Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Toaletterna bör fungera annars kan det bli nödigt och det är ju onödigt...

Av Helga - 7 september 2010 12:10

Helt nyligen hade jag en flygning där alla tre toaletterna plötsligt slutade fungera... Det är ju ingen höjdare att inte ha fungerande toaletter på ett flygplan och det var en ganska lång flygning. Som tur var hade vi en erfaren kollega som visste att man kunde hälla varmt vatten i toaletterna eftersom att problemet kan uppstå när markpersonalen glömt fylla på spolvätska. Mycket riktigt vi fick igång dem igen. Tack och lov!

Skitbra helt enkelt Toaletterna på ett flygplan bör ju fungera annars kan det bli nödigt och det är ju onödigt!!!


Här ska du få se en bild av min senaste loppisassiett som jag skrev om igår...

En Arabia-assiett tillsammans med en tallrik av okänt ursprung...

Nu blir det lunch ute i min egen lilla trädgård i solen. Låter inte det underbart så säg?


Vad gör du idag? Skriv gärna en kommentar och berätta...

Flyg · Humor · Loppis
 
 
Åsa

Åsa

7 september 2010 13:40

Oj, ja du. Inte så lätt att hålla sig så länge. Tur det gick att ordna.
Tallriken var jättefin!

http://wessand.blogg.se

 
Nena

Nena

7 september 2010 13:42

Vilken tur att ni fick igång toaletterna igen så det inte blev några olyckor på planet.

Vilken söt assiett.

Här hemma varvar vi plugg och lite spel och annat på datorn, vi har inte så mycket sol idag och så blåser det.
Och så håller vi tummen för att dotterns feber ska hålla sig borta idag.

http://nena.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

7 september 2010 15:56

Hej Helga Hmm ni får j göra en del "skitsaker" med på ditt jobb kan man ju lugnt säga men det är ju faktiskt som du redan sagt av nöden tvunget.:)) Assietten var ju söt de ser ut att trivas bra med varandra.Ha det så skönt i solen då

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

7 september 2010 17:05

Jättefin tallrik! Tur att ni fick toaletterna till att funka - kunde blivit jobbigt annars.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

7 september 2010 19:47

Jag har då haft fungerande toaletter ;) och jobbat. Stirrat surt på solen då jag inte tänkt till och haft utelektioner med eleverna. Gran och tall är inte alltid en självklarhet.
Tallriken var jättesöt.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

7 september 2010 21:43

Vilken tur att det löste (!) sig med toaletterna, vilken pärs det kunde ha blivit annars. För alla... Assietten var väldans fin!

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

8 september 2010 08:55

Vilken tur att ni fick igång dom. Annars hade det inte blivit skoj. Kan tänka mig att dom som skulle ha fyllt på så att toaletterna fungerade fick det lite hett om öronen när ni landade ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

8 september 2010 16:03

Åsa; Ja, det var tur att det ordnade sig...

Nena; ja verkligen. Är dottern frisk nu?

Filifjonkan; Kul att du gillade mina ihopmixade loppisfynd...

Kimmie; Kul att du gillar assietten...

Ingela; min man som också är lärare har många barn av utländskt ursprung och de kan inte heller skilja på tall och gran alla ggr.

Bitte; man kanske kunde använt spypåsarna annars?

Sussi; Vi kom inte tillbaka till den stationen så något skäll blev det inte.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

9 september 2010 17:55

Det gäller att suga ut det allra sista av sommar och sol nu. Samla på sej så det räcker åtminstonde in i januari...

http://undercover.bloggagratis.se

Helga

10 september 2010 07:57

Jaa, jag håller med du :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards