Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2011

Av Helga - 11 april 2011 08:45



helga1@frissan.idag

Av Helga - 10 april 2011 11:48


Idag är en härlig, men kanske lite blåsig, vårdag här i Uppsala...


Maken drog till stugan för att räfsa löv bl a. och jag tar mig an trädgården här hemma. Jag har redan plockat äppelkvistar, räfsat, strött ut blodmöl i rabatterna och grävt runt i vår lilla odlingslåda. Jag tycker nog ändå att jag drog vinstlotten idag eftersom tomten här i stan är på ca 800 kvm och tomten på landet är ca 3000 kvm.


Synd bara att jag måste städa inne också när det är så ljuvligt väder. Nåväl, jag får göra det fort fort så jag hinner ut ett tag till sen...


Den här pallkragen (odlingslådan) byggde sonen för två år sedan så jag kan ha lite dill, persilja och andra kryddor hemma på tomten. I år har jag inte sått ännu - det är fortfarande tjäle i jorden...

Av Helga - 9 april 2011 17:50


Ledig helg och jag njuter...


* Idag har jag handlat mat (som vanligt är det lite tomt i kylen när jag jobbat).


* Maken har beskurit äppelträdet.


* Vi har hälsat på svärmor en stund.


* Vi har sett dottern spela en kvalmatch till division 1 - det blev vinst mot Jämtland.


* Ikväll blir det bakad potatis med goda röror och ett glas rött.


* Sen ser vi filmen "Dansar med vargar" på DVD. Dottern läser den boken för en skoluppgift och det passar det ju bra att se filmen också! Jag tror jag sett den filmen 4-5 gånger och den är lika bra varje gång...


Vad gör du i helgen?


Av Helga - 9 april 2011 09:00


En tjej på jobbet visade en burk med fettförbränningspiller som hon äter för att gå ner i vikt...


Jag kunde inte låta bli att säga;


- Visste du att om man tar för många av de där pillren försvinner man helt!!!

 

Allmänt fniss utbröt...


  

Av Helga - 8 april 2011 07:58


Maken fick sticka iväg till jobbet i vanlig tid idag, men både jag och ungdomarna hade lite sovmorgon... Skönt! Särskilt sonen är värd det som går upp kl. 5 varje dag i veckan just nu pga sin praktiktjänstgöring.


Nu ska bara den här dagen i flygets historia avverkas och sen har jag ledig helg... Hoppas det är lugnare i luften idag annars räcker nog inte spypåsarna till

Av Helga - 8 april 2011 07:30


Jag har ett jobb där jag har många hotellövernattningar per år. Jag tror nog att det blir mellan 70 och 100 hotellnätter varje år genom mitt arbete som flygvärdinna. Förutom dessa övernattningar blir det ibland även en liten privat resa som ger någon eller några hotellnätter. Jag har egentligen inte så stora krav när jag reser privat, men jag uppskattar trevlig personal och gärna ett hotell med en egen personlig stil...


Senast jag reste privat bodde jag två nätter på hotell i Malmö och gången dessförinnan var jag och barnen i Nice några dagar. Båda gångerna bodde jag/ vi ganska enkelt vilket är helt okej för mig!


Ibland åker maken och jag till Stockholm och roar oss med någon show/ teater och en god middag. Eftersom tågförbindelserna inte är så bra till Uppsala på kvällarna så tar vi oftast in på hotell i storstaden efteråt. Det finns mycket fint att se och göra i Stockholm och Södermalm är en spännande del av staden som blivit lite av vår favoritstadsdel. Nästa gång vi gör ett sån här utflykt har vi pratat om att övernatta och njuta lite av Söders charm...



Av Helga - 7 april 2011 13:34


Just idag hade jag kunnat tänkt mig att vara markanställd istället för att vara "fara-omkring-i-luften-värdinna". Det var väldigt gropigt på vägen pga stormen, så att säga...


När jag kom hem (lite halvt illamående) såg jag att en stor tall vält i skogsbacken på baksidan av vår tomt. Hujedamej, som älskade Astrid kanske skulle ha uttryckt sig!


Hoppas att det blir en lugnare flygdag imorgon när det är dags igen...


Av Helga - 7 april 2011 08:00


Igår kväll blev det nog lite senare än vad som är hälsosamt för en skiftarbetare som ska upp i ottan. Sonen spelade kvällsmatch i Stockholm och var inte hemma förrän vid 22.30 Både han och jag skulle upp vid fem imorse... Nåväl, vi tar väl igen det någon annan natt!?

Jag har ju ganska nyligen köpt progressiva glasögon och det är verkligen ett lyft...


Trivs du med dina nya glasögon?


- Ja, jag har träffat folk nu som jag inte sett många år...


Flyg · Humor · Sport

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards