Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Humor om bananer och lite om flygplansmat...

Av Helga - 27 oktober 2010 07:30



Ibland går vår flyghumor lite väl långt, som häromdan, när vi snart skulle landa efter den långa chartern till Antalya i Turkiet. Jag skyller allt på att vi stigit upp i ottan och på att vi var ganska trötta efter en lång dag...


Strax innan det var dags för oss i besättningen att sätta oss på våra crewsäten inför landningen ringer kabinchefen ner till oss tre medelålders flygvärdinnor i bakre galley och säger;


- Bengt har två bananer (hon menade naturligtvis att Bengt, stewarden, hade två bananer över till oss om vi ville ha och inget annat).


Kollegan svarade;


- Om Bengt har TVÅ bananer är han välkommen hit ner till oss...


Det uppstod ett väldigt fnissande och frustande och stackars Bengt blev inte så lite generad.



I DN läser jag om varför flygplansmaten inte smakar så bra. Kanske är det dags att gå tillbaka till ursprungsläget från flygets början. Då serverades ingen mat alls. Serveringen kom till eftersom kabinpersonalen började baka hemma och servera ombord för att ha något att göra under flygningarna.

Flyg · Humor
 
 
Eva

Eva

27 oktober 2010 08:42

God morgon! Skönt att höra att ni har lika härlig humor som jag och mina kollegor. Vi brukar säga att det gör inget om man är lite konstig när man jobbar hos oss - det underlättar väldigt mycket!

Ha en bra onsdag!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

27 oktober 2010 09:06

hahaha stackars Bengt!! hihihi

Dom gånger jag har flygit har det varit bra mat ombord. Jag älskar brödet som serveras. Brukar alltid ta minst två!! ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bettan

27 oktober 2010 09:25

Härligt när man kan vara tramsig,allt blir så mycket roligare då.
Jag har nog bara fått taskigt käk nån enstaka gång,men minns inte vilket bolag.Men det är nog mest att man själv är kräsen skulle jag tro.Jag har åkt med så många bolag men denna gången ska jag flyga med austrian airline...ska bli spännande.

 
Eva

Eva

27 oktober 2010 12:40

Glömde svara på din fråga ang. ögonen på våra pumpor.. Detta år har vi fuskat och köpt pappersmallar att skära efter.. Då fick man till lite olika sorters ögon som man sätter fast. Himla roliga mallar faktiskt.
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

27 oktober 2010 18:31

Hehe, sån humor är nästan den bästa ;)
Jag flyger aldrig så jag ska inte yttra mig om maten, tar alltid bilen för då kan jag vara in här och där på vägen söderut. Utomlands finns inte på planeten att jag skulle hinna och vem skulle ta hand om zoo´t och djungeln?

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

27 oktober 2010 19:11

Härligt med lite tramsig humor! Har inte flugit så mycket nyligen men en hel del under tidigare år och jag tycker nog att en liten måltid är ett trevligt avbrott på resan, sen kunde det lika gärna vara en god Sandwich eller något sådant okomplicerat. Det handlar mest om att det händer något annat än att man bara sitter där i stolen.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

27 oktober 2010 20:43

*fniss*
Härlig humor och kul att man kan skämta till det ombord ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
diana

diana

27 oktober 2010 20:59

Hihihi, min humor precis ;)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Stattinskan

Stattinskan

28 oktober 2010 07:21

Haha, vem vill inte ha en "Bengt" med två bananer ;-)
Jag tycker inte flygplansmaten är så usel, men så är jag som en gam också ... allätare :-)
Gomorron Helga

http://metrobloggen.se/stattin

 
helga

helga

28 oktober 2010 07:48

Tack för alla era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

28 oktober 2010 07:57

Haha, stackars Bengt.
Och jag tror att om du hade börjat baka hemma och servera dina passagerare på, då hade du gjort ännu mer succé än du brukar.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards