Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Det har kaosat till sig lite...

Av Helga - 29 augusti 2011 09:03


Vi avslutade helgen med att grilla hemma med ungdomarna... Det var fortfarande ganska skönt väder men inte så fint som på lördagen - då var det nästan tropiskt! Maken och jag satte oss t o m ute på altanen en stund när vi kom hem från 50-årsfesten på lördagsnatten. Hur ofta sitter man ute mitt i natten i slutet av augusti?

Jag läser om att det "kaosat till sig" i samband med att lärarna ska skaffa sina lärarlegitimationer. Då kanske jag ska vänta lite då som ändå inte använder min utbildning (förskollärare) just nu. Just nu alltså... och inte har jag gjort det de senaste 27 åren heller ;)


I eftermiddag bär det iväg på turné igen. Jag kommer att vara hemma några timmar mellan tisdag och onsdag men i övrigt är det rullväskan som är mitt hem tills på torsdag. Vi ses och hörs i en burk nära dig...


 
 
wiper

wiper

29 augusti 2011 10:00

Vad härligt ni haft det och vad gott grillat ni gjorde. Här har det också varit sån hög luftfuktighet så jag har haft en fors i ansiktet ;)) Det är som du säger inte ofta man kan sitta ute i slutet av augusti.

Vad kul att du har ytterligare en utbildning. Ha en fin arbetsvecka och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

29 augusti 2011 19:53

Härligt att ni fortfarande kan sitta ute så där mitt i natta =)

Ha det så bra uppe i det blå!

 
susjos

susjos

29 augusti 2011 21:41

Det får gärna fortsätta med lite brittsommar hela september!!
Ha en bra jobbvecka!

http://susjos.blogspot.com

Helga

30 augusti 2011 10:23

Jaaaa. det bestämmer vi ;)

 
Stattinskan

Stattinskan

30 augusti 2011 08:17

Ja, det var onekligen en märklig känsla att ha tropiskt väder i helgen ... men nu är ju saker och ting som de brukar igen ;-)
Som du flyger och far - jag beundrar dig att du orkar :-)
Gomorron

http://stattinskan.blogspot.com

Helga

30 augusti 2011 10:22

Innan detta var jag ändå ledig i 4 dagar - härligt!

 
Åsa

Åsa

30 augusti 2011 08:48

Ja jösses vilken röra det här med legitimationerna har orsakat. Men det ordnar väl upp sig med tiden. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

30 augusti 2011 10:21

Hoppas det :)

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

30 augusti 2011 22:12

här är det fortfarande varmt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

31 augusti 2011 20:24

Härligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards