Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Helga körde bara på och tjong sa det...

Av Helga - 17 november 2010 18:00


Det är kväll, det är mörkt och utanför hotellrumsfönstret är det 16 grader kallt.


Vi har haft en lång flygdag med först en Europaflygning och sedan en sväng norrut. Nu är det rast och vila tills imorgon bitti då det bär av söderut igen...


På dagens Europaflygning hade vi med en liten babypojke som var så himla söt. Pojken och hans mamma skulle på ett bröllop. På vägen till vår inrikesdestination senare på eftermiddagen råkade jag köra på en passagerare, som satt med sitt knä ute i mittgången, med skräpvagnen.Så pinsamt! Till mitt försvar får jag säga att det är svårt att se vad som finns bakom vagnen när man går där i mittgången. 

  


När vi sedan kom till hotellet, där vi skulle bo i natt,  så var han den överkörda mannen där i receptionen också. Jag ville helst sjunka genom jorden eller helt enkelt gå upp i rök.


Poff!!! Kan du inte se mig nu så funkade det där med röken...

  




 
 
Stattinskan

Stattinskan

17 november 2010 20:08

Äsch, lite sveda och värk får de väl stå ut med när de har störtmysiga Helga på planet :-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

18 november 2010 14:17

Du är snäll du :)

 
Stattinskan

Stattinskan

18 november 2010 07:07

Gomorron, gomorron Helga :-)
Ha en skön torsdag men försök att inte ge dig på passargerarna idag ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

18 november 2010 14:16

Hahaha... idag klarade de sig undan...

 
Ingen bild

bettan

18 november 2010 08:42

Detta med att bli påkörd av vagnen i mittgången har man sig själv att skylla!
Man får väl ha sina"skånkar" inne på sin plats och inte fläka ut dom i gången.
Men ibland får jag en känsla av att personalen kör på med flit,för dom är så jäkla trötta på att det upprepas hela tiden.För så hade jag gjort iallafall, o sen njutit av att säga:Ursäkta..hade du benet där...skratt
Jag tycker ni gör ett kanonjobb och är duktiga på att hålla stilen trots att det är så mycket idioter som flyger.
Jag blir vansinnig på:
Alla som ska springa eller stå o snacka i gångarna.
När det plingar att man ska ha bältena på o dom skiter i det.
Upp o ner o kolla väskans innehåll i klädesförvaringarna ovanför ens huvud.
Eller dom tar tag i ens stol när dom ska resa sig och sliter en i håret.
Fäller sin stol när man sitter och äter och tar inte hänsyn till den som sitter bakom.
Jaaaa...nu har jag sagt mitt...
Kram helga

Helga

18 november 2010 14:16

Tur att du inte är flygvärdinna ;) Då skulle du bli tkig varje dag...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 november 2010 10:26

Hej Helga Jamen då inte kan d hjälpa det heller sitter han så där så kan han skylla sig själv och han bord ju dra in sina långskånkor då när du kommer med vagnen det är väl så det skulle varit egentligen ju tycker då jag.Kanske lärde han sig det nu då så blev det något positivt ut av den lilla krocken ändå då skratt,,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

18 november 2010 14:15

En del passagerare är ju mycket storväxta och får knappt plats med sina ben...

 
Sussi

Sussi

18 november 2010 11:20

Men Helga.. Inte ska du skämmas över det inte. Man ska ju hålla gångarna fria från hinder. Det är ju trångt nog ändå. Mannen skulle ju givetvis ha haft sitt ben innanför stolsplatsen. Enligt mitt tycke i alla fall..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

18 november 2010 14:14

Synd ändå, man vill ju inte göra passagerarna illa...

 
wiper

wiper

18 november 2010 12:25

Det går undan i svängarna och ditt jobb kan väl aldrig bli slentrian. En olycka händer så lätt och jag antar att han inte blev så skadad men jag förstår ändå hur du känner det. Det är rätt trångt i gångarna också sen blir det ju rätt bråttomt när man skall dela ut det ätbara.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

18 november 2010 14:14

Han överlevde ju, men det gjorde säkert ont...

 
Åsa

Åsa

18 november 2010 15:58

Håller med ovanstående. Man får liksom inte ha grejer i mittgången. Inte knän, inte andra saker. Enkelt och inte ditt fel. =)

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

19 november 2010 07:57

Åsa; Jo, kanske ska det vara så... men en del är väldigt långa och tänker sig inte för... Häromdagen höll jag på att falla raklång när en man hade sina stl 48-fötter i mittgången och jag kom och gick...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards