Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Vi piffar lite...

Av Helga - 28 maj 2009 08:13


Imorse när jag släntrade nerför trappan sa maken;


- titta ut genom fönstret på baksidan!


Jag gick dit och kikade och där ligger en halvstor rönn på marken... Det blåste väldigt mycket här igår och pang så låg bara trädet där. Det måste ha varit murket inuti - tur att det ramlade så fint och inte förstörde något.


Idag börjar jag jobba sent så jag hinner åka och träffa min kompis som håller på att öppna en ny affär. Imorgon har hon invigningsfestligheter, men då kan jag inte komma. Istället åker jag dit idag och ser om hon behöver någon hjälp. Jag ska köpa med mig en blomma också som hon kan ställa på den gamla köpmansdisken.


Vi håller på att göra lite fint utanför vår ytterdörr. En pinnsoffa från makens släkt har vi ställt där under tak. Jag köpte några söta kuddfodral och så ska jag ställa dit en kruka med lite sommarblomster också. Bild kommer framöver om jag blir nöjd med piffandet.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

28 maj 2009 12:13

Bra att det inte hände nåt. Visst blåser det rejält (undra hur sonen har det i 100-fotaren han seglar ner från Stockholm)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

28 maj 2009 12:45

Det har varit jätteblåsit hos oss också men träden står kvar. Än så länge.

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

28 maj 2009 14:01

Vilken tur att trädet inte träffade något.

Kul med piff :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

28 maj 2009 18:47

Träd som faller omkull är inget man önskar, men ni hade ju tur iaf att det inte förstörde ngt. Tänk om man hade massor med tid o. pengar o. bara gå omkring o. piffa till sitt hem...*pust*. Det blir säkert helmysigt. Ha det gott.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

28 maj 2009 21:55

Då kan jag tänka mig att din vän är rätt så nervös nu hihi
Vad snäll du är som finns där för henne och hjälper henne så mycket!
Lyckoönskningar till vännen din.

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

28 maj 2009 23:46

Nedblåsta träd är inget kul alls. Vi hade tur för många år sen när en stor ask tippade över ända i en storm. Den landade jäms med gaveln på huset. När vi drog upp rullgardinen på morgonen så såg vi bara grenar utanför. Inte en enda tegelpanna åkte med i smällen! Det är tur, det!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
helga1.bloggagratis.se

helga1.bloggagratis.se

29 maj 2009 13:30

Hannele; Han blåser ner fortare än vanligt då ;)

Åsa; Skönt det...

Nena; Ja, jättekul!!

Ammis; Man ledsnar nog om man har all tid i världen o fullt med pengar...

Sussi; Nu har premiären varit -hoppas det gått bra!

Lastbilstanten; Ibland har man tur...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards