Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Det händer udda saker hela tiden...

Av Helga - 27 maj 2009 10:44


Vi landade sent i natt och hamnade på ett hotell efter en lång dag i "tuben". De här senaste dagarna har jag jobbat med samma kabinbesättning och det har varit udda saker som hänt hela tiden.


Nyligen hade vi bl a en sjuktransport med SOS International. Då monteras en bår in i den bakre delen av flygplanet och den sjuka får ligga där under hela resan. Vi hade en läkare som reste med för att assistera personen som skadat sig i en olycka.


Senare hade vi en man med ombord som hade glömt sin plånbok på ett annat flygplan. Eftersom han förgäves försökt få besked om ifall flygbolaget hade hittat hans plånbok satt han före start och skyndade sig att ringa runt och spärra sina kreditkort. Inte kul!


På en annan flight blev en passagerare så upprörd för att vi tagit hans plats, till en man som var rörelsehindrad, så han gapade och skällde på kabinchefen... OBS! Han fick en annan plats... han behövde inte sitta på vingen.


Spännande dagar det här - och det här var bara en bråkdel av allt som hänt.


Bloggregistret




 
 
-Nena-

-Nena-

27 maj 2009 11:31

Väldigt varierande jobb.

Han kanske skulle behöva sitta på vingen och svalka ner känslorna en sekund eller två ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

27 maj 2009 13:10

Mycket som händer =)
Vilken otrevlig typ som inte kunde ge sin plats till någon som behövde den bättre, speciellt när han fick en annan plats.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 maj 2009 21:27

Honom BORDE ni satt på vingen. Eller låst in på toaletten utan att föregående passagerara fått spola:)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

27 maj 2009 22:00

Det är verkligen ett jobb som kräver mycket tålamod, du har.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

27 maj 2009 23:26

Låter som om du har haft en riktigt spännande och händelserik dag..

Sov så gott

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele suckar

Hannele suckar

27 maj 2009 23:48

suck, att gapa åt en sån sak (han har då inte flygit lågpris :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

28 maj 2009 08:35

Nena; Ja, du har rätt ;)

Kimmie; Många människor reagerar så tyvärr...

Ann-Louise; Hahaha... du är så rolig ;)

Åsa; Det krävs rätt så mycket för att jag ska gå i taket, men det är skönt att skriva av sig här...

Sussi; Det kan du tro...

Hannele; En del tål inte så mycket...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
grynet

grynet

29 maj 2009 20:04

Låter som att jobbet kräver VÄLDIGT mycket tålamod.

http://grynet,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards