Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Helga - 21 juni 2009 18:56


Det var det det... Midsommar och stora festen är avklarad. Sonen och jag tog bussen hem idag medans maken stannar kvar vid stugan några dagar till.


Vi har haft det helt underbart de här dagarna. Först förberedelser inför midsommar med våra vänner och sedan fest och till sist lite vila innan hemfärden.


Vi spände upp de två partytälten på tomten eftersom vi var rädda för mycket väta, men faktiskt kom det inte många regndroppar under helgen. När det var dags för kaffe, punsch och tårta vid majstången tittade t o m solen fram. På kvällen hade vi lite kallt, men vad gör det när man har kul!!! Tio personer var vi som övernattade och 18 som mest under dagen/ kvällen...


Nu kallar jobbet igen - ingen semester i sikte ännu på ett tag.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Den här skylten såg jag i London... ingen läser den verkar det som.

Av Helga - 15 juni 2009 21:56


Imorgon åker jag ut till landet med diverse mat, blommor och annat som ska ut för sommaren. Jag ska passa på att städa där och rensa rabatter bl a. Sedan åker vi ut "på riktigt" på onsdag...


Hinner jag inte kika in här mer före midsommar vill jag önska dig en trevlig midsommarhelg!!


Bloggregistret


Av Helga - 15 juni 2009 08:15


Idag är min sista arbetsdag innan midsommarhelgen. Jag ska flyga en kort tur och det får gärna vara strulfritt idag (igår var det värst - läs gärna det inlägget). Detta är min femte arbetsdag och den första dagen av dessa då jag inte behövde stiga upp före 05.00 - gissa om det kändes skönt...


Senare ska det handlas och förberedas inför "anstormningen" av vänner på  landet på midsommarafton/ midsommardagen. Eftersom vädret även fortsättningsvis verkar vara lite opålitligt ska jag köpa ett partytält till. Vi har ett redan, men behöver ännu ett då vi ska bli så många i år. Stugan vi har är av storlek mindre, så ute är det som gäller i det stora hela.


Igår kväll ringde dottern från sitt läger och det kändes mysigt att höra hennes röst. Hon lät glad - det känns bra för modershjärtat!!



Rösta bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Kensington High Street, London...

Av Helga - 14 juni 2009 17:19


Idag blev en riktigt strulig arbetsdag och när vi slutligen kom tillbaka till Arlanda var vi ca 2,5 timme försenade.


Det började med gatebryggan som leder ut till planet på Arlanda inte fungerade som den skulle och vi fick vänta på att få backa ut tills bryggan var bortkopplad.


På destinationen fick vi först s k holdingläge och fick vänta i luften en bra stund. När vi landat var gaten upptagen och vi fick vänta på att få angöra bryggan. Sedan hade hela datorsystemet brakat sönder så ombordstigningen och allt annat tog en evinnerlig tid. Slutligen var alla ombord och vi fick vänta på lastbeskedet, sedan fick vi vänta på trucken som backar planet och sedan var det kö för att få flyga tillbaka till Arlanda och kö på taxibanan. Suck!! Tur att vi har så snälla och tålmodiga passagerare... Jag tror de insåg att det inte spelade någon roll vad vi gjorde i det här kaoset.


Rösta gärna


www.my-precious-mind.blogspot.com


På min spiselhylla på landet ...

Av Helga - 13 juni 2009 15:21


Tjejerna kom iväg lyckligt och jag fått besked om att de kommit fram via SMS... skönt!!! Det hade dock varit något strul vid tågbytet i Gävle så de fick åka buss en sträcka och sedan tåg igen. De hade jättemycket packning så de har varit duktiga som fixat bytena själva.


Efter min tidiga start idag på jobbet har jag och min syster och hennes yngsta dotter varit och lunchat tillsammans. Jag tog en mezetallrik som var supergod.


Häromdagen skrev jag om några små överraskningar som jag köpte till mina ungdomar sist när jag var i London (Adam gissade rätt). Sonen fick cool en t-shirt från GAP och dottern fick en läcker liten "pluska" från Urban outfitters.


Maken åkte till landet idag för att fixa lite inför midsommar. Han skulle bl a måla en vägg inomhus på utedasset. Det såg lite ofräscht ut och det vill man ju inte när det ska komma gäster och bestiga "tronen".


By the way - såg jag en älg imorse...


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Jag gick omkring i Notting Hill en stund...


Av Helga - 13 juni 2009 04:58


Igår kväll kom jag hem ganska sent och strax därefter kom min syster med sina döttrar till oss och sov över. Hennes äldsta dotter och min dotter ska åka på konfirmationslägret tillsammans. Vi drack te, märkte kläder och packade om vart annat. Jag kom väl i säng vid 23-tiden... och nu är jag redan på jobbet igen. Vem sa något om glamour?


Idag åker tjejerna, men jag fick säga hej då redan igår kväll. Jag kommer att längta efter min "lilla" (hon är längre än jag nu) stumpa.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 11 juni 2009 18:29


Jag gick upp i ottan imorse och har jobbat hart foer att hamna i den haer europeiska storstaden. Jag somnade en stund i taxin in till hotellet sa jag fick lite vila. Naer man vael kommer utomlands vill man ju orka ga runt lite.


Nu har jag gatt och gatt och stegraeknaren star pa ca 12.000 steg. Jag har koept tva sma oeveraskningar till mina ungdomar foer en gangs skull. Vad det var far jag vael beraetta naer presenterna oeverlaemnats. En cafe latte med aeggsmoergas njoet jag av pa ett trevligt utecafe - det aer mysigt att sitta och iaktta alla som roer sig runtomkring.


Solen har brutit igenom och vi har vael en 20 grader haer ungefaer - precis lagom. Nu blir det en tidig kvaell eftersom aeven morgondagens pass boerjar tidigt och pagar laenge...





Av Helga - 10 juni 2009 18:55


Det är dags att kavla upp blusärmarna och börja göra lite nytta utanför hemmet också. Imorgon drar jag på mig uniformen och ger mig ut och flyger igen.


Jag ska på ett utlandsstopp och det ser jag fram emot. Det skulle ju inte göra något om det är lite varmare där heller...


Nu ska vi titta på fotbollsmatchen - HEJA SVERIGE!!


Rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards