Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2011

Av Helga - 25 april 2011 08:00


Igår började flygtrafiken rulla mer som normalt igen och jag fick göra nytta med en tiotimmars flygdag.


Jag tror att vi hade rekord i antal barn på en och samma flight. 10 bebisar (under 2 år), 8 ensamåkande barn och massor av andra småbarn som var över 2 år. Totalt måste det ha varit mellan 30 och 40 barn på den här norrlandsflygningen. Ändå var det lugnt och stillsamt - Ootroligt!


En kille hade värsta frisyren, en sån där superstor tuppkam som punkarna hade på 80-talet... Först trodde jag att det var påsktuppen som kom...

  


 

Flyg · Humor
Av Helga - 24 april 2011 08:15


Det blev inget flygande på påskafton heller. Redan vid 19-tiden hade den sista flygningen gått och jag blev befriad från vidare jour... Härligt!


Jag kunde bjuda mina barn på en enklare påskbuffé till lunch och på kvällen, när även maken kommit tillbaka från landet, åt vi köttfärslimpa med ugnstekt potatis, tsatsiki, fetaost och sallad.


Hela påskafton var det ju kanonväder så vi satt ute på altanen en del, sonen och jag. Dottern cyklade iväg till sina kompisar en stund mitt på dagen.


Idag har jag redan fått jobb så nu bär det av igen...


   

Av Helga - 23 april 2011 09:45


Låååångfredagen var lååång, men vilsam!


Först städade jag huset och sen rensade jag i rabatterna - det blev en hel säck med gammalt och torrt. Sen unnade jag mig att sitta i solen i några timmar tillsammans med dottern - det var ljuvligt! Dottern målade ägg som vi förhoppningsvis får äta tillsammans någon dag under helgen...


På kvällen hade jag jour ute på Arlanda och där var väldans lugnt - knappt en kotte på trafikkontoret eftersom trafiken var kraftigt neddragen... Jag började nästan undra var alla var. Blåkulla kanske?


När sista flighten gått för kvällen fick jag åka hem igen utan att ha gjort ett vettigt handtag.


Jo, läste, bloggade, åt middag och fikade gjorde jag förstås...


Ett tufft arbetspass alltså...


 

Jag gjorde smoothies när jag kom hem...Mmmm...

 

 

Glad påsk!!!!!!

Av Helga - 22 april 2011 10:15


Vilken dag det var igår... Jag och dottern mötte min barndomskompis, hennes mamma och son vid tåget. Vi har inte setts sedan vi var tonåringar. När jag var liten bodde jag granne med väninnans farmor och vi barn blev kompisar och lekte på alla lov.


Igår åt vi lunch tillsammans först och sedan drack vi kaffe i stadsparken. Många minnen har vi tillsammans och det var så roligt att prata och tänka tillbaka...


På eftermiddagen plockade vi fram grillen för första gången i år och det var riktigt gott! Efter det åkte vi till min syster som ordnat med familjeträff eftersom flera av oss antingen ska jobba eller resa bort i påsk. Vi var 17 personer samlade kring en härlig ostbuffé...


Idag ska jag börja jobba igen men det blir först på eftermiddagen. Hela påskhelgen är ett stort frågetecken eftersom jag har jour.


Jag är laddad - alla påskresenärer- here I come!



Av Helga - 21 april 2011 09:16


Sonens starroperation gick bra men pga linsens utformning tog det mycket längre tid än förra gången så när det gått 30 minuter började jag känna mig lite orolig. Bara 5 minuter senare var han till slut klar och vi tog det lugnt en stund efteråt  med lunch på sjukhusets restaurang. Idag går han med solglasögonen på även inne eftersom ögat är så ljuskänsligt så här i början. Han ser nästan ut som en hemlig agent...

 


Idag har jag gjort i ordning varsitt påskägg till ungdomarna och ett litet till maken också. Undrar om jag får något?


Snart ska jag åka till stan och möta en väninna från förr på tågstationen. Vi har inte setts sedan tonåren så det ska bli spännande. Den här tjejens mormor bodde granne med oss och vi lekte massor när vi var små. Vi har fått kontakt igen genom facebook och det ska bli så kul att träffas igen!


Ikväll ska grillen fram för första gången i år och ännu senare blir det släktträff hos min äldsta syster... Mycket roligt på en och samma dag!


 


 



Av Helga - 20 april 2011 10:54


Igår påskpyntade jag lite i huset. Påsk-ris, tuppar och kycklingar finns nu lite här och där...



I förra veckan sådde jag dill, persilja, sallad och ruccola och det har jag varit ute och vattnat på, nu på morgonen.


Nu ska vi strax åka till sjukhuset för sonens operation... Det ska bli skönt när det är gjort!

Av Helga - 19 april 2011 18:15


Jag har just kommit hem från två flygdagar och sitter nu i köket och tittar på mina fönsterrutor. Solen lyser in och rutorna ser hemska ut. Nån som har lust att ta fram putsduken och hjälpa mig putsa? (trodde väl inte det)

Dottern är i Stockholm och ska spela en kvalmatch till div. 1. Maken är på landet och ska bl a ta hand om det nedfallna trädet. Sonen är hemma snart från jobb och gymmande och imorgon är det dags att operera det andra ögat... Det ska bli skönt när vi är klara med de båda starroperationerna!



Jag har just ätit upp resterna av en tacoskryddad kycklinglasagne som är riktigt god (klicka på länken för receptet). Jag satt ute i solen och lite vin hällde jag upp i ett glas också för att njuta av min "fredag"...


Nu ska jag vara ledig två dagar för att ladda upp för en påskhelg då jag ska se till att hjulen snurrar på jobbet...




Av Helga - 18 april 2011 19:55

Imorgon ska jag flyga en lång Europaflygning ner till medelhavet. Ja, jag erkänner jag skulle kunna tänka mig att gå av där och njuta av god mat, sol och hav. Lyckost de resenärer som vi skjutsar ner till semestern  imorgon.


Våra pengar räcker ju längre när vi är utomlands i många fall och du kan läsa en artikel om det här.



Här i norra Sverige har jag bara snabbt varit ute och letat nya uniformsskor och köpt lite påskgodis till ungdomarna. Uniformsskorna ska vara blå eller svarta och får inte ha spännen, rosetter eller dylikt och det ska jag säga är ganska svårt att hitta trots att det är så basic.


Nu har jag ätit en sallad och måste snart släcka lampan för en ny tidig start imorgon.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards