Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Bilder från Santorini...

Av Helga - 10 juni 2010 19:16


Jag är ute och flyger en hel del nu... junischemat är fullsmäckat. Det är nästan svårt att hinna med bloggen. Vi har en hel del charterflygningar bl a och det är alltid kul! Imorgon är det dags för en medelhavsflygning igen och klockan kommer att ringa 3.20 - huuuu!


Senast jag hade en charterflight var vi till Santorini i Grekland och på flygplatsen såg det ut så här... (jag hade gärna sett lite mer);


Havsutsikt från baktrappan på flygplanet...


Vi har en del att styra med också inför dotterns resa med laget till Grekland. Idag har jag varit och växlat till mig euro och gjort en slutbetalning för flygbiljetten och handlat solskydd och plockat fram passet osv osv...


Nu pustar jag ut lite med en kopp kaffe. Maken och sonen övningskör och dottern tränar.


Ha det!


Flyg · Resor
 
 
Ingela

Ingela

10 juni 2010 20:50

Med tanke på hur sommaren ser ut här så lär det nog inte bli mindre flygpassagerare heller, soligt men kallt. Det är bra om vi kommer upp i +20...
Hade gärna varit i Santorini jag också. ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

10 juni 2010 21:00

03.20? Ajdå, jag gnäller när jag ska upp strax före sex.

http://wessand.blogg.se

 
Bitte

Bitte

10 juni 2010 21:54

Grekland... Mmmmm... Längtar så jag kan dö, speciellt till Rhodos som har blivit tradition för min/vår del. Om jag önskar riktigt mycket, får jag komma dit i år också? Svinottan är det du måste upp i, burr...

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

10 juni 2010 22:45

... tassar in lite tyst och säger godnatt eftersom du säkerligen redan ligger och snusar på kudden :-)

http://metrobloggen.se/stattin

 
Daniel

Daniel

11 juni 2010 09:34

ojoj så man vill på semester till Grekland när man ser bilderna!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Sussi

Sussi

11 juni 2010 10:26

SOm du far och flyger förstår jag att det kan vara svårt att hinna med bloggen. Men det bästa med att ha en blogg är att man bloggar när man kan och har lust :)
Synd att du inte hann med att se mer av Santorini än så där. En natts övernattning hade suttit fint där förstår jag ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

11 juni 2010 12:35

Sova kan man väl göra när man blir pensionär...eller hur var det du sa? ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

11 juni 2010 14:38

Mysigt med utlandsresa för dottern, utan mamma och pappa med..haha...
Jag och syrran har beställt en resa till spanien idag....gissa hur vi kommer dit, jo med buss..du tycker väl att vi är tokiga kan jag tro. Jag jobbar på bussbolag och du på flygbolag..ha det gott min vän och mysig helg. Kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
Helga

Helga

11 juni 2010 16:06

Ingela; Det är nog varmare hos oss i Uppsalatrakten, men många vill ju resa ändå på semestern...

Åsa; Usch ja - tidigt är det!

Bitte; Jag gillar också Grekland. har varit på lite olika öar, men faktiskt inte på Rhodos...

Stattinskan; Tack för att du tassade...

Daniel; jag vill också gå av när vi flyger dit. Lite tekniska fel så kanske vi kan bli kvar ;)

Sussi; det är ju sant - man ska inte stressa pga bloggen...

UnderCover; Hahaha... just ja... tänkte inte på det :)

Kicki; Det låter rätt mysigt att åka buss till Spanien. Jag har åkt tåg två ggr till södra Europa och det är absolut en charm i det också! Trevlig helg!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Frejda

Frejda

12 juni 2010 21:31

Jag var på Santorini för många år sedan. Jag minns att det var varmt och skönt och jag åt fantastiska crepes med smält choklad och Grand Marnier. :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 juni 2010 18:32

Frejda; Det där lät gott och kanske lite mer franskt än grekiskt ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards