Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Var kan man köpa honom?

Av Helga - 30 september 2011 09:00


Sist jag var ute och flög hände en rolig grej...


Jag och en kollega gick med försäljningsvagnen genom kabinen. Inte vagnen med mackor, kaffe och snacks utan vagnen med försäljningsartiklar som smycken, parfymer och presenter.


När vi passerade ett medelålders par (i min ålder då alltså) så sa mannen;


- Min fru skulle vilja köpa en sån här.


Både jag och min kollega sträckte oss fram och tittade i katalogen som mannen höll i sin hand.


Bilden som mannen pekade på såg ut ungefär så här;



Jag sa;


- Undrar just var man kan köpa såna?


Mannen svarade;


- Jag tror de finns på Dressman.


Vi fick oss alla ett rejält skratt där 10.000 meter upp i luften.   

 
 
Åsa

Åsa

1 oktober 2011 10:10

Ja en sån kanske kunde vara rolig att ha. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

3 oktober 2011 09:14

Inte så tokigt kanske??

 
Sussi

Sussi

1 oktober 2011 19:09

Ja en sån skulle inte vara tokigt att ha ;)
Mycket trevligt när jag tänker efter hahaha

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

3 oktober 2011 09:13

Det verkar bli flera som ska gå till Dressman och titta ;)

 
wiper

wiper

2 oktober 2011 09:18

Det var verkligen en man med humor och glimten i ögat. Frun kan skatta sig lycklig med en sån skojfrisk karl. Han ser inte illa ut men jag behåller nog min gamla gubbe ett tag till ;)) sem men inte röra ;)

Kul liten episod som vi fick ta del av

Ha en jättefin söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

3 oktober 2011 09:12

Hahaha... jag är väldans nöjd med min gubbe också så jag behöver inte gå till Dressman ;)

 
trollmor

trollmor

2 oktober 2011 10:25

Kul med människor med humorn i behåll.
Min pappa var i sin glans dagar en sån person. Ibland blev man lite less på honom.Nu när han var på avlastningboende klagade han på att det bara var "gammfolk" som var där.Han är 86 år !

http://trollmor.webblogg.se

Helga

3 oktober 2011 09:11

Det är ändå mest positivt med folk som skojar till det lite, men man såg att hans fru skämdes lite ;)

 
Kimmie

Kimmie

2 oktober 2011 20:02

Man kanske skulle ta en tur till Dressman =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

3 oktober 2011 09:10

Hahaha... bra idé!

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

5 oktober 2011 17:53

Med risk för att bli anklagad för "barnarov", så får man väl ändå säga, att det var en "godbit" och jag har också sett att de finns hos Dressman!

Härlig humor som lockar till ett brett smil!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

6 oktober 2011 09:01

Samma här - jag blir nog anklagad för barnarov ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards