Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2009

Av Helga - 25 oktober 2009 16:31


Helt plötsligt kom det in reklam även i min blogg. Jag som trodde att vi som startat bloggar innan alla förändringar skulle slippa...


Det är ju annars vanligt att man som bloggare får betalt för att göra reklam för företag. Men det gäller inte på BLOGGPLATSEN - här ska man betala 20 kronor / månad för att slippa reklam i sin blogg.


Jag protesterar och tycker att det är uselt!!


wordpress.com bloggar jag också och där är det ingen reklam...

Av Helga - 25 oktober 2009 15:52


Jag har varit ute och flugit hela dagen och har nu landat och checkat in på ett hotell i norr.


Det blir en väldigt tidig start imorgon bitti så det blir bara till att försöka hitta ett lämpligt matställe nu så fort som möjligt. Sedan ska jag krypa in på rummet och mysa och helst somna tidigt... Här är dimmigt, lite smått dugg i luften och det håller på att mörkna. På söndagarna brukar det mesta vara stängt i den här staden så det blir ingen längre tur ute idag...


Idag har vi märkt av att det är höstlov. Vi har skickat ensamåkande barn kors och tvärs både inrikes och utrikes. På min första flygning idag hade vi sex ensamåkande barn och kanske cirka tio andra småbarn också. På den sista flighten var det i stort sett likadant. Vi brukar dela ut leksaker till barnen men tyvärr hade allt tagit slut på den sista turen - det kändes ju trist...


Res-bloggen


Det blommar

Av Helga - 24 oktober 2009 11:18


Vi har en lördag utan en massa tider att passa och det är ganska ovanligt i vår familj där vi har två idrottande tonåringar. Anledningen till stiltjen är höstlovet som gör att det är ett uppehåll i matchserierna och visst känns det skönt!


Idag blir det nog en sväng till ett möbelvaruhus i stan där vi ska titta efter ett nytt soffbord. Det vi har nu är visserligen fint, men bordskivan måste till varje pris döljas med duk pga att det är så slitet.


Jag läste i tidningen att vitt vin är sämre för tänderna än rött vin. Igår struntade jag blankt i det när jag hällde upp ett glas kallt vitt vin och sippade detta till ugnsgrillad kyckling, klyftpotatis och tsatsiki. Mmmm... det står så mycket dumt i tidningarna Kyss


Här, på min andra blogg, tycker jag du ska läsa om en musikalisk flygvärd, Fredrik Sturk, som är en av webjokrarna i Melodifestivalen. Om du gillar hans låt kan du rösta också...


Läcker konst i Helsingfors  

Konst i Helsingfors...

Av Helga - 23 oktober 2009 10:45


Nyligen hade vi en familj med ombord som skulle resa till Egypten över höstlovet. Sonen i familjen var väl ungefär 10 år och pratade med pappan om vad han ville ha framme under flygningen. En chokladkaka skulle tas fram ur ryggsäcken visade det sig.


Jag kunde bara inte låta bli att skoja lite med killen innan start. Jag sa;


- Du vet väl att flygvärdinnorna brukar ta all choklad i pant under flygningarna?

 

Som tur var hade pojken humor och skrattade glatt Skrattande


Min Resblogg


flugsvamp  


Bloppis-annons
Av Helga - 23 oktober 2009 10:03

Ungdomsböcker  

Nytt här på Bloggplatsen.se är att man kan sälja på Bloppisen - måste testas!

 

Vi säljer;

6 Sabrina

2 Klara

10 Kitty

7 Jessica och Elisabeth

15 Tvillingarna


Pris; 10:- styck eller 200 :- för alla 40 böckerna. Böckerna är i fint skick...


helga1@live.se

Böcker & Kurslitteratur, Säljes - Uppsala (Uppsala län)
Pris:    10:-
Telefon:    helga1@live.se
Av Helga - 23 oktober 2009 08:14


Nu är jag ledig igen från flygeriet och det ska bli skönt med lite vila...


Som du kanske minns var jag i Helsingfors för inte så länge sedan och så har jag nu haft samma övernattning en gång till. Den här gången gick jag till Tempelplatsens kyrka på Luthersgatan 3. Det är en mycket annorlunda kyrkobyggnad i berget som jag hört mycket om men aldrig tidigare besökt.


Här får du se lite bilder därifrån;


Ingången till tempelkyrkan i Helsingfors  

Ingången till kyrkan...


Vackert i Tempelkyrkan  

Tänd ett ljus och låt det brinna...


Vilken stämning i kyrkorummet  

Orgeln...


Annorlunda miljö     

Koret... 


Det var mycket vackert i kyrkan och det spelades stämningfull musik när jag var där. Det är synd att bilderna inte riktigt ger upplevelsen rättvisa - det bli inte samma feeling helt enkelt.


Efter detta besök blev det bara lite strosande och en lunch innan det var dags för avfärd igen...


Min andra blogg

Av Helga - 22 oktober 2009 11:00


Utvecklingssamtalet utvecklades till något utvecklande...nej skämt åsido så sköter sig dotra bra som vanligt! Jag lyckades med hjälp av tandpetare hålla ögonen öppna - det blev ju inte många timmars sömn i natt...


Nu ska jag ut till Arlanda igen och avverka den här flygdagen också. Det blir lite upp&ner och så hem igen till kvällen.


Dottern och hennes klass är för härliga... idag skulle de, på eget initiativ, ha med sig något hembakt för att fira att deras idrottslärare fyller år. Vad säger man om dessa underbara niondeklassare?


Ta dig en titt i min andra blogg?


blad med dagg     

Av Helga - 21 oktober 2009 12:58


Jag har sovit ut idag och det var kanonskönt med tanke på att vi landade väldigt sent igår natt. Piloterna vimsade bort sig, på den stora flygterminalen också, så det dröjde innan vi kom iväg till hotellet. Det är tur att de har kartor när de flyger så vi kommer rätt då iallafall Obestämd . Förlåt hela pilotkåren - jag bara skojade ...


Nu har jag turistat lite här i den stora staden och mer om detta kommer en annan dag...


Ikväll har vi flera flighter att avverka som är fullbokade. Detta gläder förstås en flygbolagsanställd i dessa tider. Vi landar fram emot midnatt och så ska jag vara på ett utvecklingssamtal imorgon bitti. Tjo flöjt vad pigg jag kommer att se ut...


Resa i Sverige-bloggen


frukt på htl i GOT

Detta är en bild från ett annat hotellbesök,

då i Göteborg



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards