Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Det var champagne som gällde förstås...

Av Helga - 31 augusti 2011 20:03


Jag är på ett nytt hotellrum...  Det är en ganska kort vistelse här så jag har tagit med mig en sallad på kräftstjärtar som jag ätit...


Imorse hade vi en flygning till en stor europeisk huvudstad och på den flighten var en av min dotters väninnor med. Hon ska plugga utomlands ett år så det kändes bra att få vara den som levererade henne till utlandsstudierna.


Vi hade även fem damer med ombord som skulle resa iväg för att fira 30-årsjubileum med tjejgänget. Kul idé! Det var champagne som gällde där förstås...



 

 
 
Sussi

Sussi

31 augusti 2011 21:24

En sån resa hoppas jag att jag får göra med mitt tjejgäng sen när det beger sig. Gud så skojigt..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

31 augusti 2011 21:29

Man kan dricka skumpa på marken åxå *påpekar* ;o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

1 september 2011 13:33

Javisst kan man det... Det smakar nog lika gott :)

 
Kimmie

Kimmie

31 augusti 2011 21:39

Så mysigt att åka iväg och fira med väninnorna =).

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

1 september 2011 13:32

Ja, verkligen mysigt :)

 
Ingen bild

Filifjonkan

31 augusti 2011 21:51

Hej du flygande lady. Så du är igång fortfarande och på champagne med sallad och kräftstjärtar till sängkompisar.Ja då sover du gott. Ha det så bra då.

Helga

1 september 2011 13:32

Kul med ett litet avtryck från dig igen :)

 
susjos

susjos

31 augusti 2011 22:32

Åh,så härligt med tjejgäng som firar!
Va kul :)
Undrar om du jobbar när vi flyger till London nästa fredag?

http://susjos.blogspot.com

Helga

1 september 2011 13:31

Är det den här fredagen? Då är jag ledig men ska flyga London i veckan. Vad ska ni göra där?? Mysa o turista?

 
wiper

wiper

1 september 2011 12:23

Det låter helt underbart. Skulle själv vilja sätta mig på ett plan och bara resa jorden runt. När jag kunde arbeta så hade man det bättre ställt och kunde bara åka iväg ibland. Kan man inte få leva om sitt liv ;)) ?

Ha en fin arbetsdag full av spänning

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

1 september 2011 13:30

Jag tycker ändå du och MR T är bra på att göra utflykter... det behöver inte vara så långa resor...

 
Åsa

Åsa

5 september 2011 17:06

"Förr" drack jag alltid en liten mousserande vin på flyg mot varmare länder för att fira.
Mysigt!

http://wessand.blogg.se

Helga

6 september 2011 09:06

Trevligt sätt att starta semestern... men jag klarar det inte på morgonen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards