Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2011

Av Helga - 18 april 2011 18:18


Vi hann mycket på vår lediga helg...


Vi hann;


* Vara med på mötet om kommunalt vatten på landet.


* Vara med under dotterns första match i final four i ungdoms SM. Det blev vinst och laget blev klara för final.


* Vara hemma hos min syster och äta god mat och dricka vin på kvällen.


* Fika hos goda vänner på förmiddagen nästa dag. Vi har bott i Norrköping för längesen och känner rätt mycket folk där.


* Vi hann se dotterns lag spela finalen. Där räckte de inte riktigt till men de vann ju ändå silver i ungdoms-SM och det är inte fy skam!


Vi kom hem sent på söndagen och sen var det dags att kliva upp vid 05.00 imorse. Det varit en bra arbetsdag med många påskresenärer. Vi hade bl a en flygrädd hund ombord på en inrikesflight. Matte och vovven fick sitta bak hos oss i "köket" under flygningen så att hunden skulle lugna sig och inte skälla så mycket... Stackarn!


Over and out för denna gång!!!

Av Helga - 18 april 2011 06:47


Helgas personliga assistent meddelar att Helga kom hem igår kväll sent och nu redan är på väg mot nya äventyr...


Rapport om helgen kommer ikväll...


Av Helga - 16 april 2011 10:10


Vi sticker nu...


Dottern åker direkt till Norrköping med sitt lag och vi reser via Norrtälje där vi ska gå på ett möte först med stugägarföreningen. Det ska dras kommunalt vatten i området vilket kommer att bli kostsamt för oss sommarstugeägare. Vi hinner nog titta till stugan lite före mötet också och då tar vi oss en fika i solen...


Sen sticker vi också ner till Norrköping för att titta på basket och för att hälsa på syrran.


Trevlig helg!

Av Helga - 15 april 2011 07:51


Igår hade jag min sista arbetsdag inför helgen.Naturligtvis var det en 10,30-timmarsdag och naturligtvis blev vi försenade så dagen slutade på nästan 11 timmars arbetsdag. Puh!


När styrman beställde kaffe av mig på en av flighterna sa han;


- Jag vill gärna ha svart kaffe. Jag är lite trött, så ta svart kaffe med lite taggtråd i...


Nu släpper jag det där med serveringar, flygtider,slottider, annonseringar, taxningar, briefingar, starter och landningar och koncentrerar mig på mitt privatliv.


Idag ska här bakas kanelbullar.Finns det något ljuvligare än doften från nybakade bullar?



Resan då???


Jo, imorgon ska vi åka till Norrköping. Dottern ska spela basket och vi ska titta på och heja! En av mina systrar bor i "Peking" och där kan vi kinesa. På söndagen hinner vi även träffa våra vänner, från tiden då vi bodde i stan.



Jag läser att det blir kanonväder i påsk... Synd att jag ska vara på väg till Blåkulla hela påskhelgen... (= jag jobbar)

Av Helga - 14 april 2011 08:15


På en av flygningarna igår var det en man som köpte en smörgås av mig. Efter en liten stund kallade han tillbaka mig och sa att datumet på smörgåsen hade gått ut den14:e.


- Det är väl den 13:e idag, sa jag.


- Nej, det är den 15:e, sa mannen.


Han blev lite snopen när jag visade honom datumet på kvällstidningen han satt och läste... 13 april 2011.


En eftermiddag i början av veckan när dottern kom hem fick jag en valross-kram. Det är inte varje dag jag får det längre av tonårstjejen. En valross-kram är en sån där kram som man får när man halvligger i soffan och man blir belägrad av en stor tonåring som vill kramas... Mysigt!


 



Snart ger jag mig iväg igen för sista gången den här veckan. Till helgen ska vi resa bort en liten snutt - mer om det imorgon!

Av Helga - 13 april 2011 10:05


En ny dag med nya möjligheter...

 

Igår landade jag efter midnatt och var inte hemma i min egen säng förrän visarna på uret närmade sig 02... Jag har tagit mig en välbehövlig sovmorgon nu för att ta mig an en liknande flygdag  idag.


Igår flög vi bl a till Oslo med en jättestor flygmaskin som tar ca 180 passagerare. Flygtiden är bara 40 minuter och på den tiden ska vi hinna serva alla. Vi var fem i kabinbesättningen och när vi hade landat kändes det nästan som att vi sprungit ett 100-meterslopp tillsammans - spikskorna måste vara på och alla måste veta exakt vad som ska göras...


  

Den här bilden har jag tagit från baktrappan av flygplanet i Amsterdam...


Nu lite nonsens;


Det är inte farten som dödar det är smällen...

.

.

.

.

Översättning till engelska...

.

.

.

.

It´s not the fart that kills it´s the smell...


  

Flyg · Humor
Av Helga - 12 april 2011 07:50


Det var segt att få tag i sättpotatis i butikerna i år. Trädgårdsarbetet ligger lite sent här i Uppsalatrakten men nu har vi äntligen fått användning för äggkartongerna som vi sparat under senvintern. Nu ska vi bara vänta på groddarna...


  


Jag visade Tage Danielssons sketch om Sannolikhet här i bloggen för ett tag sen och nu känns den väldigt aktuell igen eftersom kärnkraftsolyckan i Japan uppgraderats till nivå med Harrisburgolyckan 1986.


Idag är det dags att dra på blåstället igen och jag ska flyga Skandinavien runt i tre dagar. Hit och dit och dit och hit. Det blir kul att se vad som väntar... 

Av Helga - 11 april 2011 14:30


Jag borde kanske skriva ett lite längre inlägg idag och inte bara mitt korta, kryptiska (se förra inlägget).


Jag stod och pratade med grannarna på baksidan igår och rätt som det var kom rådjuren förbi en bit upp i backen - helt orädda! Den här rådjursfamiljen har bott här, bakom husen, i skogen hela vintern och vi har alla matat dem för att de ska överleva den kalla vintern... Dilemmat är bara att nu är de väldigt tama och faran är att de kommer att gå in i våra trädgårdar och äta upp alla blommor och knoppar på buskar och i rabatter.


Nu gäller det att vara flitig och strö ut blodmjöl i rabatterna varje vecka. Doften från mjölet tycker inte rådjuren om...


Maken var på landet igår och där hade en stor gran rasat i backen bakom huset. Gudskelov inte på vårt eller grannens hus...


Hur gick det hos frissan då? Jo, jag blev korthårigare, blondare och fattigare...   

 

Våra julrosor blommade redan innan all snö hade tinat bort i rabatten...   

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards