Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2010

Av Helga - 2 april 2010 12:45


Det ges ut en tidning ( Nya Arlanda) för bl a personal på Arlanda flygplats där man kan hitta ny information om vad som är på gång på flygplatsen.


Jag läser att man ska börja bygga ett nytt hotell, Clarion hotel Arlanda, som ska ligga invid flygledartornet. Hotellet ska länkas samman med Sky City och terminalerna. Det är ofta brist på hotellrum kring Arlanda så detta kommer att bli ett välkommet tillskott. Bygget ska starta i augusti 2010 och ska bli klart i november 2012.


Just nu räknar man ner till Victorias och Daniels bröllop på Arlanda. Stora vepor som är uppsatta runt omkring på flygplatser har ett räkneverk som räknar ner dag för dag. Bröllopet kommer att kunna följas direkt på storbildsskärm i Sky City för den som råkar befinna sig där den 19/6.  Jag hoppas att jag har fått semester då så jag kan titta hemma... om jag inte blir bjuden då förstås ;)


  


Bana 2 stängs 7 veckor i sommar för underhåll. Detta kommer att innebära att vi bara kan använda bana 1 och 3 under perioden 28/6 - 13/8. Det kan innebära en del småstrul, men detta är det sista stora underhållet av banorna som behöver göras på ett tag... Sköönt!


Det pågår en konstutsällning på Visitor Center terminal 5 på Arlanda. Det är bildelever från Sigtuna Humanistiska läroverk som ställer ut t o m den 11/4. Dit ska jag nog gå och ta mig en titt... Alltid mycket roligt på gång på min arbetsplats.

Av Helga - 1 april 2010 12:30


Har du blivit lurad idag?


På Upplandsnyheterna försökte de lura i oss att det skulle bli förbjudet att köra på Kungsgatan med dubbdäckad cykel och även att promenera där med broddar på skorna. (I verkligheten kommer det ett förbud snart mot att köra där med dubbdäck på bilen...)


I UNT misstänker jag att artikeln om en speciell HBT-certificering på bilprovningen är lureri.


den här sidan kan man tipsa om eller läsa om aprilskämt.


  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards