Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Han glömde något viktigt...

Av Helga - 26 maj 2009 08:43


Jag var väl hemma igen igår natt vid 01-tiden och vilar mig nu i form för ännu en eftermiddag och kväll i ett flygplan...


Vi hade en hel del att göra på våra flighter igår och bl a hade vi en tjej med ombord som var mycket flygrädd. Hon var klok nog att berätta detta för oss så vi kunde pyssla om henne lite extra och prata med henne lite då och då om olika ljud och om tubulensen som ofta kan uppstå i samband med start och landning.


En passagerare gick ifrån sin laptop också. Hoppas han fick tillbaka den innan den lämnades in till effektförvaringen. Hamnar den på förvaringen måste man betala en avgift för att få sin kvarglömda sak. Tänk så mycket saker folk glömmer ombord egentligen. Jag skulle kunna skriva en avhandling bara om det...


Bloggregistret - rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com


Fint i rabatten på landet...

 
 
Pisan

Pisan

26 maj 2009 11:28

Tänk att folk glömmer så mycket grejer. Jag tittar alltid en sista gång på sätet jag suttit på och på golvet när jag åker buss och tåg och skall kliva av. Men jag kan förstå att det är lätt att glömma om man är tankspridd.
Hoppas du får en fin tisdag! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

26 maj 2009 13:06

Brukar precis som Pisan alltid kika runt innan jag lämnar min plats, en laptop är ju en rätt rejäl grej att glömma också.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

26 maj 2009 16:28

Vad bra att ni pyslade om den flygrädda tjejen lite extra.

Gå ifrån laptopen var ju inte så lyckat.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

26 maj 2009 16:57

Ja det man inte har i "hövvet" får man ha i benen som jag brukar säga. Synd när man glömmer och ngn annan tar det, då får man ju aldrig tillbaka det man glömt.
Ha en härlig dag.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
britten

britten

26 maj 2009 17:21

ååå så fint det blev ..både här och där....jätteläckert i vardagsrummet...och rabatten och fina pallkragen...å.....härligt...jag tar lite off men återkommer med ett inlägg från mallorca och sen i sommar från gården..önskar dig en underbar underbart sommar min vän

http://pyrobritt.blogg.se

 
Camilla

Camilla

26 maj 2009 18:16

Hej, varken bloggat eller kommenterat på länge men nu är jag i farten igen :-) Du ska möjligen inte flyga till London på torsdag 19.55 eller hem på söndag 10.35?
Kram Camilla

http://www.metrobloggen.se/camilla45

 
Sussi

Sussi

26 maj 2009 20:41

Hur sjutton glömmer man sin laptop????

Jag är inte så flygrädd. Men vissa ljud blir man väldigt vaksam när man hör..

Ha en fin kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
evans

evans

26 maj 2009 20:47

Vad är det konstigaste som glömts kvar ombord? Skumt att lyckas springa ifrån sin laptop egentligen...

Hoppas allt är bra med dig!

http://evans.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 maj 2009 22:00

hihi, jag minns inte ens vad jag glömt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

27 maj 2009 00:51

Pisan; Tur det är ordning på dig ;)

Kimmie; Vi tyckte också det var en ganska stor grej att glömma och det var ingen minilaptop heller...

Nena; Jag tror hon uppskattade det även om hon mådde tjuvtjockt just då!

Ammis; Ja då är det ju kört. De allra flesta är dock ärliga!

Britten; Ta du en paus, så ses och hörs vi framöver!! Kikar in och ser om du lägger in ngt litet om resan bl a. Ha en fin sommar :)

Camilla; Nej tyvärr inte - ledig! Kikar in och ser vad du skrivit nu.

Sussi; Ja, lite märligt är det allt att glömma en laptop.

Evans; det är allt möjligt som kläder, nappar, nappflaskor, plånböcker, böcker, datorer, almanacka, stora presentationer, jobbmaterial. Märligaste? En ensam sko, tror jag.

Hannele; Hihi :)



http://helgalen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards