Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2010

Av Helga - 6 december 2010 19:00


Nota bene... OBS... Kom ihåg att inte glömma och icke att förglömma att inte ställa in i diskmaskinen. Nu har vi haft en manuell diskmaskin ett tag - mestadels jag...


Idag när jag var ute och flög kom diskmaskinsexperten tillbaka hem till oss. Han har fått ordning på maskinen igen. Vi fick betala den nya delen men inte arbetet! Good enough!


Dagens flygning var strulig från början till slut pga dåligt väder på vår destination- jag kom hem över två timmar senare än planerat... Imorgon är en ny flygdag med tidig start. Vi får se hur den dagen blir...



Flyg · Humor
Av Helga - 6 december 2010 07:45


Idag är jag mest uppe i luften...


Hoppas du tittar in snart igen!



Igår kväll såg vi dotterns lag vinna en basketmatch med över 50 poäng - det var inte så spännande...

Flyg · Sport
Av Helga - 5 december 2010 10:00


Jag gjorde oststänger och tog med mig till adventskalaset i fredags. Så här gjorde jag...


Jag köpte en färdigkavlad smördeg i affären och skar den i mindre bitar, ca 1,5 cm breda. Sen penslade jag ena sidan med uppvispat ägg och strödde över riven ost av två smakrika ostar, grevé och parmesan. Sen vände jag på degen och lade varje bit på en bakpapperklädd plåt - ganska glest. Penslade även den andra sidan och strödde på den rivna osten.


Skjuts in i ugnen, 225 grader i 8 minuter och sen ska de kallna på galler eller ätas direkt till soppa eller glögg t ex...


Här har du ett riktigt recept från recept.nu om du hellre vill ha det...

Av Helga - 4 december 2010 10:00


Tänk att det alltid är flygstrul någonstans. Nu är det flygkaos i Spanien pga en flygledaraktion. Skönt att jag är ledig i helgen så jag slipper fundera så mycket på det!


Idag är jag glad över nyheten att min aussie-syster med familj är på väg hem igen till Sverige för gott. Efter snart fem år i Australien packar de väskorna och kommer tillbaka under sommarhalvåret. Tänk att tiden ändå gått så pass fort...



Jag är också glad över mina orkidéer som blommar snällt...

 

 

 

Av Helga - 3 december 2010 07:57

Igår var jag på stan för att hämta ut sonens linser och betala en synundersökning som han gjort och så skulle dottern och jag beställa nya ilägg till henne. Vi tog en fika på Wayne´s först och då upptäckte jag att mitt nya halsband var borta.

    

  

Halsbandet är handgjort i keramik av min väninna och jag fick det i present...

 

Hela dagen och kvällen funderade jag på vart halsbandet kunde ha tagit vägen. Kanske på gågatan i stan, kanske i någon affär, på fiket?


När jag sen skulle gå och lägga mig kände jag i alla möjliga fickor på min jacka, i morgonrocken och i fleecetröjan. Då - känner jag något men inte i de vanliga fickorna utan på tröjans insida i en innerficka som jag aldrig tänkt på ligger halsbandet. Det måste ha ramlat av och hamnat just i den fickan. Gissa om jag var glad!!

  


Om du inte såg Hellenius hörna igår kväll så rekommenderar jag den här filmen. Hemmahos-reportaget hos Zlatan och Helena...


Av Helga - 2 december 2010 08:40


Diskmaskinselände!!!! 


Bara fem ynka veckor höll vår trogna diskmaskin tills det sa "poff" igen och doften av elbrand spred sig i köket ännu en gång. Jag har jagat ner Cylindas diskmaskinsproffsexperter så på måndag hoppas jag få se en händig montör här som rättar till problemet. Jag tänker inte betala ännu en gång det står ändå klart!


Igår när jag hade sovit bara 2 timmar och trekvart (eller sovit lite på trekvart) blev det inte mycket vettigt gjort efter hemkomsten. Jo, jag såg en film...


  

Allt för min syster...

 

Jag tycker filmen var ganska bra men bered dig med skurhinken. Det blir många tårar...


Vädret ställer till det både för flyg och tåg idag. Själv har jag i stort sett slutat åka tåg till jobbet. För att vara säker på att komma fram till Arlanda i tid så tar jag flygbussen... Den sniglar sig fram men fram kommer jag.

Allmänt · Film · Flyg · Natur · Nyheter · Resor
Av Helga - 1 december 2010 09:18


Det ringde från trafikkontoret senare på kvällen igår och jag blev utkallad för att flyga till vårt kära grannland - Finland. Pga en strejk på Finnair och Blue 1 sattes en större flygplanstyp in på sträckan och vi fick smockfullt med passagerare. Strejken drabbar över 10.00o resenärer idag och hur länge strejken ska pågå är ännu oklart...


Jag fick en väldigt kort nattvila på hotell i Helsingfors. När jag satte alarmet hade jag knappt tre timmar tills mobilen skulle börja drilla för att försöka få liv i mig igen...


När vi har haft så lite schemalagd sömn får vi inte göra mycket arbete den nästkommande dagen utan måste gå hem direkt efter första landningen på Arlanda. Inte så illa, men jag tror det är bäst att ta en tupplur om jag ska vara en normal mamma/ fru i eftermiddag när familjen kommer hem igen.


ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ   





Jag är med och tävlar hos allt-om-inget om det här väggordet i svart med texten God Jul

 

Tävla HÄR du med!

 

  

 

 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards