Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Första bilden på mig i bloggen...

Av Helga - 29 oktober 2010 07:30


Det var längesen jag var på stan så länge som jag var  igår. Redan vid nio plågades jag hos tandhygienisten och sen shoppade jag lite kläder efter det. Jag köpte ett linne, en tröja och ett par jeans på Flash. 

  


Sen gick jag till min frissa och det blev en ganska stor förändring faktiskt. Jag har haft håret i tofs länge nu och kände för en page. Luggen är jämnlång med det övriga håret och det blev snyggt tycker iallafall jag ;)


Vi har som tradition i vår familj att alltid säga till den som är nyklippt;


- Snyggt, men kort.


Det började med att min man sa det till mig en gång när jag klippt mig och sen dess kör vi med det varje gång och alla skrattar åt det...


    



Sen strosade jag omkring ett tag i väntan på att dottern skulle sluta skolan. Bland annat gick jag till det nyöppnade Norrgavel i Dragarbrunnsgallerian. Där fanns så oerhört mycket fint så jag fick skynda mig ut därifrån igen... När dottern kom tog vi en fika tillsammans och köpte ett par nya vantar till henne. Bra-att-ha-grej så här till vintern.


Idag är jag ute och flyger runt igen men kommer hem till kvällen - det känns kanon att få fira fredag med familjen. Imorgon åker vi till stugan och stänger till för vintern... vemodigt men ändå helt rätt på nåt sätt...











 
 
Pisan

Pisan

29 oktober 2010 10:20

Flash är en bra butik. Sist jag var innen där, det var nog i förra veckan tror jag, så hade de premiär för sin nya butiksimage, de hade gjort om helt i butikerna visst och det var mycket erbjudanden. Jättefina kläder du köpt. Och fin frisyr :-) Kul att se hur Helga ser ut, även om man nu inte såg så där jättemycket :-)
Ha en fin helg där i stugan, förstår att det känns lite vemodigt. KRAMAR! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

29 oktober 2010 18:20

Vågar inte ha en riktig bild på mig själv. Vill ju inte att alla på jobbet och mina passagerare ska känna igen mig. Trogna läsare kan be om bild via helga1@live.se

Kram!

 
Sussi

Sussi

29 oktober 2010 10:21

Lite shopping fick dig nog att glömma tandhygienistbesöket riktigt fort efteråt ;)
Vad fin du blev i håret. Kul att se bild :)
Dragabrunnsgallerian brukar jag sällan gå in i. Jag tycker det är alldeles för dyrt därinne.

Ha en trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

29 oktober 2010 18:19

Jag håller med om att den gallerian är väl lyxig vad gäller priserna. Norrgavel är inte såå dyrt ändå. Kolla nån gång vetja!

Trevlig helg!

 
wiper

wiper

29 oktober 2010 13:02

Vad kul att få shoppa loss lite efter tandhygenisten. Det ser jättefint ut. Ditt hår ser supersnyggt ut. Det ser ju inte helkort ut. Det ser ut att finnas mycket snyggt på Norrgaveln.

Skönt att du kommer hem till kvällen och får lite fritt.

Ha en fin helg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

29 oktober 2010 18:18

Ja, kul att handla lite nytt...

Trevlig helg!

 
Eva

Eva

29 oktober 2010 16:34

Så skönt för dig att du kan spendera fredagskvällen hemma! Jag älskar fredagskvällar - det är den bästa dagen på veckan.

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

29 oktober 2010 18:17

Ja, det är underbart att få vara ledig en helg. Ofta är jag borta från familjen på helgerna.

kram kram!

 
Frejda

Frejda

29 oktober 2010 19:45

Kul att få se en bit av dig i alla fall. :-) Jag strösslar ju inte heller direkt med bilder på mig själv på bloggen - det är liksom inte meningen att jag ska vara i fokus. Jag tror det finns en bild från när vi eldade höstbrasa förra året.

Vi har tydligen samma aktivitet för oss imorgon - att stänga stuga för vintern. Så nu får vi pussa på våra älsklingsställen och längta till våren. :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

Helga

29 oktober 2010 20:00

Det är inte så viktigt med bild tycker jag... men som tur är får man ju göra som man vill med sin egen blogg.

Ha en mysig stängingshelg!

 
Kimmie

Kimmie

29 oktober 2010 20:51

Vad fin du blev! Har själv funderat på något pageliknande som omväxling - har svårt för att klippa riktigt kort men det där är ett mellanting.
Jättefint.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

29 oktober 2010 21:08

Tck!

Jag har klippt mig kort några ggr och inte trivts med det. Detta känns mer som jag!

 
imse

imse

30 oktober 2010 09:45

Snyggt och inte alls så kort!

Flash har jag handlat på ibland. Trodde först att det var en ungdomsbutik, men de har ju fina kläder för mogna kvinnor.
Kram

http://zvammel.blogspot.com

Helga

30 oktober 2010 15:48

Flash har bra kläder för oss "mittemellangamla" och till bra priser...

 
Ingen bild

bettan

31 oktober 2010 13:37

Snygg frissa verkligen,bara håret håller bak örat.
När man ska jobba tycker jag det är jobbigt när håret hänger o slänger.Det är bra längd för blir det för kort så står det åt alla håll på morron o man kan inte bara kamma igenom det.

Helga

31 oktober 2010 14:11

Det funkar bra med luggen även när jag jobbar. Lite gelé bara och så bakom örat...

 
Ingen bild

Camilla Lejon

9 november 2010 18:15

Hej Helga! Snygg frisyr!! Var själv hos frissan idag och det blev en likadan page men med lugg och ungefär samma färg också faktiskt :-). Kom hem från Karibien igår, fick vara med om en tvättäkta orkan, "Tomas" drog över oss..både otäckt och lite spännande. Kram Camilla

Helga

9 november 2010 18:45

Tack vännen!

Oj, vad otäckt! En väninna till mig är i det området nu och ska dyka. Det går nog inget vidare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards