Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2011

Av Helga - 16 mars 2011 17:30


Hemma igen och nu bara en arbetsdag kvar innan ledigheten...

Jag trivs bra med mina nyinköpta progressiva glasögon, men det känns lite ovant att kunna läsa på baksidan av förpackningarna i affären. Förut har jag bara gissat...



Av Helga - 15 mars 2011 18:23


Visst har reklamen nått nya höjder med härliga humoristiska inslag, men den här reklamen tycker jag ändå är sjukt äcklig! Den borde inte ens få finnas...


Företaget som har en så osmaklig reklamfilm heter flygresor.se . Skulle jag boka en resa skulle nog den här filmen få mig att välja en annan resesida.


Varning - titta inte om du är känslig!

Av Helga - 15 mars 2011 17:00


Idag har det varit en lång flygdag igen. Vi har flugit till en storflygplats i södra Europa och tillbaka. Vi har nu kommit till ett hotell i Sverige där vi ska sova i natt. Jag ska bara köpa mig någon lämplig middagsmat och sen blir det myspys på rummet.


Medelåldern bland piloter och kabinpersonal är ju rätt så hög på flygbolaget eftersom vi inte nyanställt på många år. När vi kom till hotellet, med crewtaxin, stod det några äldre kvinnor utanför entrén...


En av piloterna sa;


- Nu fick jag iaf känna mig ung och stilig för en gångs skull när de där tanterna kollade in mig. Hihi, vi behöver väl alla lite bekräftelse...


Läser i DN att Villa Anna i Uppsala fått högsta betyg av hotellpatrullen. Kul!

Av Helga - 14 mars 2011 13:23

Jag har hunnit landa här hemma med lunch och morgontidning. I eftermiddag skulle svärmor komma hem och jag skulle ha hjälpt henne komma tillrätta hemmavid. Nu visar det sig att hon behöver ännu en dag på sjukhuset innan hon får komma hem så jag fick tid över för annat.


Det blir en sväng till mataffären och sen ska jag göra en portergryta till middag. Hinner jag så sätter jag mig nog och njuter av vårsolen en stund också...


Nu lite reklam för en bloggarväns nya företag...


En av mina bloggvänner bor i Sydafrika. Hon heter Lindah och jag har följt hennes och Daves liv ett bra tag nu. Dave utbildar sig till pilot därnere och tills nu har Lindah levt som "lyxhustru".


Nu ska det bli ändring på det för Lindah har just startat en nätbutik med jättefina och trendiga smycken till bra priser. Allt är fraktfritt och priserna kan hållas låga pga låga inköpskostnader i Afrika. Handlar man för 500:- får man också ett gratis smycke medskickat i leveransen.



Kika in på Liten Design, www.litendesign.se


Av Helga - 14 mars 2011 11:08

Jag var så sömnig igår kväll så jag somnade redan vid 21.00 Det var bra för när jag vaknade imorse (vid 4.50) var jag utsövd!


Lustigt nog hade jag med Björne ombord på en flygning igen idag. Denna gång som passagerare eftersom han pendlar...



Nu hemåt från Arlanda...

Flyg · Humor
Av Helga - 13 mars 2011 18:26


50-årsfesten igår var trevlig med mycket tal, sång, god mat och dans till ett rockband... Det var rocktema så dotterns coola runda solglasögon med ljusblåa glas placerades på näsan och maken hade blåa converse-skor till jeansen.


En kul idé som jag säkert kommer att låna från festen var efterrättsbuffén. Många vänner och släktingar hade hjälpt till och gjort olika tårtor, små cupcakes, pajer och små panna cotta. Det var gott och festligt!


Liite synd var det ändå att jag skulle jobba idag och det ganska tidigt - men sånt är livet! Nu har jag iallafall flugit klart för idag och vilar ut på ett hotellrum. Det kommer nog att bli en väldigt tidig kväll...


Av Helga - 12 mars 2011 10:15


Nyligen när styrman annonserade i högtalarsystemet sa han;

- Det är styrman som talar. Jag heter Björne...


Jag kom osökt att tänka på Björnes Magasin...


Ikväll ska vi på 50-årsfest och eftersom jag börjar jobba igen tidigt imorgon bitti blir jag chaufför. Kul ska vi ha i vart fall...


Det är otäckt att följa nyheterna kring jordbävningen i Japan.


Allmänt · Flyg · Humor · TV
Av Helga - 11 mars 2011 08:15


Tänk vilken svärmor jag har - hon fyllde 85 år i förra veckan och vi firade det med middagsbuffé för 20 personer...


Den här veckan opererade hon sin höftled. Vad var hennes reaktion på det då?


- Jag var halvvaken hela operationen och det var så himla spännande!!






Det blir nog ganska kul i partitoppen för Sossarna i fortsättningen. Iallafall verkar det så när man ser den här filmen med Håkan Juholt... eller ska vi kalla honom Håkan Bråkan?




Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards