen med att göra egna varma mackor så de hade något i magen före tårtsvullandet.


Duken som låg på bordet hade nog alla sorters fläckar som du kan komma på så nu har den åkt in i tvättmaskinen dränkt i "ta bort".


Nyligen hade vi en småbusig vovve med oss ombord. Den skulle sitta i mattes väska under flygningen men den hade så svårt att lyda. Mitt under vår säkerhetsdemonstration började den knata runt i mittgången och snodde in sig med kopplet i stolen framför. Jag blev så paff så jag nästan kom av mig...


Bloggregistret rösta här


Av Helga - 1 februari 2009 13:24


Jag gick förbi ett äldreboende en kväll vid 18.30-tiden och kikade in. När det är mörkt ute ser man väldigt väl vad som sker inomhus. Jag tänkte på min svärfar som bodde sina tre sista år på ett sådant hem. Nu när jag gick förbi tittade jag in och noterade att ingen "gamling" syntes till någonstans. Inte i allrummen och inte i korridorerna - klockan 18.30 Troligen låg de redan i sin sängar. Det är för sorgligt!!


Nu är jag mitt i arbetsdagen och ska småningom sova i "det lilla huset på prärien". Hem kommer jag en annan dag...


 Rösta, rösta på mig - klicka här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards