Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2011

Av Helga - 3 februari 2011 07:57


En del människor är värda ett extra omnämnande här i min blogg...


Igår eftermiddag skulle jag börja jobba igen och ungefär en timme innan min buss går så ringer det i min mobil från ett okänt nummer. Jag funderar på om jag ska svara eller inte  (tänker telefonförsäljare), men svarar. Det visar sig vara kaptenen på min flight som undrar om jag vill ha skjuts till/ från jobbet idag!?


Gissa om jag ville... jag tjänade säkert 1,5 timme på att få åka bil hela vägen.  Denna kapten har tidigare bott granne med oss och tar sig nu en omväg för att skjutsa lilla mig till Arlanda. Han ligger på superduper-pluss-pluss nu!!

  


Jag är ledig några dagar nu efter fem flygdagar. På fredag har jag bjudit hit några gamla kompisar från min utbildningstid på 80-talet. Det ska bli kul att ses igen!


Två bilder tagna en tidig morgon i Malmö när jag var där för två veckor sedan i samband med dotterns turnering...

    




Av Helga - 2 februari 2011 09:00

Nu börjar vintern kännas lång och jag längtar efter att få lite sol på näsan igen.
Detta är tiden då planeringen av sommarens eventuella resor börjar i vår familj.


Vi brukar åka på en solresa lite då och då. Senast var vi ju i Nice på höstlovet... Det var helt underbart!


  


Nice...

 

Idag har jag förmiddagen fri här hemma och just nu håller jag på och surfar runt på olika websidor och letar bra erbjudanden inför sommarlovet.  Det gör jag iofs alltid... det är ett sätt att drömma sig bort och man reser lite i fantasin samtidigt... Jag älskar ju även planeringen kring resan.


  

Kefalonia...


Här ska du få ett bra tips om en websida där du kan söka både flygbiljetterna, hotellet, hyrbilen eller sistaminuten-resan. Hitta billiga flygresor hos Bokasmart.se


Kreta...


Bilderna är lockande och det är stora kontraster mot det vinterlandskap jag besökte igår... Luleå. Det var flera av er läsare som förstod att jag var i just Luleå efter min beskrivning. Melodifestivalens första deltävling går ju av stapeln där i helgen... Så roddarna var inte såna som ror utan såna som "roddar" på scenen.


      

Klicka för större format på bilderna från stadsparken i Luleå.

 

Läs en kort artikel om snögrisen i Luleå här.

Av Helga - 1 februari 2011 07:30


Nu ska charterresenärerna evakueras från Egyten. Flygbolaget skrapar ihop de flygplan och besättningar man har för att flyga hem folk.


Jag vaknar ännu en gång i en hotellsäng... Jag är på övernattning men inte i Kiruna denna gång. Flera passagerare till destinationen var "roddare" och en del hade svt-jackor på sig. Kan du gissa var jag är? Titta in igen imorgon så får du se en bild med en ledtråd...


Igår när vi boardade den sista flighten för dagen var det en manlig passagerare som räckte fram en Fazer chokladask till oss och sa:


- Den här får ni för att ni är så gulliga!


Jag har jobbat inom flyget i över 2o år... Jag har fått en fickspegel en gång, en biljett till Mainau och nu detta - en chokladask till besättningen. Gissa om vi blev överraskade och glada! Det var desssutom otroligt goda mörka chokladpraliner i asken- Mmmm...


Detta kommer jag inte att glömma...






Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards