Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2009

Av Helga - 2 oktober 2009 19:45


Idag har jag haft bilen för att kunna göra ärenden och det blev en storhandling först. Därefter åkte jag till svärmor för att lämna tre pajformer hos henne. Hon ska laga pajer till svågerns 50-årsfest nästa helg. På hemvägen därifrån passerade jag min kompis barnbutik och snackade med henne en stund.


När jag kom hem planterade jag lite höstblomster. De pelargoner och andra sommarblommor jag har börjar se lite fel ut i kylan och får flytta in under ett utetak vid entrén. Sedan började jag fixa med kryddorna som jag torkat - se här. Det kommer ett inlägg om kryddblandningen snart.


Imorgon åker vi till landet - det är dags att ta upp båten...


Min andra blogg


Dags för höstblomster  

Av Helga - 2 oktober 2009 07:46


Det är mysigt på något sätt ändå... med kylan och mörkret som smyger sig på... Vi tände flera ljus, när vi fikade, igår och visst höjer det mysfaktorn.


Vad gör vi för att känna mysstämning här hemma?

 

Vi;

  • Sveper in oss i plädar
  • Tänder ljus
  • Köper blommor
  • Äter goda mustiga grytor
  • Tar ett varmt bad med många bubblor
  • Bakar något gott

Vad gör du hemma hos dig för att njuta när det är mörkt, regnar eller viner utanför husknuten?


Resa i Sverige-bloggen


Äppelpajen är klar för gräddning. Det är en vanlig smuldeg med vetemjöl och

havregryn, men jag har ringlat lite honung över frukten och

strött ut pumpakärnor över smuldegen...

Äppelpaj - före  


Nu är pajen klar... smaka en bit?

Äppelpajen är klar  

Av Helga - 1 oktober 2009 09:04


Idag är jag ledig och njuter av det...


Jag ska få besök av mamma och pappa lite senare och då passar det ju bra att göra en äppelpaj av frukten vi fått av svägerskan. Mina föräldrar har just kommit hem från en resa och de verkar ha haft det varmt och skönt. Redan nu längtar jag tillbaka till värme och sol - det känns ganska långt borta.


Jag har pratat länge med svärmor också nu på morgonen och vi funderar båda på vad vi ska ha på oss på en kommande 50-årsfest för svågern. Jag måste nog ta en runda i stans butiker framöver eftersom "den lilla svarta" har varit på flera gånger de senaste åren.


Jag läste att Mats Sundin lägger skridskorna på hyllan. Kanske kan man få se mer av honom på landet då!!?? Obestämd


Min andra blogg.


Jag hittade ett så bra citat; Everything will be okey in the end. If it´s not okey it´s not the end...

 

Gammal ek  

En gammal ek på landet...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards