Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Egyptenflygning igår...

Av Helga - 28 november 2010 11:14


Det blev sent igår... jag flög en charter till Egypten och när arbetsdagen var slut hade jag jobbat nära 14 timmar. Det var en av säsongens första flygningar och det märktes på flyplatsen i Kairo där det mesta strulade. Det var en del passagerare som kände sig risiga på hemvägen och en resenär svimmade t o m i främre galley.


Kabinchefen var så gullig och hade tagit med sig lussekatter så vi fick känna lite adventsstämning på flygplanet. Vi värmde bullarna i varmluftsugnen - Mmmm... och så en kopp java till det...


Jag fick flighten på min jour och det var ganska väntat eftersom vi har många charterflygningar på helgerna. Idag blir det extra ledigt pga den långa arbetsdagen igår. Inte helt fel!


Dottern och jag ska gå på Uppsalas första advents-fyrverkeri på eftermiddagen. Det ska bli kul!


Upp på vinden och leta grejer...

Fungerar ljusstakarna...

Hyacinterna på G...

Adventsljusstaken är klar...


 
 
Åsa

Åsa

28 november 2010 18:33

Vilka kontraster. Egyptens värme och hem till adventsstök.
Din adventsljusstake blev jättefin!

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

29 november 2010 03:41

Ja,verkligen kontraster! Själv har jag bara hunnit fixa lite advent mellan nattpassen,har flera ljusstakar osm ska på plats,om de fungerar vill säga?

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

29 november 2010 08:06

Åsa; Jag är så van vid dessa kontraster - tänker knappt på det!

Susjos; Det är alltid nåt som strular. Hoppas det inte gör det för dig i år...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

30 november 2010 10:34

Du i Egypten, jag i Tällberg...ibland är det stora skillnader..hoppas du hade det varmare än jag hade det....läste att sonen blir myndig...kan du fatta vad tiden går fort...Linas lilla Viktor blir nu 8 månader, men han föddes ju alldeles nyss...ha det gott och var rädd om dej. Kram

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

30 november 2010 11:04

Japp - där var den andra kommentaren ja!

 
kicki

kicki

30 november 2010 10:37

Hade gjort ett långt inlägg, men fattar inte vart det tog vägen, kanske kommer det fram...då får du två..haha....tnk att du var i Egypten i söndags jag i Tällberg..långa distanser ibland...mysigt med sonen som fyller myndig, kan du fatta va tiden går fort, vår lilla Viktor han blir 8 måndar snart,,,herre gud han föddes ju nyss...och tänk min Frida har fyllt 31 år, jag är ju inte äldre...(Nu var jag ironisk...känner ju va gammal jag blivit men vill inte inse det..). skickar en stor kram och ha en fin 2:a advent....

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

30 november 2010 11:03

Oj då... trist om när fr skriva två ggr. Visst går tiden fort - lite för fort ibland!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards