Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2010

Av Helga - 10 februari 2010 10:29


En liten hälsning från Arlanda innan färden går vidare. Jag har snart flugit klart för idag och hamnar då på ett hotell i norr. Jag ska ta en sväng på stan och leta present till ett syskonbarn, köpa lite toalettartiklar och en lunch ska också intas.


Klockan två ska jag gå på dagbio, om jag nu släpps in. Det stod i annonsen att det är pensionärsbio - jag kanske får visa leg??


Jag har packat ner dunjackan och långkalsongerna så att jag ska kunna ta en promenad också...

 


Av Helga - 9 februari 2010 10:08


Efter en kort natt i en hotellsäng är jag nu redan hemma... Jag ska försöka vila en stund så är jag "fit for fight" snart igen.


Gårdagen bjöd på megastrul pga ett tekniskt fel (jag går inte in på detaljerna för då skrämmer jag väl bara upp dig). Vi hade passagerare ombord som skulle resa vidare kors och tvärs i världen och särskilt besvärligt såg det ut att bli för sex resenärer som skulle vidare till Afrika. Hur det var fick teknikerna plötsligt ordning på flygplanet och vi kunde flyga iväg. Våra sex Afrikapassagerare blev mötta av en transferbil på Arlanda och körda direkt till utrikesterminalen och kom (vad jag vet) lyckligen iväg på sin långresa. Tack och lov!


När vi väl kom fram till vårt nordliga natthärbärge var jag mer än lovligt trött -säkerligen p g a allt fixande och trixande under dagen. Jag somnade snabbt och fick väl iallafall fem timmars sömn.


Det finns ännu mirakel i vår värld... Läs här


Så här mycket snö har vi på vår framsida just nu...

Av Helga - 8 februari 2010 20:53


Somnar ovaggad i min hotellsäng ikväll...


  

Av Helga - 8 februari 2010 09:00



Idag är det dags att segla uppe i det blå igen... Jag ger mig av på eftermiddagen och sover i en hotellsäng i natt. Ingen lång törnrosasömn direkt utan bara "huvetpåkuddenochuppigensnart".


Igår bakade jag finska pinnar och en äppelkaka. Det ska vi bjuda på när vi har släktfika nästa helg för att fira dottern lite försenat. Det är så mycket träningar och matcher hela tiden så det är svårt att hitta en helg då vi kan ha gäster. Så bestämde vi oss för att skjuta på firandet till nästa helg - vad händer då tror ni? Jo, en match ställdes in den här helgen och flyttades till nästa - typiskt!


Vi ska väl ändå kunna klämma in firandet någonstans för vi vill ju inte missa de goda finska pinnarna... Mums...


  



En finsk pinne om dagen gör underverk för magen. (hahaha... om inte annat går man väl upp i vikt!!??)


Av Helga - 7 februari 2010 15:00


En del passagerare är lite lustiga. Alla i besättningen lägger märke till dem utan att vi pratat med varandra.


Häromsistens t ex hade vi en resenär i ekonomiklass som ville veta vad vi sålde för mat ombord. När jag berättat det (det finns en meny och det görs ett högtalarutrop om vad vi erbjuder) så sa han att han var så sugen på skaldjur. Jag svarade att vi tyvärr inte hade skaldjur på smörgåsarna eller i salladen idag.  Vad synd fröken jag som är så sugen på ostron, svarar karln.


Jag svarade att jag inte trodde det skulle vara så lämpligt att servera ostron på ett flygplan eftersom kylmöjligheterna inte är de bästa.


Vad ska man säga?? Vi har inte en förstaklassrestaurang ombord i ekonomiklass. Inte ens i affärsklassen serveras det ostron... och har aldrig gjorts heller...


  



Av Helga - 6 februari 2010 22:03


Min favoritlåt i deltävling 1 av Melodifestivalen var road salt med Pain of salvation...  Japp!


Jag har fått en award från  Ingela, se här. Jag är så glad och tacksam...

Av Helga - 6 februari 2010 14:23


Tack till en snubbe (min snubbe) som skottar av garagetaket just nu. Det är minst en halvmeter snö däruppe...


  

Av Helga - 6 februari 2010 10:32


Vad snopen jag blev när jag tittade ut på vår baksida imorse... Kommunen har fällt massor av träd i skogsbacken och flera av dem stod väldigt nära vår tomt.


  


Här är min matbricka på hotellrummet i onsdags kväll. Under kåpan var det en rejäl hamburgertallrik...

  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards